تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804232494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمجید رهبر معظم انقلاب از «یتیم خانه»


واضح آرشیو وب فارسی:الف: تمجید رهبر معظم انقلاب از «یتیم خانه»

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۰
فیلم «یتیمخانه ایران» اخیراً برای حضرت آیت الله خامنه‌ای به نمایش درآمده است و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تمجید از این اثر سینمایی از توجه سینما به این مضامین مهم در تاریخ معاصر ابراز رضایت کرده‌اندروزنامه «صبح نو» در شماره امروز خود خبری مبنی بر اکران خصوصی فیلم «یتیمخانه ایران» برای رهبر معظم انقلاب داده است.این روزنامه در گزارشی در این خصوص آورده است: آقای ابوالقاسم طالبی بعد از ساخت فیلم سیاسی «قلادههای طلا» سراغ پروژهای تاریخی و وقتگیر به نام «یتیمخانه ایران» رفت؛ پروژهای که داستانی تراژیک درباره قحطی گریبانگیر ملت ایران هنگام جنگ جهانی اول را روایت میکند.شنیده های «صبح نو» حکایت از آن دارند که فیلم «یتیمخانه ایران» اخیراً برای حضرت آیت الله خامنه‌ای به نمایش درآمده است و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تمجید از این اثر سینمایی از توجه سینما به این مضامین مهم در تاریخ معاصر ابراز رضایت کرده‌اند؛ مضامین و سوژه‌هایی که جای خالی آنها به شدت در سینمای ایران احساس می‌شود؛ سوژهای که بالاخره ابوالقاسم طالبی بعد از چند سال موفق به نهایی کردن نسخه تصویری آن شد.از همان حدود پنج سال پیش و مدتی بعد از اکران «قلاده‌های طلا» که طالبی از عزمش برای تصویری کردن این برهه عجیب از تاریخ ایران در «یتیمخانه ایران» سخن گفت تا چندی قبل که اولین اکران‌های خصوصی این فیلم انجام شد همواره نوعی کنجکاوی نسبت به تصویرسازی طالبی از تاریخ در این اثر وجود داشت.ژانر تاریخی همواره در سینما و تلویزیون ایران بستری بوده برای ابراز نظرات مختلف کارشناسان و محققانی که تکتک آنها خود را برتر و جامع‌الاطرافتر از بقیه می‌دانند و کوچکترین گاف‌های تاریخی را گلدرشت میکنند. البته که این ژانر به دلیل کمتر پرداخت شدن با گافهایی به ویژه در طراحی صحنه و لباس آثار سینمایی و تلویزیونی مواجه بوده است.اولین نمایشهای خصوصی «یتیمخانه ایران» به لحاظ طراحی صحنه نقد زیادی بسیاری چشمانداز تصویری اثر را تأیید کردند. البته در این تصویرسازی از یک طرف حضور آقای عباس بلوندی، طراح صحنه قدیمی ایرانی و از طرف دیگر حضور آقای اصغر رفیعی جم فیلم‌بردار باسابقه و رفیق سالیان بهرام بیضایی هم به قدر کفایت نقش داشت. حالا باید منتظر ماند و دید در اکران وضعیت چطور رقم خواهد خورد. به همین بهانه سراغ آقای طالبی رفتیم.به ماندگاری محصول فکر می‌کنمکارگردان و نویسنده «یتیمخانه ایران» درباره تازهترین وضعیت اکران فیلمش به «صبح نو» میگوید: برنامهریزی قبلیمان برای اکران در تابستان بود که هنوز قطعی نشده است. مشغول رایزنی با پخشکننده و سینماداران هستیم تا زمانی مناسب برای اکران پیدا کنیم.وی درباره پیشبینیاش از بازخورد مخاطبان بیان میدارد: ما معمولاً دو جور فیلم داریم؛ یکسری آثاری که نگاهشان به گیشه است و البته ممکن است سودآوری خوبی هم در گیشه داشته باشند اما سودآوریشان مقطعی است و محدود میشود به همان یک ماه و دو ماهی که روی پرده هستند و بعد از این مدت نه کسی درباره آنها صحبت میکند نه به عنوان اثر جریانساز از آنها یاد میشود. با این حال آثاری را هم داریم که اکرانی معمولی دارند اما طی سالیان ماندگارند و مرتب دیده میشوند و بحث ایجاد میکنند.طالبی با اشاره به «دستهای خالی» که بارها از تلویزیون پخش شده اظهار میدارد: در برخورد گیشهای با «دستهای خالی» ما اکرانی متوسط داشتیم اما طی یک دهه بعد از آن اکران، فیلم مرتب در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون دیده میشود و البته بحث هم ایجاد میکند. فکر میکنم «یتیمخانه ایران» هم چنین وضعیتی داشته باشد. یعنی کیفیت اثر طوری است که طی سالیان ماندگار بوده و دیده خواهد شد.تصمیمی برای سریال کردن فیلم نگرفته‌امطالبی در پاسخ به این سؤال که چقدر شنیدههای مرتبط با پخش «یتیمخانه ایران» در قالب یک سریال از تلویزیون بعد از پایان اکران رسمی آن صحت دارد؟ میگوید: من از این موضوع خبر ندارم و اصلاً نمیدانم این خبر از کجا شایعه شده است. فقط میتوانم بگویم تا این لحظه هیچ تصمیمی در این باره نگرفتهایم.این کارگردان درباره اینکه آیا نسخهای از فیلم که برای اکران عمومی آماده میشود با نسخه اکران خصوصی آن تفاوت خواهد داشت یا خیر؟ میگوید: مشغول کار روی افتتاحیه و فینال اثریم تا با یکسری تغییرات، فیلم را روانه پرده کنیم.طالبی در توصیف این تغییرات با استفاده از واژه «مینیاتور» که یکی از اصیلترین هنرهای تصویرسازی در ایران است و به نوعی از نقاشی گرفته میشود که در آن از پرسپکتیو خبری نیست ولی طبیعت جای ویژهای دارد، اظهار میدارد: مشغول کار مینیاتوری بر روی شروع و پایانبندی اثریم تا محصولی قابل تأمل تر خلق کنیم.از دیالوگ با مورخان استقبال می‌کنمچرایی عدم رونمایی «یتیمخانه ایران» در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر با توجه به وقت و هزینه چندسالهای که صرف تولید فیلم شده بود پرسش بعدی از طالبی بود.طالبی با اشاره به اینکه به دلیل درگیری در پروسه فنی پس از تولید نتوانست فیلم را در جشنواره رونمایی کند خاطرنشان میسازد: فیلم به دلیل ماهیتش که ژانر تاریخی است یکسری ریزهکاریهای فنی داشت که انجام آنها زمان میبرد و به همین دلیل نسخه نهایی آن دیر آماده شد وگرنه میتوانستیم به جشنواره هم فکر کنیم.طالبی در پایان گفتوگوی خود در پاسخ به این پرسش که آیا واهمهای ندارد که مانند تمامی آثار تاریخی سالیان اخیر، فیلمش پس از اکران آماج نقدهای کارشناسان و مورخانی قرار گیرد که آثار تاریخی را با موشکافی میبینند؟ پاسخ میدهد: امیدوارم تمامی کسانی که حرفی برای گفتن و سررشتهای از تاریخ دارند، بنشینند و درباره فیلم صحبت کنند. شخصاً از این دیالوگ و نقد مورخان استقبال می‌کنم.یتیم خانه در تاریخ«یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سالهای ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در کوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد روایت می‌کند. اشغال ایران توسط قوای بیگانه شرایطی را برای مردم ایران فراهم آورد که بالغ بر چهار میلیون نفر از ایرانیان در این شرایط جان خود را از دست دادند. در چنین شرایطی یکی از شخصیتهای فیلم به نام محمدجواد به وصیت پدر، اداره یتیمخانه و قیمومیت تعداد زیادی فرزند بیسرپرست را بر عهده میگیرد و در ادامه وارد ماجرایی پیچیده می‌شود. ابوالقاسم طالبی نویسندگی و کارگردانی این اثر و محمدرضا تختکشیان نیز تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشته‌اند.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن