تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819689890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش و پرورش ما خلاقيت را مي‌كشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آموزش و پرورش ما خلاقيت را مي‌كشد
استاد تمام دانشگاه شهيد بهشتي معتقد است آموزش و پرورشِ ما خلاقيت را مي‌كشد، چراكه در مواردي مثل رباتيك و نجوم كه آموزش ما دخالتي ندارد خلاقيت خوب است اما متأسفانه در جايي كه خود ما ورود كرده‌ايم مثل رياضي، فيزيك و ادبيات خلاقيت‌ها از ميان مي‌رود.
دكتر محمدمهدي تهرانچي، استاد‌تمام دانشگاه شهيد بهشتي و نخبه‌رشته ‌فيزيك گفت: كنكور مثل اختاپوس به تعليم و تربيت چنگ انداخته و در اثر آن تنها در دانشگاه شهيد بهشتي كه سرآمدان دانش‌آموزان ما وارد مي‌شوند، مي‌بينيم كه طبق پايش‌هاي روانشناختي، دچار مشكلات رواني شده‌اند.

وی كه در هشتمين دوره ‌سمينارها و كارگاه‌هاي دانش‌افزايي و هم‌انديشي مجموعه ‌مدارس سلام واقع در تالار همايش‌هاي بين‌المللي دانشگاه شهيد بهشتي سخن مي‌گفت با اشاره به تجربه ‌خود در جشنواره‌ جوان خوارزمي ادامه داد: خلاقيت در مدارس ما از بين رفته است. در مواردي مثل رباتيك و نجوم كه آموزش ما دخالتي ندارد خلاقيت خوب است اما متأسفانه در جايي كه خود ما ورود كرده‌ايم مثل رياضي، فيزيك و ادبيات خلاقيت‌ها از ميان مي‌رود. آموزش و پرورش ما خلاقيت را مي‌كشد. ما مدعي تربيت هستيم و نيروهاي خوبي در اختيار داريم. در آن سوي مرزها منتظر ليسانس و فوق‌ليسانس و دكتراي ما هستند تا از آنها بهره‌برداري كنند اما ما خودمان منتظر اين بچه‌ها نيستيم. ما نسبت به تربيت جوانان خود غافليم.  تهرانچي در ادامه خاطرنشان كرد: ما به انسان‌هاي خلاق نياز داريم، انسان‌هايي كه از عدم خلق مي‌كنند. ارزش‌آفريني از دانشگاه شروع نمي‌شود بلكه از تربيت سرچشمه مي‌گيرد. ما اگر زمان بگذرد و اين گذشت زمان را درك نكنيم زيان خواهيم ديد. بزرگ‌ترين حيوانات دايناسورها بودند و به سبب عدم درك تحولات بنيادين منقرض شدند. هر چقدر هم بزرگ باشيم اگر تحولات را در‌‌نيابيم از بين خواهيم رفت.





تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن