تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806896328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاشیسم با ترامپ چگونه وارد آمریکا می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: "فاشیسم" با ترامپ چگونه وارد آمریکا می شود؟
اندیشکده بروکینگز در تازه ترین تحلیل خود از عملکرد دونالد ترامپ، به دلایل محبوبیت او در میان شهروندان آمریکایی پرداخته و ادامه این روند را برای ایالات متحده نگران کننده اعلام کرده است.
به گزارش نامه نیوز، ترجمه این گزارش را در ادامه می‌خوانید.

پدیده ای که از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ساخته شده ابعاد وسیعتری از واقعیت خود او دارد. تلاش جمهوری خواهان برای نرمال جلوه دادن ترامپ به عنوان یک نامزد سیاسی عادی اندکی خنده دار به نظر می رسد اما در عین حال او چندان هم خطرناک نیست، اگر او را تنها حافظ منافع اصول محافظه کاران بدانیم.


قطعا پدیده ترامپ ربطی به سیاست و ایدئولوژی ندارد، حتی به حزب جمهوری خواه هم مربوط نمی شود، ترامپ تنها یک تهدید برای روند دموکراسی است. او از آنچه حزب جمهوری خواه مدنظر داشت، فراتر رفته است. حتی حامیان او هم دیگر توجهی به اصول حزب جمهوری خواه ندارند، چرا که خود او هم دیگر چندان پایبند به این اصول نیست. حتی رهبران سیاسی و فکری هم از او تبری می جویند و بعضا رویکرد خصمانه ای نسبت به برنامه های او اتخاذ می کنند. این یعنی ترامپ تا حدی در میان سیاستمداران نامحبوب و منزوی است.


پس حمایت از او از کجا نشات می گیرد؟ ما بر این باوریم که حمایت از ترامپ ناشی از رکود و بحران اقتصادی است. اما وعده هایی که ترامپ به حامیانش ارائه می دهد، وعده های اقتصادی نیست. برنامه های او مدام در حال تغییر است، اما در نهایت آنچه او ارائه می دهد نوعی از قدرت خام مردانه و بی احترامی های متداول در سخنرانی هایش که به گفته او بیانگر فرهنگ دموکراسی در جامعه است. حامیان ترامپ معتقدند او ضعف و بی کفایتی های موجود در سیستم کشور را به چالش می کشد. اما سخنان نامنسجم و ضد و نقیض او تنها در یک چیز مشنرک هستند: آنها تحریک آمیز و تحقیرآمیزند با چاشنی ترس و تنفر و خشم. سخنرانی های عمومی او شامل حمله و تمسخر طیف گسترده ای از جامعه آمریکا اعم از مسلمانان، اسپانیاییها، زنان، چینی ها، مکزیکی ها، اروپایی ها، عربها، مهاجران و پناهندگان است که ترامپ بعضا از انها به عنوان تهدید هم یاد می کند. او رویکرد خشنی نسبت به غیر بومی ها در پیش گرفته و حتی وعده اخراج گروهی از آنها را نیز مطرح کرده است.


این مرد خشن و تا حدی دیوانه، به طرز فزاینده ای در حال رشد است و در حال تبدیل شدن به پدیده ای شگفت انگیز و به معنای واقعی کلمه یک خودشیفته است. و همین خصوصیت او را بیش از آنچه که باید مطرح کرده و او روز به روز خطرناک تر می شود.


سیاسمتداران جمهوری خواه متعجبند که ترامپ چگونه موفق به جلب نظر خیل عظیمی از شهروندان آمریکایی شده است. آنچه او دستاویز قرار داده، آن چیزی است که بنیانگذاران دموکراسی همواره نگران آن بوده اند: ایجاد موجی از اشتیاق و برانگیختن احساسات مردم. محافظه کاران چندین دهه نسبت به بروز چنین پدیده ای هشدار داده بودند. برانگیخته شدن احساسات تهدیدی جدی برای مفهوم آزادی است. الکسی دو توکویل فیلسوف فرانسوی معتقد است مردم در روند یک دوموکراسی هیجان زده، عصبانی و نامحدود ممکن است واکنش های شگفت انگیزی بروز دهند و در نهایت دقیقا چنین شرایطی می تواند منجر به ظهور یک دیکتاتور شود که سوار بر احساسات مردم قدرت را در دست بگیرد.


این چنین است که فاشیسم وارد ایالات متحده می شود، اما نه با چکمه و سلام نظامی، بلکه با چنگ زدن به احساسات و خشم مردم. اینگونه است که وفاداری های کورکورانه حزبی و ترس از سقوط عده عظیمی را پشت سر چنین پدیده ای قطار می کند.




منبع: ایسکانیوز


۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن