تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805797907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت های داوطلبانه مذهبی دانش آموزان چهار درصد رشد داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: فعالیت های داوطلبانه مذهبی دانش آموزان چهار درصد رشد داشته است مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: مسئله حجاب و عفاف در حوزه پرورشی و فرهنگی باید مهندسی مجدد شود.
۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد ساعت 09:36

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، سید جواد حسینی در جلسه کمیته علمی و پژوهشی عفاف و حجاب که با حضور دبیران دستگاه های اجرایی و ادارات آموزش و پرورش سطح استان تشکیل شد، ضمن اشاره به برگزاری آزمون سلامت و روان اجتماعی در استان و نتایج مثبت آن اظهار کرد: این آزمون بر روی 82 هزار دانش آموز پایه نهم استان انجام شد و نتایج حاصله حاکی از آن رشد هشت درصدی هیجانات مثبت و کاهش شش درصدی هیجانات منفی در بین دانش آموزان بود.

وی ادامه داد: در حوزه اوقات فراغت گرایش دانش آموزان به فعالیت های مذهبی چهار درصد و فعالیت های داوطلبانه فرهنگی 12 درصد و مطالعات غیر درسی پنج درصد افزایش یافت.

وی مهم ترین دلیل نتایج مثبت در این آزمون را اجرای 15 طرح مداخله جویانه در کف مدارس دانست و افزود: تعیین 48 شاخص فرهنگی و هنری که دانش آموزان را از کف مدرسه درگیر فعالیت های فرهنگی و هنری کرد، برگزاری جشنواره لالایی خوانی و تعذیه خوانی به منظور پیوند نسل جدید با نسل قدیم و یادآوری ارزش های دینی از جمله اقدامات آموزش و پرورش خراسان رضوی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش درک مذهبی در بین دانش آموزان بود.

حسینی با اعلام این که طرح شهید پژوهی با بیش از 60 هزار اثر تولید شده توسط دانش آموزان استان نشان دهنده ترغیب جوانان به تاریخ کشور است گفت: در حوزه تربیت بدنی 400 دانش آموز در المپیاد درون مدرسه ای شرکت کرده و در راستای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح هدایت را در کف مدارس اجرا کردیم.

وی با بیان این که تمام فعالیت های فوق منطبق بر آموزه های سند تحول بنیادین است خاطر نشان ساخت: با هدف آشنایی دانش آموزان با آرمان های دینی و ملی در اوج مشکلات اقتصادی 30 هزار دانش آموز استان به راهیان نور اعزام شدند و مفتخر شدیم تا رتبه نخست کشور در اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور را کسب کنیم.

وی با تصریح این موضوع که نظام تعلیم و تربیت استان خراسان رضوی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدامات و طرح های بی بدیلی را اجرا کرده است بیان کرد: مسئله عفاف و حجاب در مسائل پرورشی و فرهنگی باید مهندسی مجدد شود و پیشنهاد ما به دستگاه های مرتبط با حوزه حجاب در استان مشارکت در طرح "صد دبیرخانه صد مدرسه" است.

حسینی اضافه کرد: در طرح "صد دبیرخانه صد مدرسه" سازمان های موثر در نظام تعلیم و تربیت طرح مورد نظر را در یکی از مدارس به صورت آزمایشی اجرا کرده و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف، طرح یاد شده به مدارس سطح استان تسری پیدا می کند که با این دید یکی از مدارس استان می تواند دبیرخانه عفاف و حجاب و فعالیت های مشترک نهادهای مربوطه باشد.

  مقوله عفاف و حجاب را جهانی برنامه ریزی کنیم

مدیرکل امور فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و عفاف در مدارس و آموزش و پرورش، از اقدامات مثمر به ثمر اداره کل آموزش و پرورش استان در این زمینه تشکر و قدردانی کرد و خاطر نشان ساخت:  در ادامه این مسیر سخت و دشوار نیازمند ایجاد همگرایی در بین دستگاه ها و نهادهای مرتبط با امر عفاف و حجاب هستیم.

حجت الاسلام حسینی زهانی ضرورت رسیدگی به مسئله حجاب این گونه شرح داد: توجه و برنامه ریزی در حوزه عفاف و حجاب مختص به استان و کشور نیست بلکه فرآیند برنامه ریزی در این حوزه باید به صورت جهانی پیگیری و اجرا شود.

حسینی در ادامه با اشاره به این که هر نهادی باید تولید تکالیف و تعهدات منحصر به خود را انجام دهد اضافه کرد: کمیته های آموزشی و فرهنگی و هنری نقش راه خود را از کمیته علمی و پژوهشی می گیرند که باید در راستای ارتقاء کمیته علمی و پژوهشی تلاش کنیم.

  رزا درسنی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در امور زنان با بیان این که تحقیق و پژوهش امری ضروری برای اقدام به انجام هر عمل است گفت: اولین فراخوان مقالات علمی با 11 عنوان کلی و 35 موضوع اصلی در سال تحصیلی 94-93 به انجام رسید که شامل 10 موضوع با رویکرد حجاب بود و در مجموع بیش از 144 اثر از ادارات دریافت شد.

وی ادامه داد: فعالیت در پارلمان مجازی فرهنگیان و برگزاری همایش استانی فاطمی سیرت در راستای تقویت مهارت عفاف و پاکدامنی با ارسال 378 تنها گوشه ای از فعالیت های آموزش و پرورش در سال تحصیلی 94-93 است.

درسنی در خصوص فعالیت های عفاف و حجاب در سال تحصیلی 95-94 اظهار کرد: 491 عنوان تحقیق و پروژه در سراسر استان انجام و 715 پژوهش با رعایت عناوین یاد شده دریافت شد.

وی به طرح محرم سازی مدارس اشاره و عنوان کرد:این طرح در سه مدرسه مشکوه، امام رضا و شهید مطهری اجرا شد و نتایج حاصل از آن شامل تاثیر مثبت بر سلامت روان، امنیت و شادی، امکان بیشتر تبادل نظرات علمی و همچنین ایجاد فضای صمیمی بین دانش آموزان و معلمان اعلام شد.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن