تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819896997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی شعار نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اقتصاد مقاومتی شعار نیست
اقتصاد مقاومتی شعارنیست؛ یک عمل و سبک زندگی است.


سید قاسم یاحسینی، نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی شعار نیست، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک عمل و سبک زندگی است که هنوز زمینه علمی و فکری آن در کشور ما فراهم نشده است.


وی افزود: همانطور که همه ما می‌دانیم این روزها فرهنگ و نوشتن و کتابت اوضاع خوبی ندارند و اولویت اصلی کشورمان اقتصاد است.


این نویسنده گفت: در جامعه‌ای که اقتصاد حرف اول را در آن می‌زند، فرهنگ جایی ندارد و اولویت آخر می‌شود.


یاحسینی ادامه داد: از آنجا که هر گونه حرکت اجتماعی و اقتصادی نیاز به تئوری دارد، اقتصاد مقاومتی نیز نیازمند تئوری‌پردازی است و این تئوری را اصحاب فرهنگ تولید می‌کنند.


وی تصریح کرد: گرچه تا به امروز کتاب‌های زیادی در رابطه با اقتصاد مقاومتی نوشته شده اما اکثر آنها شعار هستند.


این نویسنده افزود: هم اکنون زندگی روزمره ما نسبتی با اقتصاد مقاومتی ندارد زیرا با یک مثال ساده میتوان گفت هرچند ما در همین عصر خودمان اولیا و بزرگانی داریم که آب را در لیوان ریخته و با آن وضو می‌گیرند اما افرادی مؤمن هم دیده می‌شوند که البته در مؤمن بودنشان شکی نیست اما شیر آب را باز می‌گذارند و وضو می‌گیرند.


یاحسینی گفت: اقتصاد مقاومتی در شعار اتفاق نمی‌افتد و در سبک زندگی شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد:در حوزه کتاب هم همینطور است، یک ناشر خصوصی در یک دفتر کوچک و با یک منشی کتابهایی را منتشر میکند و موفقیتی را در جلب نظر مخاطبان کتاب و کتابخوانی کسب می‌کند که یک سازمان با فضای بیشتر و چند ناشر نمیتواند منتشر کند و کسب کند.


وی اظهار داشت: موفقیت ناشران خصوصی در جلب نظر مخاطبان کتاب نشان می‌دهد که این ناشران الگوی خوبی برای اقتصاد مقاومتی هستند.


وی ادامه داد: ما در زمان جنگ تا اندازه ای به اقتصاد مقاومتی نزدیک شدیم و بهره اش را هم بردیم.


این نویسنده خاطرنشان کرد: البته من نمیگویم که باید به دوره جنگ برگردیم ولی به نظرم اقتصاد مقاومتی باید در سبک زندگی دیده شود.









۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن