تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803328809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت زیرپوستی ژنرال‌ها برای ریاست کمسیون امنیت ملی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رقابت زیرپوستی ژنرال‌ها برای ریاست کمسیون امنیت ملی
رییس فعلی کمیسیون امنیت ملی در دور دوم انتخابات با حمایت حزب اعتدال و توسعه و با رایی شکننده وارد مجلس شد .
به گزارش نامه نیوز، شاید نوبت آن شده جای خود را به چهره جوان و جدیدی بدهد؛ با این حال اگر بتواند اکثریت کمیسیون را از دوستان نزدیک به خود قرار دهد شاید باز هم بر صندلی ریاست کمیسیون تکیه بزند.
حسین سبحانی‌نیا، منصور حقیقت‌پور، نوذر شفیعی، محمدحسن آصفری و سیدباقر حسینی که در دوره قبلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بودند، در این دوره از راهیابی به مجلس بازماندند تا نسیم تغییر در این کمسیون بیشتر از هر زمانی احساس شود. حالا فقط علاالدین بروجردی از آن جمع هیئت رئیسه سابق در مجلس باقی مانده است. خزان رای مردم فقط گریبان هیئت رئیسه را نگرفت. از دستغیب شیراز تا کامران اصفهان و از کوثری تهران تا جوکار یزد همگی پشت در مجلس باقی ماندند و جای خود را به چهره‌های اصلاح‌طلب‌‌تر دادند. اما علاالدین بروجردی سرانجام در دور دوم انتخابات و با رای تقریبا پانزده درصد از واجدان رای وارد مجلس شد. بروجردی در مرحله اول نیز تنها سی هزار رای آورده بود که با توجه به واجد شرایط بودن ۲۶۰ هزار نفر در بروجرد حدود یازده درصد آرا به او رسیده بود. بروجردی در دور دوم انتخابات از حمایت حزب اعتدال و توسعه نیز برخوردار بود با رایی شکننده وارد مجلس شده است و شاید نوبت آن شده تا جای خود را به چهره جوان و جدیدی بدهد با این حال اگر بتواند اکثریت کمیسیون را از دوستان نزدیک به خود قرار دهد شاید باز هم بر صندلی ریاست کمیسیون تکیه بزند. فلاحت پیشه: از قالیباف تا روحانی حشمت‌الله فلاحت پیشه در سال‌های گذشته از سیاست خارجی دولت حمایت کرده است و از افراط و خطای احمدی‌نژاد انتقاد کرده است. او‌‌ همان فردی بود که از انتخاب محصولی به عنوان وزیر کشور احمدی‌نژاد نا‌خشنود بود و‌‌ همان کسی است که در مجلس به فدایی هشدار داد حمایت تمام و کمال جبهه ایثارگران از احمدی‌نژاد در تریبون مجلس درست نیست. فلاحت پیشه که در سال ۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کرده بود و مورد انتقاد اصولگرایان کرمانشاه قرار گرفته بود در سال ۹۲ به ستاد قالیباف پیوست و حالا بار دیگر ردای نمایندگی را بر تن خواهد کرد. در دوره چهارساله غیبت فلاحت پیشه، او ارتباط نزدیکی با رسانه‌ها برقرار کرد و بعد از استقرار دولت روحانی وی از حامیان سرسخت سیاست خارجی او به شمار می‌رفت. در این شرایط به نظر می‌رسد فلاحت‌پیشه بهترین گزینه در صورت ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل باشد. کاظم جلالی: پارسال دوست، امسال؟ نزدیک‌ترین نماینده به علی لاریجانی تمایل زیادی دارد تا در مجلس دهم نیز نقش‌آفرین باشد. این روز‌ها جلالی تمام وقت خود را گذاشته است تا لاریجانی را در جایگاه ریاست مجلس بنشاند و احتمالا در مقابل مسئولیت مهمی در مجلس آینده به دست بیاورد. این رفتار‌ها دوستان اصلاح‌طلب او را ناامید کرده است. با این حال کاظم جلالی هنوز هم دوست دارد یک لاریجانی‌چی شناخته شود تا یک نامزد لیست امید، و در صورتی که یاران لاریجانی در کمیسیون اکثریت کرسی‌ها را به دست بیاورند، بعید نیست کاظم جلالی به صندلی ریاست کمیسیون امنیت ملی برسد. کواکبیان: اصلاح طلبی در سیاست خارجی دبیرکل حزب مردم‌سالاری نشان داده که به اندازه کافی مورد اعتماد نهادهای حاکمیتی است. از تایید صلاحیت در ادوار مختلف انتخابات گرفته تا حضور در برنامه‌های مختلف صدا و سیما. کواکبیان در مجلس هشتم نماینده سمنان در مجلس بود اما این بار از لیست امید تهران وارد پارلمان شده است. او از جمله اصلاح‌طلبانی است که بار‌ها و بار‌ها ایده‌هایی برای مشکل حصر میرحسین موسوی ارائه داده است و شاید حضور او در راس کمیسیون امنیت ملی، به برجام ۲ کمک کند.



منبع: ایلنا


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن