تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820946704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمار خروج نخبگان از کشور در دست نیست


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه چند سالی است که آماری از خروج نخبگان در دست نداریم، گفت: چند سال پیش که آمار در اختیارمون بود بیشتر نخبگان که به خارج می‌رفتند از رشته ریاضی بودند.

به گزارش تراز ،سعید سهراب‌پور قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در رابطه با آمار خروج نخبگان از کشور گفت: تا چند سال پیش از افرادی که تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان بودند و به خارج از کشور می‌رفتند آمار می‌گرفتیم و تعداد خروج نخبگان از کشور را داشتیم ولی این مسئله تنها مربوط به کسانی بود که تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان بودند.
 
وی افزود: البته ممکن است افرادی تحت پوشش نباشند ولی جزو استعدادهای برتر به شمار بروند به طور مثال فرد صدم کنکور تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان است ولی نفر صدویکم تحت پوشش نیست در حالی که این فرد هم جزو استعدادهای برتر کشور است.
 
سهراب‌پور گفت: در سال‌های گذشته بنیاد ملی نخبگان چند پروژه داشت که تعدادی از کارمندان فقط مامور زنگ زدن به افراد بودند تا آمار خروج آنها را به دست آوریم و تا 90 درصد نیز آمار را کسب کردیم ولی این مسئله بسیار سخت بود و دیگر این کار انجام نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: در آن زمان آمار خروج نخبگان در رشته ریاضی بیشتر بود و در رشته‌های تجربی و ادبی کمتر به خارج می‌رفتند.
 
سهراب‌پور اظهار داشت: البته معاونت علمی ریاست جمهوری طرحی را در دست اجرا دارد که بر این اساس با نخبگان که در دانشگاه‌های درجه یک دنیا حضور دارند مکاتبه می‌شود تا به ایران بازگردند.
 
به گفته وی، افرادی که به ایران بازگردند حقوق پایه‌ یک سال را دریافت می‌‌کنند تا جذب دانشگاه‌ها شوند.


منبع: باشگاه خبرنگاران







زمانبندی انتشار: 9 خرداد 1395 - 11:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن