تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگردان پژوهشگر ایرانی به خرمدره سفر می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


جهانگردان پژوهشگر ایرانی به خرمدره سفر می‌کنند استان‌ها > زنجان - مسئول امور کتابخانه‌های شهرستان خرمدره گفت: شماری از جهانگردان پژوهشگر ایرانی با هدف پاسداشت فعالیت‌های انجام شده در امور کتابخانه‌ها و معرفی بیشتر آن به کتابخوانان به شهرستان خرمدره سفر می‌کنند.

ایرنا زنجان نوشت: «لیلا صباغی»  افزود: عیسی و عبدالله امیدوار 2 پژوهشگر ایرانی هستند که در بین سال‌های 1333 تا 1343 سفر پژوهشی خود را آغاز کردند.
وی اظهار کرد: این 2 پژوهشگر طی سفرهای خود به اقصی‌ نقاط کشور در سال 43 نیز از شهرستان خرمدره عبور کرده و با مردم این شهرستان عکس یادگاری گرفتند.
صباغی علت حضور نخستین جهانگردان پژوهشگر ایرانی در این شهرستان را معرفی کتاب «سفرنامه برادران امیدوار» در نشست کتابخوانان این شهرستان و در بین دوستداران کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: این موضوع بهانه‌ای شد تا از نویسندگان این کتاب که در واقع جزو نخستین جهانگردان پژوهشگر کشور به شمار می‌روند، دعوت و آیین پاسداشت از آنها نیز در این شهرستان و با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شود.
وی افزود: طی برنامه ریزی‌های انجام شده نمایشگاه عکس برداران امیدوار نیز که تعداد 30 قطعه را شامل می‌شود، در این روز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
مسئول امور کتابخانه‌ها گفت: این برنامه با همکاری این اداره و مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد تهران برگزار می‌شود.
این مراسم روز سه شنبه چهارم خرداد در فرهنگسرای کوثر شهرستان خرمدره برگزار می‌شود.
عیسی و عبدالله امیدوار، دو برادر متولد تهران از پاییز 1333 سفر پژوهشگرانه خود را به دور دنیا با موتورسیکلت آغاز کردند. سفری که از مشهد و به سمت مرز افغانستان شروع شد و بعد به دو بخش دیدن از افغانستان، هند، پاکستان، تبت، آسیای جنوب شرقی و بعد استرالیا و بخش گذر از اقیانوس آرام و دیدن آلاسکا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی تقسیم شد. سفر این دو برادر، سفر جهانگردی معمولی نبود. آنها در هر کشور ماه‌ها اقامت داشتند و با زندگی داخل قبیله‌های مختلف دنیا، از نزدیک با زندگی مردم مختلف دنیا آشنا شده و پژوهش‌های خود را تکمیل می‌کردند.
اکنون موزه برادران امیدوار، در بخش شمال غربی مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد تهران فعال است.

کلید واژه ها: استان زنجان - زنجان -




دوشنبه 10 خرداد 1395 - 17:32:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن