تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 27 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811395207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علي رهبري: آقاي روحاني! صدرحمت به بی‌اعتنایی تا بی‌احترامی


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: علي رهبري: آقاي روحاني! صدرحمت به بی‌اعتنایی تا بی‌احترامی
بعد از نامه 438 هنرمند سينما اينبار نوبت يكي از اهالي موسيقي بود كه درد دلش را به صورت مستقيم با رئيس جمهور مطرح كند. علي رهبري، رهبر اركستر كه نتوانست با وزارت ارشاد كنار بيايد...
نویسنده : محمدصادق عابديني 



بعد از نامه 438 هنرمند سينما اينبار نوبت يكي از اهالي موسيقي بود كه درد دلش را به صورت مستقيم با رئيس جمهور مطرح كند. علي رهبري، رهبر اركستر كه نتوانست با وزارت ارشاد كنار بيايد بعد از ترك ايران، نامه‌اي سرگشاده خطاب به رئيس جمهور نوشت و به وي متذكر شد تا اشتباهي را كه پادشاهان مي‌كنند، انجام ندهد!
بالا رفتن حجم نامه‌هاي مستقيم اهالي هنر به رئيس جمهور و انتقاد‌هاي صريح از وضعيت فرهنگ و هنر، به آن معنا است كه بعد از نزديك به سه سالی كه از عمر دولت يازدهم گذشته است، هنرمندان از اينكه وزارت ارشاد توانايي حل مشكلات آنها را ندارد ناراضي‌اند و يا مانند محتواي نامه رهبري، وزارت ارشاد خود مشكلي پيش پاي هنر و فرهنگ است.
    علی رهبري قهر كرد و رفت
علي رهبري موسيقيداني است كه اكثر عمر هنري‌اش را در خارج از كشور گذرانده است و جالب است كه چند بار به ايران آمده، فعاليت كرده و هر بار با حالت قهر كشور را ترك كرده است و چند سال بعد دوباره از وي براي بازگشت به ايران دعوت شده است. در آخرين باري كه اين موسيقيدان به كشور بازگشت، مديريت هنري اركستر سمفونيك را برعهده گرفت، اما نتوانست با سيستمي كه در وزارت ارشاد و معاونت هنري برقرار است، كنار بيايد. وي كه در ماه‌هاي آخر سال گذشته از سمت خود استعفا داد، استعفايش مورد قبول قرار نگرفت. وي در سومين جلسه شوراي اجرايي اركسترها كه شنبه برگزار شد با مدير بنياد رودكي حرفش شد و به همراه فرهاد فخرالديني جلسه را با حالت قهر ترك كرد. رهبري بعد از خروج از جلسه در گفت و گو با «تسنيم» اصرار بنياد رودكي را براي گنجاندن حميدرضا نوربخش در شورا را آبروريزي عنوان مي‌كند و مي‌گويد: در حال حاضر سه ماه است كه نوازندگان اركستر حقوق نگرفته‌اند. تا اين لحظه هيچ قدمي براي حل اين مسئله برداشته نشده است. وي سپس تأكيد مي‌كند: از قول من بنويسيد كه اركستر تعطيل شد. در حال حاضر به اين فكر مي‌كنم كه كي از ايران بروم. آبرويم جلوي بچه‌هاي اركستر و مردم رفته است. اعضاي شورا آمده‌اند كه فقط آبروي ما را ببرند. اعلام تعطيل بودن اركستر سمفونيك از سوي رهبري موضوع اجراي اين اركستر را در چين كه قرار بود هفته آينده انجام شود، در هاله‌اي از ابهام برد. علي رهبري بعد از اين جلسه، ايران را ترك كرد و نامه‌اي سرگشاده خطاب به رئيس جمهور نوشت.
    نامه به روحاني
مدير هنري اركستر سمفونيك كه در ايران زير بار امضاي قراردادي نرفت كه وي را از هرگونه مصاحبه منع مي‌كرد، بعد از خروج از كشور دست به قلم شد و نامه‌اي خطاب به رئيس جمهور نوشت. نامه علي رهبري مانند ديگر نامه‌هايي كه هنرمندان براي دكتر روحاني نوشته‌اند، نشانه نااميدي آنها از حل مشكلاتشان توسط وزارت ارشاد و مديران اين وزارتخانه است. علي رهبري در ابتداي نامه‌اش به رئيس‌جمهور نوشته است: چه بكنيم و كجا برويم تا شما به نامه‌هاي ما در زمان رياست هم توجه بفرماييد. حدود پنج ماه پيش نوشتيم كه جناب آقاي رئيس جمهور به‌ فرياد ما برسيد، نه‌تنها اقدامي نفرموديد، بلكه شرايط ما را به خاطر نوشتن آن نامه سخت‌تر و پيچيده‌تر هم كرديد و عده‌اي را هم به جان ما انداختيد.
رهبري با بيان اينكه مي‌گويند اطرافيان دربار‌ها به پادشاهان هميشه مي‌گفتند خيالتان آسوده باشد، شهر امن و امان است، البته آنها مي‌دانستند كه در حقيقت اين پادشاهان بودند كه دوست داشتند اين خبر‌ها را فقط به اين صورت بشنوند، به مشكلات اعضاي اركستر سمفونيك اشاره مي‌كند و مي‌گويد: آيا شما هم دچار اين گرفتاري شده‌ايد، آيا شما نمي‌دانيد كه وضع هنرمندان گذشته از يك گروه خاص و يك باند بقيه به هيچ وجه بهتر نشده است، آيا در رسانه‌ها هم نمي‌خوانيد با ما چه مي‌كنند، آيا واقعاً نمي‌دانيد 75 نفر نوازنده اركستر سمفونيك سه ماه است دستمزدي از دولت دريافت نكرده‌اند، آيا واقعاً نمي‌دانيد كه بيش از هشت ماه نوازندگان هيچگاه حقوق ماهانه دريافت نكرده‌اند، آيا واقعاً نمي‌دانيد اركستر سمفونيك تهران چهار روز ديگر به فستيوال جهاني شانگهاي نمي‌رود، چون كه نوازندگانش قراردادي ندارند. وي سپس مي‌افزايد: اگر نمي‌دانيد باعث خجالت بنده اگر مي‌دانيد باعث آبروريزي بنده است و اگر دوست داريد وزير محترم ارشاد به شما گزارش دهد كه خيالتان راحت باشد در اشتباه پادشاهان هستيد. رهبري در ادامه تأكيد مي‌كند: مي‌گفتند در زمان آقاي احمدي‌نژاد به موسيقيدانان بي‌اعتناعي شده؛ صد رحمت به بي‌اعتنايي تا بي‌احترامي.
    باندبازي در وزارت ارشاد!
علي رهبري به رئيس جمهور از باند حاكم در وزارت ارشاد مي‌گويد و مي‌نويسد: شما ما را در اختيار وزارتخانه‌اي مي‌گذاريد كه ساختمان مديريتش به علت باند بازي مخصوص مانند يك هرمي آجري شده كه هر چه بالا‌تر مي‌روي قدرتش كمتر مي‌شود. هرم آجري كه آجر‌هاي پايين فقط بالايي‌ها را نگه داشته‌اند. اين اولين بار است كه يك هنرمند از وجود باندبازي در وزارت ارشاد به صراحت سخن مي‌گويد. به نظر مي‌رسد اكنون كه علي رهبري همكاري‌اش را با وزارت ارشاد قطع كرده و از كشور خارج شده است، انتقاد هايش تند‌تر شده و به زعم خود دست به افشاگري درباره وضعيت مديريت فرهنگ و هنر در دولت زده است. البته پيش از وي نيز هنرمندان ديگري بوده‌اند كه در نامه‌هايشان ضمن اشاره به مشكلات معيشتي از نااميدي‌شان نسبت به حل مشكلاتشان توسط وزارت ارشاد گفته‌اند. در حالي كه ابتداي فعاليت كابينه دولت تدبير و اميد با همراهي بخشي از جامعه هنري كشور همراه بود، اين روزها اعتراض‌هاي صورت گرفته نسبت به شرايط مالي و حرفه‌اي هنرمندان باعث شده تا نااميدي قشر هنرمند نسبت به وعده‌هاي دولت در قالب نامه‌هاي سرگشاده و مصاحبه‌هاي مطبوعاتي خودنمايي كند؛ موضوعي كه قطعا به مذاق وزارت ارشاد و دولت خوشايند نخواهد بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن