تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799314059




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محروميت‌زدايي از روستاها به مجلس دهم كشيده شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: محروميت‌زدايي از روستاها به مجلس دهم كشيده شد
تكيه بر اينكه توسعه كشور از توسعه روستاها آغاز مي‌شود، در حالي در دو‌لت مطرح مي‌شود كه در عمل بسياري از روستاهاي كشور يا خالي از سكنه شده‌اند يا ديگر مولد نيستند و تاكنون حمايت‌هاي مقطعي نيز نتوانسته است از ميزان بار مشكلات روستا‌نشينان بكاهد...
نویسنده : بيژن يانچشمه 
تكيه بر اينكه توسعه كشور از توسعه روستاها آغاز مي‌شود، در حالي در دو‌لت مطرح مي‌شود كه در عمل بسياري از روستاهاي كشور يا خالي از سكنه شده‌اند يا ديگر مولد نيستند و تاكنون حمايت‌هاي مقطعي نيز نتوانسته است از ميزان بار مشكلات روستا‌نشينان بكاهد. بر اين اسا‌س لازم است نمايندگان در دوره جديد مجلس گام‌هاي مؤثري براي رفع محروميت روستا‌ها بردارند و دولت نيز در عمل به وظايف خود در توسعه روستايي بيشتر بكوشد.
 مهاجرت و افزايش حاشيه‌نشيني در شهر‌ها خبر از كمبود‌ها و نبود حمايت از روستانشينان مي‌دهد، اين درحالي است كه يكي از اهداف كلان در كشور ما كاهش بيكاري و توسعه فعاليت‌هاي شغلي است. بر اين اساس كاهش بيكاري و مشكلات ناشي از حاشيه‌نشيني همچون آسيب‌هاي اجتماعي از مسير توانمندسازي و توسعه روستايي مي‌گذرد. متأسفانه تا‌كنون راه‌حل‌هاي متفاوتي براي مقابله با بيكاري، توسعه فعاليت شغلي و توسعه روستايي ارائه شده است و به دليل نگاه سليقه‌اي و نبود بستر‌هاي لازم بسياري از طرح‌ها در زمينه توسعه شغلي و رونق اقتصاد در روستاها با شكست روبه‌رو شد‌ه و يا نتايج مناسبي در برنداشته است.
  
شكست توسعه تك بعدي روستا‌ها
 در كشور ما فاصله توسعه شهري با توسعه روستايي بسيار زياد است تا آنجايي كه در تقسيم اعتبارات معمولاً توجه به حل مشكلات و مسائل روستايي بعد از توسعه شهري ديده مي‌شود و هرچند رشد جمعيت شهرنشيني در كشور ما هم بسيار بالاست اما روستاها به دليل مولد بودن همواره در گذشته بخش زيادي از نيازهاي شهر‌ها را تأمين مي‌كردند. بر اين اساس لازم است به روستاها توجه ويژه‌اي صورت گيرد و اين توجه بايد در همه حوزه‌هاي روستايي اعم از اجتماعي، فرهنگي و خدماتي و اقتصادي ديده شود تا بتواند مرهمي باشد براي حفظ روستا‌هاي باقي مانده.

 در حقيقت توسعه روستايي به معناي توسعه فيزيكي و كالبدي نيست بلكه توسعه روستايي را بايد همان باز‌سازي روستا بدانيم. بازسازي روستا از ديدگاه فكري، انديشه‌اي، آموزشي، تكنولوژي و توليد است. در اين زمينه معاون توسعه روستايي و مناطق محروم كشور با تأكيد بر لزوم تحقق توسعه كشور افزود: بي‌ترديد توسعه هر كشوري از روستاهاي آن آغاز مي‌شود.

رضوي تأكيد كرد: قطعاً معرفي اين روستاها به عنوان روستاهاي توسعه‌يافته نمونه بايد به صورت عملي باشد و معتقديم توسعه كشور از توسعه روستاها آغاز مي‌شود و تا توسعه روستاها محقق نشود، نمي‌توان در ابعاد مختلف انتظار توسعه داشت. قطعاً اقتصاد كشور در گرو توسعه اقتصادي روستاها خواهد بود.

وي درباره تبيين نقش استانداران و نحوه عملكرد آنان در اجراي اين طرح نيز گفت: استانداري‌ها پيشاني اقدام و عمل براي دستورالعمل‌هاي معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم و به طور كلي نظام در كشور محسوب مي‌شوند و قطعاً استانداري‌ها با ارائه راهكارهاي اجرايي مي‌توانند نقش بسزايي در تحقق روستايي و به تبع آن توسعه كشور داشته باشند.
  
ارائه پيوست اجتماعي براي طرح‌هاي روستايي
 همچنين قائم‌مقام سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي وزارت كشور با تأكيد بر تقويت عمران در روستاهاي كشور گفت: ۹۰ هزار پروژه عمراني سال گذشته در روستاهاي كشور اجرا شد.
خليل راحتي افزود: در حوزه پروژه‌هاي عمراني روستايي نيز در سال گذشته 90 هزار پروژه در روستاهاي كشور اجرا شد و با توجه به اينكه چهار پنجم نمايندگان مجلس جديد‌الورود هستند، دهياران بايد نشست‌هاي بيشتري با اين نمايندگان داشته باشند تا در زمينه رفع مشكلات روستايي گام‌هاي مؤثري برداشته شود.

راحتي گفت: دهياران بايد در تعريف پروژه‌هاي عمراني در روستا طرح‌هايي را ارائه دهند كه پيوست اجتماعي داشته باشد و بتواند به پايداري روستاييان كمك كند. امسال از دستاورد روستا‌هايي كه به مرز خودكفايي رسيده باشند، بازديد مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن