تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798711005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش براي راه‌اندازي ديپلماسي قرآني در خارج از كشور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تلاش براي راه‌اندازي ديپلماسي قرآني در خارج از كشور
حسن ربيعي، سخنگوي سازمان اوقاف و امور خيريه از راه‌اندازي بحث ديپلماسي قرآني در خارج از كشور به منظور تعميق ارتباط ميان مسلمانان خبر داد.
نویسنده : بهنام صدقي 


به گزارش «جوان»، در حالي كه تنها یک روز به اختتاميه سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم امسال باقي مانده است، محل مسابقات و نمایشگاه جنبی آن با استقبال خوب و بي‌نظير مردم و بازديد‌كنندگان روبه‌رو شده است. از آنجا كه حوزه قرآن يكي از حوزه‌هاي پر مخاطب در كشور است، مسابقات بين‌المللي قرآن كريم نيز كه هر ساله از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود، بزرگ‌ترين نماد اين حوزه محسوب مي‌شود.  

نكته حائز اهميت اين است كه آنچه در مسابقات قرآن امسال به آن توجه خوبي شده است، فضاي خانوادگي آن است. ‌ بحث خانواده از ديرباز تاكنون در اسلام و قرآن مورد توجه و سفارش بوده و همچنين در آيات و روايات رسيده از ائمه و معصومين بارها مورد تأكيد قرار گرفته است.

امروزه پيوند بين اعضاي خانواده به دليل مدرن شدن زندگي، كم و دورهمي‌هاي خانوادگي كمرنگ شده است. يكي از اموري كه مي‌تواند اين پيوند را برقرار و براي دقايقي اعضاي خانواده را كنار هم جمع كند، قرآن خواندن دسته‌جمعي و بحث درباره آيات آن است. پس چه فضايي بهتر از جو صميمي خانواده كه اين امر را در فرزندان نهادينه مي‌كند؛ امري مهم كه در سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم نيز به صراحت ديده شده و مسابقات قرآن با همين هدف به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.
حسن ربيعي، سخنگوي سازمان اوقاف و امور خيريه در گفت‌و‌گو با «جوان» درباره حال و هواي اين دوره از مسابقات بين‌المللي قرآن كريم مي‌‌گويد: سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن با حضور نمايندگان بيش از 75 كشور جهان در دو رشته حفظ و قرائت قرآن كريم برگزار شده و در ايام برگزاري مسابقات 130 نفر از حافظان و قاريان جهان اسلام شامل 57 حافظ كل، 57 قاري و 16 حافظ روشندل تاكنون در اين مسابقات به رقابت پرداخته‌اند و از اين پس نيز به رقابت خواهند پرداخت.
 
شركت‌كنندگان جهاني
ربيعي در ادامه مي‌گويد: در مسابقات امسال  از قاره آفريقا 32 كشور، قاره آسيا 23 كشور، قاره اروپا 20 كشور، قاره امريكا دو كشور و قاره اقيانوسيه يك كشور حضور دارند. مسابقات اين دوره از مسابقات نيز از تاريخ 22 ارديبهشت ماه شروع شده و تا 28 ارديبهشت هم ادامه دارد. افتتاحيه اين مسابقات نيز با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي، آقاي علي لاريجاني انجام شده و اختتاميه آن روز سه شنبه 28 ارديبهشت ماه است. سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن براي اولين بار در طول سي و دو سال گذشته در مصلي برگزار شد. دليل برگزاري مسابقات در مصلي نيز اين بود كه فضا و محيط مصلي معنوي است، هنرمندانه است، معماري جذابي دارد و ظرفيت بالاي پذيرش جمعيت را دارا است. به طوري كه در مصلاي تهران امكان تردد و جابه‌جايي براي حدود 70 هزار نفر فراهم شده است.
مدير كل حوزه رياست و روابط عمومي در ادامه اظهار مي‌كند: امسال كه براي اولين بار سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن در مصلاي تهران برگزار مي‌شود اين استقبال، مردمي واقعاً بي‌نظير بوده و جاي تعجب دارد. اين در حالي است كه ما حتي تصور اين را هم نداشتيم كه اين دوره را با اين كيفيت و اين سطح و با استقبال با شكوه مردم برگزار كنيم. اصلاً تصور نمي‌كرديم كه با چنين استقبال وصف‌ناپذيري از سوي اقشار مختلف مردم رو‌به‌رو شويم.
 
