تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804648204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرش سنگی زیر پای زائران/ ماجرای معدنی که به نام اهل بیت زده شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قصه‌ای از عشق و دلدادگی؛
فرش سنگی زیر پای زائران/ ماجرای معدنی که به نام اهل بیت زده شد

خراسان جنوبی


شناسهٔ خبر: 3669620 - شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
استانها > خراسان جنوبی

بیرجند- سال‌ها در پی یافتن راهی برای خدمت به زائران امام حسین (ع) تلاش کرد و هم اکنون دست یزدان وی را حامل سنگ‌هایی کرده که برای ساخت حرمین از خراسان جنوبی به عتبات عالیات فرستاده می‌شوند. گروه استان‌ها- خبرگزاری مهر، رقیه رحمتی راد: قدرت عشق را نه می‌توان نوشت و نه می‌توان  با زبانی کوچک به رشته توصیف درآورد به‌خصوص وقتی این حس الهی به نوکری ائمه اطهار ختم شود. برای نوشتن از حسین (ع)  تشبیه و استعاره نمی‌خواهد. چرا که دلی مهربان و عشقی پایدار می‌خواهد. همان عشقی  که سنگ های  سخت سنگ معدن نهبندان را در انتظار رسیدن به معشوقی جاوید آب می‌کند، همان عشقی که باعث می‌شود راننده گیسو سپید بارها و بارها کسب و کارش را رها کرده و به‌طور رایگان برای ساخت پروژه‌های عظیم حرمین، عاشقانه بال بگشاید. این است حکایت عشق مردم شریف خراسان جنوبی به آقایشان حسین (ع) و بی‌بی دو عالم، فاطمه زهرا (س). مردمانی که برای خدمت به ائمه سر از پا نمی‌شناسند. عشق آن چنان در جای‌جای این استان رخنه کرده است که  دیگر پیاده‌روی برای رسیدن به حرم آقا امام حسین (ع) سیرابشان نمی‌کند چرا که هر روز تشنه‌تر از دیروز دنبال راهی برای خدمت هستند. و حالا ساخت صحن بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف و یا صحن امامین جوادین در کاظمین فرصتی مغتنم را برایشان فراهم کرده تا  هرکدام به گونه‌ای در ابراز ارادت پیش‌دستی کنند.  هم اکنون قصه عشق آن‌ها به ائمه اطهار به‌جایی رسیده است که در خدمت و کمک به عتبات مقدسه در ردیف های برتر کشور قرار گرفته است. چرا که از کودکی خردسال تا پیرمردی مسّن در نوکری‌اش جان را به نثارمی کنند. و اما این بار ارسال سنگ رایگان به عتبات عالیات قلم خبرنگار مهر را به وادی عشق رساند. و این گونه شد که با جمعی  از دیگر رسانه‌ها  به سراغ کارخانه سنگ کیمیا در شهرک صنعتی بیرجند می‌رود. همان کارخانه‌ای که  جایگاه سنگ‌هایی است که برای نوکری امام حسین (ع) بُرِش می‌خورند.

وارد کارخانه که می‌شوی به‌خوبی می‌توانی بوی طراوت آور سادگی و مهربانی را حس کنی... انگار سنگ‌ها نیز با تو سخن می‌گویند و قصه شوق وصال را برایت به تصویر می‌کشند. در گوشه گوشه آن نیز انواعی از سنگ‌ها برای رسیدن به عتبات عالیات به انتظار ایستاده‌اند. خستگی در دستان هیچ‌کدام از کارگران این کارخانه به چشم نمی‌خورد چرا که می‌دانند برای پهن کردن فرش سنگی زائران اباعبدالله الحسین (ع) تلاش می‌کنند...! سه کامیون سنگ را رایگان به عتبات عالیات بردم باید عاشق بود تا درد فراق کشید. باید مجنون بود تا شوق رسیدن به عشق را در تاروپود وجود تجربه کرد. این حرف‌هایی است که پیرمردی تقریباً پنجاه‌ساله در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان می‌کند. به قول خودش سال‌ها بود که دیوانه‌وار برای یافتن راهی برای خدمت به امام حسین (ع) تلاش کرده است و هم اکنون دست یزدان وی را حامل سنگ‌هایی کرده است که برای ساخت حرمین  از خراسان جنوبی به عتبات عالیات فرستاده می‌شوند. اسمش حبیب است و دلش نجیب! نگاهش با موجی از معنویت همراه است. زخم‌هایی بر دستانش دیده می‌شود که یادگاری از بیل کارگری است. تنگ‌دستی در محاسن و گیسوان سپیدش خودنمایی می‌کند اما گویی برای کمک به آقایش حسین (ع)  بی‌قراری می‌کند. مهرور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سه سال پیش سعادت خدمت به ائمه را نصیب شده‌ام، می‌گوید: از سال ۹۲ برای عتبات عالیات به‌طور رایگان و یا با تخفیف سنگ حمل می‌کنم. وی می‌افزاید: تا کنون موفق شده‌ام که پنج سرویس به این مکان مقدسه سنگ ببرم که سه بار را به‌طور کاملاً رایگان به مقصد رسانده‌ام. مهرور با بیان اینکه از این کار تاکنون خیروبرکت زیادی عاید زندگی ام شده است، می‌گوید: علاوه بر حمل سنگ، با کامیونم در بین‌الحرمین زائران را نیز جا به‌جا می‌کنم. وی درحالی‌که اشک از چشمانش می‌زداید، می‌گوید: تا زمانی که زنده‌ام لطف آقا امام حسین (ع) را فراموش نکرده و در نوکری‌اش نیز کوتاهی نمی‌کنم.

ثبت معدن سنگ نهبندان به نام عتبات عالیات معاون پشتیبانی و فنی مهندسی ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این ستاد تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است، افزود: اعزام نیروی متخصص به عتبات عالیات نیز از جمله این اقدامات است. محمدرضا الهی از ثبت معدن سنگ نهبندان بهنام عتبات عالیات، افزود: این معدن، گرانیت گل پنبه‌ای بوده و در منطقه شاهکوه نهبندان قرار دارد. وی با بیان اینکه از سال ۹۱ برداشت واقعی معدن آغاز شده است، گفت: در سال ۹۰ نیز این معدن بهنام عتبات عالیات به ثبت رسیده است.  وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۱۷ تریلی سنگ را به عتبات عالیات فرستاده‌ام، اظهار کرد: هم اکنون نیز برای ساخت پروژه صحن بی‌بی فاطمه زهرا (س)، صد هزار مترمربع سنگ را متعهد شده‌ایم. معاون پشتیبانی و فنی مهندسی ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به میزان ارسال سنگ در سال جاری، بیان کرد: در سال ۹۵ نیز، پانزده تریلی سنگ فرستاده‌ایم. الهی با بیان اینکه بیشترین ارسال سنگ را برای صحن حضرت زهرا (س) داشته‌ایم، بیان کرد: بقیه پروژه‌ها شامل حرمین جوادین در کاظمیه و سامرا نیز است. وی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون نتوانستیم سنگ را از مبدأ تا مقصد حمل کنیم، اظهار کرد: اگر این امر صورت پذیرد، در حمل توسط کامیون‌ها و به‌طور کاملاً رایگان هیچ مشکلی را نداریم.

ارسال ۶۰۰ میلیون تومان سنگ به عتبات عالیات رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرانه کمک این استان به عتبات مقدسه در ردیف های برتر کشور قرار دارد، گفت: تاکنون از محل کمک های مردمی خراسان جنوبی، ۱۳ پروژه در شهرهای مختلف عراق تکمیل شده است. جوینده ادامه داد: ستاد عتبات عالیات استان در طول دَه سال فعالیت، میزان ۱۸.۵ میلیارد تومان از کمک های مردم را جمع‌آوری و در ساخت پروژه‌ها هزینه کرده است. وی با اشاره به دیگر کمک های خراسان جنوبی، بیان کرد: همچنین تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان سنگ را برای ساخت انواع پروژه‌ها نیز ارسال کرده‌ایم. جوینده ساخت صحن حرم فاطمه زهرا (س) را از عظیم‌ترین پروژه‌ها دانست و افزود: تأمین ۱۰۰ هزار متر از سنگ موردنیاز این پروژه را متعهد شده‌ایم. وی ادامه داد: اعتبار موردنیاز تأمین این سنگ‌ها از محل فروش سه هزار مترمربع فرش توسط بافندگان خراسان جنوبی تأمین می‌شود. وی ارزش ریالی این فرش‌ها را ۹۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: امید است این میزان تا پایان سال جاری به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

اعزام ۸ هزار نیرو برای شرکت در بازسازی عتبات عالیات رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۳ هزار بافنده در خراسان جنوبی مشغول به قالی‌بافی برای عتبات عالیات هستند، اظهار کرد: هم اکنون ۲۳۰ کارگاه قالی‌بافی در سطح استان فعال است. وی از اعزام ۶۰۰ نیروی متخصص برای بازسازی عتبات عالیات از استان خبر داد و گفت: به‌طور مجموع تاکنون هشت هزار نیرو به عتبات مقدسه اعزام‌شده‌اند. جوینده با اشاره به دیگر کمک های مردمی در خراسان جنوبی، بیان کرد: در سال گذشته، مردم این استان دو میلیارد تومان کمک نقدی و دو کیلو طلا نیز به عتبات عالیات هدیه کردند. وی با بیان اینکه در اربعین سال گذشته اقدامات خوبی در کربلا انجام داده‌ایم، افزود: در این ایام ۱۶۰ هزار قرص نان در کربلا تولید و از ۴۰۰ هزار نفر نیز به‌وسیله چای پذیرایی کردیم. هرچند مردم خراسان جنوبی سال های زیادی است که با خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم کرده و از نظر اقتصادی کم‌ترین درامد را دارند اما این وضعیت اندکی از مهرشان به ائمه اطهار (ع) را نکاسته و عشق خود را با انواع کمک های نقدی و غیر نقدی بیان می‌کنند و جزو رتبه‌های برتر در کمک به عتبات عالیات را کسب کرده‌اند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن