واضح آرشیو وب فارسی:کشاورزنیوز: کشاورزنیوز: شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)- عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: اعتقاد به موعود در همه تفکرات بشری وجود دارد اما ولی سه فرقه شیعه، مسیحیت پروتستان و یهودیت ارتدوکسی فرقی هستند که مبنای تفکر آنان موعود است. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری، ۳۱ اردیبهشت ماه ...کشاورزنیوز: شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)- عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: اعتقاد به موعود در همه تفکرات بشری وجود دارد اما ولی سه فرقه شیعه، مسیحیت پروتستان و یهودیت ارتدوکسی فرقی هستند که مبنای تفکر آنان موعود است. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری، ۳۱ اردیبهشت ماه در همایش دکترین مهدویت که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، گفت: اعتقاد به موعود نه تنها در ادیان بلکه در تفکرات بشری هم وجود دارد؛ ولی سه فرقه شیعه، مسیحیت پروتستان و یهودیت ارتدوکسی فرقی هستند که مبنای تفکر آنان موعود است و اگر این مبنا را برداریم چیزی از آن باقی نمی ماند. او با بررسی ماشیح به عنوان موعود یهودیان افزود: ماشیح فردی از تبار داود است و همراه با نجات و حوادث خارق العاده می آید و دو موعود نهایی یعنی کوروش، موسی(ص) و در نهایت نیز منتظر موعود نهایی خود هستند. عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در تلمود به عنوان منبع فقهی یهود بحث ماشیح بسیار مهم است گفت: حضور الیاس قبل از مسیح، عدم احترام به والدین، سستی روابط خویشاوندی، طرد مومنان و هرج و مرج و … از دید یهودیان از علائم ظهور ماشیح است و یا در تلمود دیدگاه عرفانی وجود دارد که دوهزاره سوم را دوره ماشیحانی می نامند. او عنوان کرد: در فلسفه یهود، نگاه به ماشیح نگاه عقلانی سازی است؛ برخی معتقدند که رستاخیز قبل از ظهور ماشیح می آید و رفاه فراگیری ایجاد می شود و در مجموع به دنبال عقلانی سازی هستند. طاهری گفت: در عرفان نگاهی کاملا عرفانی به دولت ماشیح دارند و ماشیح فردی است که بعد از آوارگی یهودیان آنان را جمع می کند و دولت یهود را ایجاد می کند. او افزود: البته برخی قوم گرا بودند و جریان سومی نیز محافظه کار هستند و عبری را کنار گذاشتند و شنبه را یکشنبه کردند که این جریان با جریان صهیونیسم مسیحیت همگرا شدند و ماشیح فردی، تضعیف شد. این محقق عنوان کرد: جریان صهیونیسم مسیحی جریان جدیدی است که مطرح کرده ما باید دولتی را در ارض موعود ایجاد کنیم که اسناد ایجاد رژیم صهیونیستی امروز ریشه در انگلیس و هرتزل و … دارد و در این راه گام هایی برداشتند یعنی مسیحیت صهیونیست و ملی گراها تفکر صهیونیسم سیاسی را ایجاد کردند و اسرائیل محصول این تفکر است. او افزود: انقلاب اسلامی در مقابل تفکر صهیونیست ایستاد که بخشی از آن یهودی و برخی مسیحی و هستند و امروز هم ما در مقابل این رژیم ایستاده ایم. طاهری تصریح کرد: این اعتقاد که اول دولت ساخته شود و بعد منتظر دولت ماشیح هستند نشان می دهد چیزی جز توطئه حساب شده میان تفکرات صهیونیسم سیاسی نیست. او تاکید کرد: دولت ماشیحانی بیش از ۱۲ تفاوت با اسرئیل دارد و بسیاری از اعتقاداتی که در ظهور ماشیح وجود دارد در رژیم اسرائیل نیست زیرا اساس این رژیم توطئه ای سیاسی و نتیجه تفکری سیاسی از مسیحیت صهیونیسم است. غربیان تلاش می کنند مهدی(عج) را دجال آخرالزمان معرفی کنند سیدرضی موسوی گیلانی در گزارشی از کمیسیون موسسه آینده روشن دکترین مهدویت با بیان اینکه ۲۰ مقاله در چهار محور در این کمیسیون ارایه شد گفت: در سال های اخیر در آمریکا صد کتاب درباره پیشگویی های آخرالزمان نوشته شده که هیچکدام ترجمه نشده مگر برخی کتب که دانشجویان ترجمه کرده اند. آنچه در این کتب بوده تطبیق پیشگویی مسیحیت درباره آخرالزمان به حوادث منطقه است. وی ادامه داد: لکه ننگی که داعش در جهان اسلام به وجود آورد باعث شد در کتب و همایشاتشان تلاش کنند که بگویند ضد مسیح همان مهدی مسلمین است و در این سال ها نیز تلاش کرده اند که علائم آخرالزمان در ضدیت با مسلمین تحلیل شود. موسوی گیلانی بیان کرد: کوشش غربیان تلاشی در راستای اسلام هراسی و ایران هراسی و مهدی هراسی است، زیرا می گویند وقتی مسیح می آید دجالی در برابر او خواهد ایستاد و مهدی مسلمین همان دجال است به همین جهت بحث از تطبیق توسط غربی ها و برخی مسلمین از روی ناآگاهی سبب می شود حس اسلام هراسی در میان توده مردم جهان شکل بگیرد. وی افزود: در تطبیقات باید کوشش کنیم که این نکات پیرامونی مورد توجه قرار گیرد و تصور نکنیم که هر تطبیقی به نفع ما خواهد بود. وی با اشاره به محور مباحث این کمیسیون تصریح کرد: مخالفت با تطبیقات قطعی به خصوص حوادث فعلی منطقه، اولین محور این ۲۰ مقاله بود؛ دوم تاکید بر آفات مسئله تطبیق قطعی است زیرا اگر کسی بگوید داعش سفیانی است قطعا آفاتی دارد و باید از آن بپرهیزیم. وی ادامه داد: سومین محور این مقالات بحث از نمادو رمزی بودن نشانه های ظهور است که برخی معتقدند علائم می تواند نمادین باشد همچنین طرح مسئله ظهور از دیدگاه ادیان دیگر چهارمین محوراین همایش بود. از دید شیعه بعد از ظهور جهان حیات جدیدی را آغاز خواهد کرد حجت الاسلام والمسلمین جعفری در گزارش کمیسیون شماره دو دکترین مهدویت گفت: در این کمیسیون ۱۷ عنوان مقاله ارائه شد که برخی به تبیین نشانه ها و برخی نیز به پیشگویی ها پرداخته اند. او تصریح کرد: دیدگاه همه ادیان در اصل وجود منجی مشترک است؛ معمولا در دستاوردهای منجی مانند صلح و امنیت و رفاه و … نیز در کلیات اشتراک وجود دارد؛ نکته دیگر اینکه در حوادث نیز نقاط مشترک زیادی وجود دارد همچنین در چند عنوان مانند ضدیت با منجی مانند دجال و سفیانی و … ادیان دیدگاه مشترکی دارند. این استاد حوزه، اظهار کرد: یکی دیگر از مشترکات همیشه افراد سراغ پیشگویی آمده و تطبیق نادرستی داشته و جریاناتی راه انداخته اند و نکتهدیگر عدم تعیین وقت برای ظهور در تمامی ادیان البته تفاوت در جزئیات در میان ادیان اختلاف زیادی وجود دارد و در منابع غیراسلامی تیرگی های قبل ظهور با اغراق بیشتری بیان شده است. جعفری بیان کرد: در اینکه با امدن منجی چه بر سر جهان خواهد آمد و پایان جهان چگونه است اختلافاتی وجود دارد اما از دید شیعه بعد از ظهور جهان حیات جدیدی را آغاز خواهد کرد همچنین ضمانت اجرایی دوره ظهور در شیعه بدون تردید است. او افزود: فلسفه بیان این پیشگویی ها از موضوعات مورد بررسی در این محورها بوده است که از جمله این فلسفه ایجاد امید در مردم برای صلاح گری، محور دیگر آمادگی و هوشیاری در مقابل سوء استفاده گران و کوشش جمعی برای دولت فضیلت ها و خوبی هاست. استاد حوزه عنوان کرد: گاهی پیشگویی های ادیان بررسی می شود ولی گاهی جریانی اسطوره ای توسط مستکبران عالم بیان می شود برای اینکه آینده را مطابق با میل خود بسازند و به اهدافشان برسند. انتهای پیام
جمعه ، ۳۱اردیبهشت۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: کشاورزنیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]