راه انداختن بحث ديپلماسي قرآني در خارج از كشور
وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح مي‌كند: استقبال مردم از سي و سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن روزانه حدود 3 تا 4 هزار نفر بوده و مسابقات در سه مرحله مقدماتي (شرط ورود به مسابقات)، نيمه نهايي و نهايي برگزار مي‌شود. البته امسال مرحله مقدماتي از دور مراحل حذف شده و جاي خود را به مرحله شرط ورود به مسابقات داده است. بدين گونه كه شركت‌كنندگان با انجام دادن قرائتي ارزيابي شده و نتايج ورود يا عدم ورود آنها به دور بعدي مسابقات به آنان اعلام مي‌شود. همه اين مراحل نيز با هدف بالا بردن سطح و كيفيت مسابقات اين دوره از مسابقات بين‌المللي قرآن انجام گرفته و تحقق يافته است.

وي با بيان اينكه طي سال‌هاي گذشته در ديداري كه با رهبر معظم انقلاب داشتيم، ايشان بر ارتقاي كيفي و كمي مسابقات تأكيد داشته‌اند، گفت: هدف ما نيز در درجه اول، نشر فرهنگ و معارف قرآني در كشور است و تلاش داريم در خارج از كشور بحث ديپلماسي قرآني را راه بيندازيم؛ چراكه ارتباط با آنها از طريق قرآن راحت‌تر است.
حسن ربيعي، مسئول كميته تبليغات و اطلاع‌رساني ادامه مي‌دهد: ما علاوه بر مسابقات برنامه‌هاي جانبي نيز مد نظر قرار داده‌ايم؛ برنامه‌هايي مثل برگزاري مسابقات بزرگ قرآن كريم. در واقع مجموعه‌اي از نهادهاي قرآني و مؤسسات فرهنگي و همچنين توليدات قرآني عرضه شده اعم از كتاب و سي‌دي و... است.
 
محوريت مسابقات پيگيري حقوقي فاجعه منا است
ربيعي با طرح اين پرسش كه چرا برنامه‌هاي قرآني جذابيت و هيجان ندارند، مي‌گويد: ما اين سؤال را از رسانه‌ها داريم و رسانه‌ها هم اين سؤال را از ما دارند كه چه كاري انجام دهيم تا عنصر هيجان را در دل مسابقات قرآن ايجاد كنيم؟ وي در پاسخ به اين سؤال كه محوريت مسابقات قرآن چيست، مي‌گويد: جداي از بحث هيجان و نشاط توأم با آيات قرآن در كل محوريت اين مسابقات، معرفي شهداي منا (شهداي قاري) به عنوان شهداي شاخص و پيگيري حقوقي فاجعه دردناك منا و كشته شدن پنج تن از شهداي قرآني است. به نوعي يادآوري فاجعه منا به منظور پيگيري حقوقي اين رخداد جانسوز است.
سخنگوي سازمان اوقاف و امور خيريه در خاتمه تأكيد مي‌كند: مسابقات بين‌المللي قرآن جمهوري اسلامي ايران، بزرگ‌ترين رويداد قرآني جهان اسلام است. اين مسابقات در واقع ويترين قرآني كشور است كه سالي يك بار برگزار مي‌‌شود. بخش ديگر برنامه‌هاي جانبي، همايش بين‌المللي بانوان فعال قرآني است كه صبح امروز نيز شمار زيادي از بانوان به رقابت پرداختند و نفرات برتر آنها مشخص شدند و مورد تقدير و تجليل قرار گرفتند. بخش ديگر نيز بخش رسانه‌ها است.

اين در حالي است كه بيش از 30 رسانه روزانه به تبادل اخبار، رويدادها، سخنراني‌ها، اطلاعات و ديگر مطالب مربوط به سي‌و‌سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم مي‌پردازند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن