تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798985173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای پروژه«چگونه می‌توان یک ایرانی بود؟» توسط هنرمند فرانسوی، یونانی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: اجرای پروژه«چگونه می‌توان یک ایرانی بود؟» توسط هنرمند فرانسوی، یونانی «اسمرالدا کوسماتوپولوس» هنرمند فرانسوی ـ یونانی پروژه «چگونه می‌توان یک ایرانی بود؟» چگونگی تلقی فرهنگ و آداب جدید در دوره پسا اینترنت را در گالری «محسن» در تهران به نمایش گذاشت.
۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد ساعت 14:24

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ «اسمرالدا کوسماتوپولوس» Esmeralda Kosmatopoulos هنرمند فرانسوی ـ یونانی و برنده دومین دوره جایزه «کارا» KARA «جایزه اقامت کوشک» در سال 2016، با حضور  «جمال اوبیشو» Jamel Oubechou رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در تهران و خانم «امل مورل» Emel Maurel وابسته فرهنگی سفارت فرانسه در ایران و «احسان رسول اُف» مسئول گالری «محسن»، «تورج خامنه‌زاده» هنرمند ایرانی و کیوریتور «جایزه اقامت کوشک»  و تعدادی از علاقمندان به هنرهای تجسمی؛ پروژه «چگونه می‌توان یک ایرانی بود؟» چگونگی تلقی فرهنگ و آداب جدید در دوره پسا اینترنت؛ ماحصل اقامت یک ماهه‌اش در اقامتگاه کوشک تهران را در ساعت 4 بعدازظهر روز جمعه 27 می 2016 برابر با 7 خرداد ماه جاری در گالری «محسن» به نمایش‌ گذاشت.
این هنرمند جوان، در آثار خود با الهام مستقیم از کتاب «نامه‌های ایرانی» Persian Letters اثر «شارل دو مونتسکیو» Charles de Montesquieu در سال 1729، رابطه ما با دیگری و تفاوت‌هایش را با زبانی فکاهی در عصر یکسان‌سازی فرهنگی سریع توسط تکنولوژی به چالش می‌کشد. کارهای این مجموعه در رویکردی معکوس، برداشتی از جمله مشهوری از این کتاب با عنوان «چگونه می‌توان یک ایرانی بود؟» است تا خالق اثر بتواند تفاوت‌های ملیتی، مذهبی، تاریخی، فرهنگی و یا قومیتی را در زمانه‌ای که به لطف تکنولوژی‌های جدید یکسان‌سازی فرهنگی در جهان صورت گرفته را تجربه کند. 
خانم «اسمرالدا کوسماتوپولوس» در مجموعه «چگونه می‌توان یک ایرانی بود؟»، از عکس، نئون، صدا و اشیاء یافت شده‌ای استفاده کرده تا کاریکاتور بازیگوشانه‌ای از آنچه ما در عصر پسا اینترنت از دیگری می‌شناسیم تصویر کند.
گالری «محسن» در همان روز، آثار «آساکی کان» از کشور ژاپن و «سوجین لیم» از کشور کره جنوبی جزو هنرمندان برگزیده دومین دوره جایزه اقامت کوشک در سال 2016 را به معرض نمایش گذاشت و این آثار، همه روزه از ساعت 16 الی 21 پذیرای علاقمندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.
اقامت هنری امکان تبادل و گفت‌وگوی فرهنگی و هنری با هنرمندان کشورهای دیگر را فراهم می‌سازد. در اقامت هنری، هنرمند با فاصله گرفتن از فضای کار و زندگی روزمره خود در زمان اقامت در کشوری دیگر متأثر از فرهنگ و هنر آن کشور، دست به خلق اثر می‌زند. در طی مدت اقامت، هنرمندان با فضای فرهنگی و هنری شهر محل اقامت آشنا می‌شوند و روابط تخصصی گسترده‌ای برایشان شکل می‌گیرد. گاهی هنرمندان درب کارگاه مشترک خود را به روی علاقه مندان باز می‌کنند تا حاصل تجربه خود در طول مدت برنامه را با آنها به اشتراک بگذارند. عموما آثار هنرمندان که در طول زمان برنامه خلق می‌شود از شکل تجربه است و شرایط یک اثر حرفه‌ای را دارا نیست. این آثار حاصل تجربه آنها از برخورد با فضای جدید و تعامل و گفت‌وگویشان با یکدیگر به حساب می‌آید و ممکن است تأثیرات این تجربه، در آثار جدی و حرفه‌ای آینده آنها متبلور شود.
جایزه اقامت کوشک به قصد حمایت هنرمندان و بسط ایده‌های جدید در تهران ایجاد شده است. این برنامه فرصتی برای شرکت کنندگان در آن است تا به تحقیق و کسب تجربه بپردازند. این برنامه هر ساله به مدت یک ماه در کوشک برگزار می‌شود.
در دومین دوره این برنامه، درخواست‌های رسیده از هنرمندان سراسر دنیا طی یک فراخوان بین‌المللی بررسی و
انتخاب شده‌اند. «اَرون سِزار» مدیر دلفینا فاندیشن لندن از کشور انگلستان، «میشکت کریفا» کیوریتور و منتقد عکاسی خاورمیانه و شمال آفریقا، «نایزا خان» هنرمند و از بنیانگذران موسسه وصل کراچی از کشور پاکستان، «سوزان هاپگود» ـ کیوریتور و مدیر بین‌المللی ISCP نیویورک از کشور آمریکا و «تورج خامنه‌زاده» هنرمند و کیوریتور کوشک از کشور ایران، پنج داور این دوره از جایزه اقامت کوشک بودند.
از میان 337 درخواست رسیده از 97 کشور مختلف جهان، سه هنرمند خارجی از جمله؛ «اسمرالدا کاسماتپولس» از کشورهای فرانسه و یونان، «سوجین لیم» از کشور کره جنوبی و «آساکی کان» از کشور ژاپن توسط گروه داوران انتخاب شدند.
گالری محسن در تهران، خیابان ظفر (وحید دستگردی)، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک42 واقع شده است.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن