تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819002595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ از نگاه سیاستمداران آمریکا و اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: ترامپ از نگاه سیاستمداران آمریکا و اروپا
شاید بتوان دونالد ترامپ را یک "پدیده منحصر بفرد" در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامید، زیرا او نه تنها باعث انشقاق و اختلاف کم سابقه درحزب جمهوریخواه شده، بلکه اظهارات جنجالی و ساختارشکنانه اش، انتقاد رهبران و سیاستمداران آمریکایی و اروپایی را به دنبال داشته است.
به گزارش نامه نیوز، برخی از کارشناسان معتقدند که حزب جمهوریخواه در طول 160 سالی که از حیات سیاسی آن می گذرد با چنین وضعیت دشواری روبرو نبوده است، زیرا رهبران حزبی در شرایطی قرار گرفته اند که می دانند، برای اعلام حمایت و عدم حمایت از ترامپ، باید هزینه ای سنگین پرداخت کنند.

جمهوریخواهان از این نگرانند که ترامپ شعارهای پوپولیستی سر می دهد و اظهارات ساختار شکنانه او، موجب خشم مهاجران، مسلمانان، جامعه زنان آمریکا و برخی از مقام ها و شخصیت های سیاسی سایر کشورها از جمله برخی دولت های اروپایی که متحدان نزیک واشنگتن به شمار می روند شده است و در نتیجه به جایگاه و حیثیت حزبی آنان لطمه می زند.

البته نباید این مساله را از ذهن دور داشت که انتخابات آمریکا در این دوره با مشکلاتی روبرو است و مردم از دو حزب فاصله گرفته اند و به همین دلیل نامزدها به شعارهای پوپولیستی روی آورده اند.
به نظر می رسد، هواداران جمهوریخواهان از حزب خود فاصله گرفته اند، چون سران حزب بیشتر از گذشته مجذوب قدرت و ثروت شده اند و منافع شرکت های بزرگ مانند مجتمع های اسلحه سازی و بیمه های درمانی را بر منافع مردم ترجیح می دهند.

اوج فاصله گرفتن افکار عمومی آمریکا و حتی بخشی از بدنه هواداران حزبی از جمهوریخواهان به دوران هشت ساله جرج دابیلو بوش بر می گردد که با راه اندازی دو جنگ در عراق و افغانستان، لطمات جبران ناپذیری به اقتصاد آمریکا و جایگاه این کشور در عرصه بین المللی وارد کرد.
به نظر می رسد که جمهوریخواهان نه تنها برای جبران این شکاف نتوانسته اند راهکار مناسبی پیدا کنند، بلکه انتخاب ترامپ به عنوان نامزد نهایی که بسیار جنجالی و ساختارشکن نشان داده است، موجب انشقاق و سردرگمی بیشتر در میان سران حزبی شده است.

اظهار نظر مقام ها و سران حزبی و غیرحزبی و حتی مقام های سایر کشورها درباره اظهارات جنجالی ترامپ در موضوعات مختلف از جمله مسلمانان، مهاجران، زنان، مسایل اقتصادی و اجتماعی نشان می دهد که میزان مخالفان سیاست های او در داخل و خارج آمریکا کم نیستند.

**انتقاد شدید اوباما از ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از موضع گیریهای ترامپ در مسایل گوناگون گفت: ترامپ چیز زیادی درباره سیاست خارجی و جهان نمی داند.
باراک اوباما در نشست خبری در شهر ساحلی «رانچو میراژ» ایالت کالیفرنیا پس از دیدار با رهبران جنوب شرق آسیا در نشست «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آسه آن) گفت: : شهروندان این کشور عاقل تر از آن هستند که به فردی مانند «دونالد ترامپ» رای بدهند، «هنوز هم بر این باورم آقای «ترامپ» رئیس جمهور نخواهد شد.»
اوباما افزود: «دلیل من این است که ایمان زیادی به مردم آمریکا دارم. ریاست جمهوری حرفه ای جدی است؛ اجرای یک برنامه تلویزیونی نیست.»

** جان کری:شعارهای جمهوریخواهان جهان را شوکه کرده است

جان کری وزیر خارجه آمریکا هم شعارهای انتخاباتی جمهوری خواهان در آمریکا را مایه "شرمساری "دانست و گفت برخی از این شعارها، رهبران جهان را شوکه کرده است.
کری در گفت وگو با شبکه سی .بی.اس اظهار داشت: هرجا که می روم، با هر مقامی که دیدار می کنم، از من می پرسند در آمریکا چه شده است؟ آنها نمی توانند باور کنند.
دونالد ترامپ در هفته گذشته دو اظهار نظر پرواکنش داشت، او ابتدا خواستار مجازات برای زنانی شد که عمدا مرتکب سقط جنین می شوند، هر چند که بعدا تحت فشار و انتقادهای شدید از این موضع خود عقب نشینی کرد.
ترامپ روز بعد دراظهار نظری خطرناک، اعلام کرد که کره جنوبی و ژاپن مجاز هستند به سلاح هسته ای دست پیدا کنند که این مساله علاوه بر مقام های آمریکایی، با انتقاد مقام های کره جنوبی و ژاپن نیزروبرو شد.

** سندرز، اظهارات ترامپ را مایه سرمشاری آمریکا دانست

برنی سندرز نامزد دمکرات با انتقاد شدید از اظهار نظر رقبای جمهوریخواه خود گفت : اظهارات ترامپ مایه شرمساری آمریکا و رسوایی بین المللی است، جمهوریخواهان حتی به زنان خود هم توهین می کنند.

**لیندسی گراهام : ترامپ برای جمهوری خواهان سم است

سناتور "لیندسی گراهام" که از تد کروز حمایت می کرد، به عنوان یکی از مخالفان سرسخت ترامپ در گفت وگو با برنامه «Face the Nation» شبکه «سی بی اس» آمریکا از سیاست خارجی ترامپ انتقاد کرد.
وی اظهار داشت: حضور ترامپ در رقابت های درون حزبی برای جمهوریخواهان سم است.

**میت رامنی: دونالد ترامپ آدمی حقه‌باز و متظاهر است

میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات سال 2012 ریاست جمهوری آمریکا به مباحث تند مربوط به انتخاب نامزد این حزب برای انتخابات آینده وارد شد و با حمله شدید لفظی به دونالد ترامپ از جمهوریخواهان خواست به خاطر منافع کشور و حزب، او را طرد کنند.
رامنی طی سخنانی در دانشگاه یوتا، دونالد ترامپ را فردی «حقه‌باز و متظاهر» نامید و گفت: «وعده‌های او درست به اندازه مدرک لیسانس از دانشگاه ترامپ بی‌ارزشند.»
رامنی اظهار داشت: ترامپ "نه خلق و خوی مناسب برای ریاست جمهوری دارد و نه قدرت داوری لازم را."

ترامپ که در انتخابات 2012 از رامنی حمایت کرد، اظهارات رامنی را بی پاسخ نگذاشت و او را «خودخواه» توصیف کرد که «نمی‌دانست چه باید بکند» و در انتخابات سال 2012 شانس پیروزی بر باراک اوباما را بر باد داد.
ترامپ افزود: میت رامنی با توجه به اینکه نامزدی بازنده است در جایگاهی نیست که مشاوره انتخاباتی بدهد

** جان مک کین : حرف های ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد

جان مک‌کین با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از اظهارات رامنی درباره ترامپ، نوشت که حرف‌های آقای ترامپ از روی بی اطلاعی است و امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد.
مک کین اظهار داشت: "از رای‌دهندگان جمهوریخواه می‌خواهم توجه کنند که رهبران مطلع و مورد اطلاع حزبمان و کارشناسان درباره آقای ترامپ چه می‌گویند."

بعد از اظهارات رامنی و بیانیه جان مکن مکین، کمیته امنیت ملی جمهوریخواهان، که شماری از اعضای رده بالای حزب عضو آن هستند، در نامه‌ای سرگشاده دیدگاه‌های آقای ترامپ نسبت به جایگاه آمریکا در امور بین‌الملل را "شدیدا نامنسجم و سرگردان و فاقد اصول" خواندند.
در این نامه آمده است: "او در یک جمله از موضع انزواگرایی در سطح بین‌الملل به موضع مداخلات ماجراجویانه نظامی می‌پردازد."

** واکنش ها به قصد ترامپ برای کشیدن دیوار در مرز مکزیک

تهدید ترامپ به کشیدن دیوار بین مرز آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی به داخل آمریکا با واکنش تند مقام های آمریکایی، جامعه مهاجران این کشور و حتی رئیس جمهوری سابق مکزیک مواجه شد.
کاخ سفید بشدت از این مواضع ترامپ انتقاد کرد و «فلیپه کالدرون» رئیس جمهوری سابق مکزیک بیان داشت که «ترامپ» در نژادپرستی همچون «هیتلر» است.

رسانه مکزیکی «اینفورمادور» گزارش داد که «فلیپه کالدرون» رئیس‌جمهوری سابق مکزیک عنوان کرد: لازم است هشدار دهیم آنچه این آقا به زبان می‌آورد، برای مکزیک خطرناک نیست بلکه خطر اصلی آن متوجه آمریکا می‌باشد زیرا وی اکنون در حال پاشیدن بذر تنفر از آمریکایی‌ها در سراسر جهان می‌باشد و این بذرها می‌تواند در آینده شرایط تمامی مردم آمریکا در دنیا را دشوار کند.

** اظهارات جنجالی ترامپ درباره مسلمانان

اظهارات ترامپ درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا نیز جنجال زیادی به پا کرد و با واکنش تند سران کاخ سفید و کنگره مواجه شد و حتی برخی از سران اروپایی هم به آن واکنش نشان دادند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در نشست مجلس عوام تصریح کرد: سخنان ترامپ درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، « تفرقه برانگیز، احمقانه و نادرست" است.

دیوید کامرون در پاسخ به توماری درباره ممانعت از ورود دونالد ترامپ به انگلیس که طی یک هفته بیش از 561 هزار نفر آن را امضا کردند، خاطر نشان کرد : « این سخنان ( ترامپ ) تفرقه انگیز، احمقانه و نادرست است و اگر او به کشور ما بیاید ما همگی علیه وی متحد هستیم. »
ترامپ بعدها از مواضع خود عقب نشینی کرد و گفت : "آنچه من درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا گفتم، فقط یک پیشنهاد بود."

صادق خان که چندی پیش به عنوان نخستین شهردار مسلمان لندن انتخاب شد، در واکنش به اظهارات ترامپ از اینکه نمی‌تواند در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به این کشور سفر کند ابراز نگرانی کرده بود. بعد از این بود که ترامپ در سخنانی وی را از موضع‌گیری‌اش درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا مستثنی کرد. باوجود این، خان این استثنا قائل شدن را رد کرد و آرای داده شده به ترامپ را جاهلانه خواند.
ترامپ به‌دنبال حوادث پاریس در سال گذشته که منجر به کشته شدن 130 نفر شد، اعلام کرده بود باید از ورود مسلمانان به خاک آمریکا جلوگیری شود. این پیشنهاد ترامپ موجی از انتقادات گسترده در داخل و خارج آمریکا را به‌دنبال داشت، ولی ترامپ بارها از موضعش دفاع کرده و آن را ضامن امنیت آمریکا خوانده بود.

** دیدگاه چامسکی درباره ظهور ترامپ

«نوام چامسکی» اندیشمند و تحلیلگر سیاسی آمریکایی گفت که حس انزوا و بی یاوری و غلبه قدرت های نیرومند برمردم آمریکا آنها را به وحشت انداخته و همین وحشت و ازهم پاشیدگی زمینه محبوبیت وپیروزی فردی مثل «دونالد ترامپ» در انتخابات این کشور را بوجود آورده است.
چامسکی درگفت وگو با نشریه سیاسی « سالون» گفت که مردم آمریکا با آمیزه ای از احساس انزوا، بی یاوری و غلبه نیروهای قدرتمندی که قادر به فهم و درک آنها نیستند، دریک دوران نئو لیبرالیستی بسر می برند.

وی تاکید کرد که وحشت ناشی از همین احساس بی یاوری و انزوا مردم آمریکا را به سمت نامزد غیرمتعارفی مثل دونالد ترامپ قمارخانه دار و نامزد جمهوریخواهان درانتخابات این کشور سوق داده است.
چامسکی ضمن مقایسه شرایط موجود جامعه آمریکا با دهه 1930 میلادی گفت با وجود آن که تنگناها و دشواری های مالی و اقتصادی این کشور در آن دهه به مراتب شدیدتر ازامروز بود اما مردم آمریکا درآن دوران از امیدی برخوردار بودند که امروز از آن خبری نیست.

** مخالفت پل رایان با نامزدی ترامپ

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان امریکا گفته است برای حمایت از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا «آمادگی ندارد».
رایان در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت: «من آمادۀ این کار(حمایت از ترامپ) نیستم...اما تصور می‌کنم چیزی که ما احتیاج داریم اتحاد این حزب است.»

وی افزود ترامپ باید تلاش بیشتری برای متحد کردن حزب جمهوریخواه انجام دهد.
رایان گفت: «ما به پرچمداری نیاز داریم که بتواند تمام محافظه کاران، جمهوریخواهان، و تمام جناح‌های مختلف حزب ما را متحد کند و با دستور کار مناسبی ریاست کشور را بر عهده بگیرد.»
ترامپ نیز در مقابل با انتشار بیانیه‌ای پاسخ داد که وی حاضر به حمایت از دستور کار رایان نیست.
در این بیانیه آمده است: «شاید در آینده بتوانیم با هم کار کنیم و درباره این موضوع که چه چیزی برای مردم آمریکا بهتر است به توافق برسیم.»

** دفاع مشروط رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان از ترامپ

رینس پریبوس رئیس کمیته ملی جمهوریخواهان گفت دونالد ترامپ به دلیل رفتارهایش با زنان پاسخگو خواهد بود اما کمپین انتخاباتی ترامپ بر اساس زندگی شخصی او مورد قضاوت قرار نمی گیرد.
واشنگتن پست و نیویورک تایمز دو روزنامه پرتیراژ ایالات متحده در روزهای اخیر مقاله هایی را منتشر کرده اند که به جزییات ارتباطات آقای ترامپ و زنان می پردازد. مقاله هایی که موقعیت او را در مقابل هیلاری کلینتون که در صورت برنده شدن اولین رئیس جمهوری زن این کشور خواهد شد، تضعیف می کند.

رینس پریبوس در گفت و گو با شبکه خبری ای.بی.سی گفت: "همه سخنانی که درباره رفتار او (ترامپ) با زنان زده شده چیزهایی است که خود ترامپ درباره اش جواب خواهد داد اما در عین حال گمان می کنم که خیلی از این مسائل مربوط به گذشته است و به عنوان مسیحی، قضاوت کردن همدیگر خوب نیست."
پریبوس گفت شخصیت ترامپ بر اساس رفتارهای شخصی گذشته او ارزیابی نخواهد شد.
رسانه های آمریکایی در گزارش های متعدد به رفتار ترامپ در ارتباط با زنان انتقاد کرده اند و از جمله گفته اند که او به رغم میل زنان به خود اجازه رفتارهای نامناسب رمانتیک و اظهارنظر درباره بدن آنان را داده است.

** مخالفت خانواده بوش با ترامپ

مشاوران جورج بوش پدر و پسر به رسانه‌ها گفته اند که این دو رئیس جمهوری آمریکا آمریکا قصد ندارند در انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی دونالد ترامپ از سوی حزب جمهوریخواه حمایت کنند.
"لورا بوش" همسر جورج دابیلو. بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز با انتقاد از اظهارات "دونالد ترامپ" درباره سقط جنین گفت‌ "هیلاری کلینتون" را به ترامپ ترجیح می دهد.

**نخست‌وزیر ایتالیا : سیاست های ترامپ برگرفته از ترس است

"متئو رنتزی" نخست‌وزیر ایتالیا در مصاحبه با فرید زکریا یکی از مجریان شبکه خبری سی .ان.ان. اظهار داشت که «امیدوارم در نهایت، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، بتواند یک زن باشد».
رنتزی با انتقاد شدید از مواضع نامزد احتمالی و جنجالی جمهوریخواه انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا، مواضع او را برگرفته از «سیاست ترس» خواند.
نخست‌وزیر ایتالیا البته تاکید کرد که هیچ نگرانی درباره ریاست جمهوری ترامپ ندارد و آماده استقبال از هرکسی است که بتواند به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود.

** انتقاد رسانه ها از ترامپ

شبکه فاکس نیوز گزارش داد فایلی که روزنامه واشنگتن پست در مورد دغل کاری سالها پیش ترامپ به آن دست یافته از طریق شخص وی به بیرون درز داده شده است.
روزنامه واشنگتن پست خبر داد که به یک فایل صوتی دست یافته است که نشان می دهد دونالد ترامپ در دهه های 1970، 1980 و 1990 میلادی با هویت جعلی خود را "سخنگوی ترامپ" جا می زد و با زنگ زدن به مطبوعات، اطلاعات زندگی خصوصی خود را در اختیار آنها قرار می داد.
ترامپ در گفت و گو با شبکه خبری ان بی سی، ادعای روزنامه واشنگتن پست را رد و اعلام کرد که برای اولین بار است که چنین چیزی را می شنود.

وی گفت که خیلی ها هستند که صدای او را تقلید می کنند و این صدای او نیست. وی هنگامی که خبرنگار واشنگتن پست با وی تماس گرفت و در مورد این موضوع پرس و جو کرد تلفن را قطع کرد.
خبرنگار نشریه ونیتی فیر (Vanity Fair) که مهمان شبکه فاکس نیوز بود، خبر داد که ترامپ با اسامی مستعاری چون "جان میلر" و "جان بارون" با رسانه ها تماس می گرفت تا اطلاعات نابی از زندگی خود را در اختیار آنان قرار دهد.
روزنامه نگاری به نام سو کارزول (Sue Carswell) نیز در مورد این تماس تلفنی که در سال 1991 انجام شد گفت که ترامپ پس از آن دوباره به او زنگ زد و از بابت این کار از او عذرخواهی کرد و برای دلجویی، این خبرنگار و دو تن از همکاران او را به شام دعوت کرد.
خبرنگار پیشین مجله پیپل (People) ناخشنود از اینکه ترامپ این اتفاق را تکذیب می کند، معتقد است که ترامپ باید از کار خود عذرخواهی کند چرا که تکذیب او این خبرنگار را دروغگو جلوه خواهد داد.

** حمایت یک سرمایه دار یهودی از ترامپ

شلدون ادلسون سرمایه‌دار یهودی آمریکایی، هفته گذشته در دیداری که با ترامپ داشت، گفت حاضر است بیشتر از هر ستاد دیگری درگذشته، به او در پیروزی در انتخابات کمک کند.
ادلسون 82 ساله، مدیر اجرایی سازمان "لاس‌وگاس سندز" و یکی از ثروتمندترین افراد زنده دنیا به شمار می‌رود که درگذشته نیز میلیون‌ها دلار به نامزدهای جمهوریخواه کمک مالی کرده است. بر اساس نتایج منتشرشده از تحقیقات موسسه "پروپابلیکا"، ادلسون در سال 2012 حداقل 98 میلیون دلار به حمایت از فعالیت‌های جمهوریخواهان اختصاص داده است.

اکنون این سوال دشوار در پیش روی دونالد ترامپ و هوادارانش قرار دارد که آیا او به رغم پیشتازی در انتخابات درون حزبی که در زمان حاضر عملا رقیبی ندارند و در یک قدمی انتخاب نهایی قرار دارد، می تواند نامزد نهایی حزب و در نهایت رئیس جمهوری آمریکا شود.

مراحل مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجموعه ای از انتخابات مقدماتی و انجمن های حزبی در درون دو حزب دمکرات و جمهوریخواه از اول فوریه تا 14 ژوئیه 2016 در 50 ایالت و ناحیه کلمبیا و قلمرو ایالات متحده برگزار می شود. درواقع در انتخابات پیچیده درون حزبی و مقدماتی این کشور مردم آمریکا ضمن رای دادن به شخص منتخب حزب خود، اعضای هیات های انتخاباتی را نیز برای رای گیری عمومی مشخص می کنند و سرانجام روز هشتم نوامبر 2016 این نمایندگان هیات های انتخابی که نباید سمت دولتی داشته باشند در کنگره آمریکا به پای صندوق های رای رفته و آرای خود را به صندوق های رای می اندازند.



منبع: ایرنا


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن