تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804225755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر نگرش جوانان به ازدواج


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تغییر نگرش جوانان به ازدواج
کد خبر: ۵۹۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ - 24 May 2016


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نگرش‌ به ازدواج در ذهن جوانان امروز تغییر کرده است، گفت: جوانان امروز کمتر گمان می‌کنند که ازدواج یک پله ارتقا در زندگی آنها محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، محمدرضا رستمی در همایش افتتاحیه آموزش‌های عمومی پیش از ازدواج جوانان گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است و ازدواج یکی از جدی‌ترین مباحثی است که با اقتصاد مقاومتی عجین شده و می‌تواند بسیاری از هزینه‌های معنوی، اجتماعی و اقتصادی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه ارزش‌ها و نگرش‌های ازدواج در ذهن جوانان امروز تغییر کرده است، گفت: جوانان امروز کمتر گمان می‌کنند که ازدواج یک پله ارتقا در زندگی آنها محسوب می‌شود. درباره این طرز تلقی قضاوت مثبت و منفی نمی‌کنیم بلکه این نکته قابل توجه است که جایگاه ذهنی ازدواج تغییر کرده است. در این شرایط باید دلیل این طرز تفکر را شناسایی و جایگاه جدیدی را طراحی کنیم چون تا زمانی که ارزش و نگرش نسبت به ازدواج مثبت نباشد رفتار متناسب با آن نیز شکل نمی‌گیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه در حوزه ازدواج حرف زیاد زده می‌شود، اما به آن عمل نمی شود، ادامه داد: در پاره‌ای موارد که حرف‌ها به عمل منجر می‌شود چون غیرکارشناسی است، نتیجه عکس می‌دهد و بار مصیبت بیشتری بر جای می‌گذارد که امیدواریم با یک رویکرد علمی و کارشناسی به موضوع ازدواج نگاه دقیق تری داشته باشیم.

رستمی افزود: سرمایه‌های اجتماعی کشور در حال هدر رفتن است. اعتماد، احترام و امید سرمایه‌های اجتماعی ما هستند که در حال تضعیف شدن هستند و چگونه می‌توان از جوانی که به آینده امیدوار نیست و به دیگران نمی‌تواند اعتماد کند انتظار ایجاد یک زندگی مشترک را داشت.

وی افزود: باید به ایجاد یک گفتگوی ملی در زمینه ازدواج کمک کنیم امیدوارم صدا و سیما پای این مسئله بیاید زیرا تلویزیون می‌تواند با رویکرد درست و کارشناسی در بهبود مسئله ازدواج کمک کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین از آموزش و پرورش درخواست همکاری کرد و گفت: طی 15 سال گذشته به مسئله ازدواج در مدارس و دانشگاه‌ها تنها نگاه روانشناسی شد و اکنون می‌بینیم که نگاه صرف روانشناسی به ازدواج، کارساز نیست، همه رسانه‌ها و آموزش‌ها به صورت افراطی نگاه روانشناسی به حوزه ازدواج و خانواده داشتند که خروجی این نوع نگاه کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در حال حاضر است.

معاون ساماندهی امور جوانان با تأکید بر لزوم تغییر نگاه تک بعدی به ازدواج گفت: نگاه وزارت ورزش و جوانان مبتنی بر هر چهار رویکرد فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی است زندگی مشترک علاوه بر مسائل روانشناختی به توانایی‌های اقتصادی، مدیریتی و اجتماعی نیز نیاز دارد. و تمام تلاش ما این است که از صاحبنظران همه حوزه ها کمک بگیریم.

رستمی با ابراز تأسف از شرایط ایجاد شده گفت: در شرایط کنونی با سه سوال مهم روبرو هستیم که من از همه می خواهم در یافتن پاسخ به ما کمک کنند. اکنون نزدیک به 11 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور داریم چرا این افراد ازدواج نمی کنند؟ چگونه می‌توان به این افراد کمک کرد که ازدواج کنند؟ و در این زمینه چه کسانی باید کمک کنند؟ نقش جوانان، خانواده‌ها، نهادهای مدنی، قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی چیست؟

وی با بیان اینکه پاسخ به این سؤال نیازمند نگاه جدی به ازدواج است، افزود: در حال حاضر با ازدواج به صورت شوخی برخورد می‌شود و فقط دغدغه‌ها را بیان می‌کنند بدون اینکه ریشه یابی انجام شود. باید سؤال شود که آیا مسئله ازدواج جوانان، مشکل اقتصادی است؟ یا شغل است؟ در پاسخ باید گفت بسیاری از جوانان شغل دارند و از وضعیت اقتصادی تثبیت شده ای برخوردارند، با این حال ازدواج نمی‌کنند، در حالی که در مناطق کم بضاعت مثل استان سیستان و بلوچستان جوانان با تمام مسئولیت ها اقدام به ازدواج می‌کنند. پس مشکل کجاست؟ باید گفتگوی ملی برای پاسخ به این سوال ایجاد شود.

رستمی خاطرنشان کرد: برای پایداری جوانانی که ازدواج می‌کنند چه باید کرد و مزدوجین جدید به چه چیزهایی نیاز دارند و چه چیزی باعث می شود که 50 درصد طلاق‌ها در 5 سال اول رخ دهد.

وی ضمن تأکید بر ایجاد گفتگوی ملی در این زمینه افزود: وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد با همکاری دستگاه‌ها آموزش‌های پیش از ازدواج را به جوانان ارائه دهد اما این کار کوچکی نیست و ما از همه متخصصین، فعالین و سازمان های مردم نهاد دعوت به همکاری می‌کنیم.






















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن