تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821140141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنفرانس محيط زيست «بن» بدون نتيجه پايان يافت!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كنفرانس محيط زيست «بن» بدون نتيجه پايان يافت!


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - محيط زيست

كنفرانس جهاني محيط زيست در شهر بن آلمان پس از دو هفته گفتگو بدون بدست آوردن نتيجه روز جمعه 13 ماه جاري ژوئن به پايان رسيد.

به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارشناسان زيست محيطي و مقام‌هاي سازمان ملل متحد از طولاني شدن تلاش‌هاي وصول به يك توافق بين‌المللي تازه كه جايگزين كيوتو شود اظهار نگراني كردند.

بي‌بي‌سي همچنين نوشت: نرسيدن به يك توافق عمومي در مورد مشكلات فزاينده زيست محيطي و به درازا كشيدن گفتگوها و كنفرانس هاي مختلف سبب نگراني مسئولان زيست محيطي سازمان ملل متحد و كارشناسان جهان شده و به همين علت از كشورهائي چون آمريكا، روسيه و چين بعلت عدم همكاري لازم انتقاد شده است.

هارالد داولاند، سرپرست يك گروه فعال در كنفرانس محيط زيست گفت: "اگر ما با اين كندي و شيوه كار بخواهيم پيش برويم بيم آن مي رود كه به هدف خود نرسيم"

كنفرانس بن يكي از گام هاي متعددي است كه در كنفرانس بالي تصويب شده بود به اين اميد كه تا پيش از آغاز كار كنفرانس كپنهاگ در ماه دسامبر 2009 توافق هاي لازم حاصل شده باشد.

كشورهاي عضو سازمان ملل متحد در دسامبر سال 2007 در كنفرانس بالي پس از مشاجرات زياد به اين توافق رسيدند كه تا سال 2009 براي امضاي يك پيمان گسترده جهاني مقدمات لازم را تدارك ببينند و به توافق هائي دست يابند كه بتوان پيمان جديد را جانشين پيمان "كيوتو" كرد .

پيمان كيوتو تا سال 2012 اعتبار دارد و تلاش هاي جهاني مصروف اين است كه با امضاي يك ميثاق تازه از افزايش خطرناك گرماي زمين جلوگيري شده و آلودگي هاي ناشي از گازهاي گلخانه اي را در سطح جهان كاهش داده شود.

در كنفرانس بن كه قرار بود پيشنهادها مشخص و قابل اجرا باشد به گفته سخنگويان سازمان "صلح سبز" كشورهاي صنعتي همكاري نكردند و تعهدات خود را انجام ندادند.

دانشمندان محيط زيست بر اين عقيده اند كه تا سال 2020 بايد 25 تا 40 درصد گازهاي گلخانه اي را به نسبت ميزان آن در سال 1990 كاهش داد و اين امري است كه بدون خواست و همكاري كشورهاي بزرگ صنعتي بويژه آمريكا تحقق پذير نخواهد بود.

تا پيش از كنفرانس كپنهاگ در دسامبر 2009 قرار است كنفرانس هاي ديگري در كشورهاي غنا و لهستان تشكيل شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن