تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814732379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكليف سريال «دا» را ديگر بايد از تلويزيون پرسيد!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تكليف سريال «دا» را ديگر بايد از تلويزيون پرسيد!
رئيس حوزه هنري با اشاره به تحويل فيلمنامه سريال «دا» به رسانه ملي، از پذيرش آن خبر داد و توليد آن را منوط به برنامه‌ريزي تلويزيون دانست.
نویسنده : محسن غلامي 



رئيس حوزه هنري با اشاره به تحويل فيلمنامه سريال «دا» به رسانه ملي، از پذيرش آن خبر داد و توليد آن را منوط به برنامه‌ريزي تلويزيون دانست.
محسن مؤمني، رئيس حوزه هنري در گفت‌وگو با «جوان» درباره تكليف سريال «دا» كه قرار است به كارگرداني همايون اسعديان ساخته شود، گفت: «دا» از اول قرار بود فيلمنامه‌اش از ما باشد و ساختش هم توسط تلويزيون. فيلمنامه آماده را مدت‌هاست كه تحويل داده‌ايم. وي با بيان اينكه منتظريم كه تلويزيون نيز كارش را انجام دهد، تأكيد كرد: فيلمنامه سريال، از سوي صداوسيما مورد پذيرش قرار گرفته است. اميدوارم تلويزيون با وجود مسائلي كه درگيرش هست به خصوص در بحث سرمايه‌گذاري، توليد سريال «دا» را به‌زودي شروع كند.
  
هزينه ساخت فيلم سينمايي سنگين است

مؤمني درباره وضعيت توليد فيلم‌هاي سينمايي هم گفت: ما همين الان براي ساخت فيلم اقتباسي از كتاب‌هاي خودمان در سينما، فيلمنامه‌هاي زيادي را آماده داريم، شايد حدود هشت مورد دم دستمان هست ولي ساخته نشده‌اند چون هزينه فيلم سينمايي سنگين است. رئيس حوزه هنري ادامه داد: اگر بخواهيم به سينما بپردازيم، مجبوريم بقيه فعاليتمان را در ادبيات و تئاتر و بقيه بي‌خيال بشويم. حتي سرمايه توليد هر فيلم، براي ما شايد برابر هزينه‌كرد يك سال توليد بخش كتابمان باشد. اميدواريم به‌جايي برسيم كه توليدمان در بخش‌هاي هنري عادلانه و موازي بشود. وي همچنين اعلام كرد که در حوزه كتاب هنوز خيلي از بزرگان انقلاب و دفاع مقدس را كشف نكرده‌ايم و حتماً بايد برنامه داشته باشيم. كشف كردن يك مسئله هست و معرفي يك بحث ديگر. مؤمني در اين رابطه گفت: كتاب‌هاي خوبي منتشر كرده‌ايم كه متأسفانه خيلي معرفي نشده‌اند. در عين اينكه كتاب‌هايي داريم كه براي نمايشگاه كتاب تهران چاپ نشدند، چون فكر مي‌كرديم حقشان به اين شكل ادا نمي‌شد.

  وظيفه داريم نسبت به شهداي حرم، اقدام جدي كنيم

رئيس حوزه هنري درباره برنامه‌شان در قبال شهداي حرم نيز يادآور شد: اين جزو وظايف ماست كه حتماً به اين عزيزان بپردازيم. شايد در ادبيات و نه شعر البته، كمي بايد زمان بگذرد و نمي‌شود سريع واكنش نشان داد. گرچه همكاران در بخش‌هايي مثل مستند خيلي فعال هستند. وي درباره عملكرد توليد و توزيع ادبيات در اين نهاد هنري توضيح داد: در 10 سال اخير نگاه حوزه اين بوده كه كتاب حتما به دست مشتري برسد. ما چيزي به اسم انبار نداريم چون بنا بر توزيع خوب كتاب بوده و فعاليت ما در كشور بي‌سابقه است. يكي از موفقيت‌هاي ما مطمئناً در بخش توزيع و پخش كتاب است. اين مدير فرهنگي تأكيد داشت: علت اينكه انتشارات ما درخشيده، برمي‌گردد به سيستم توزيع‌مان. از قديم البته توليد كتاب در حوزه هنري خوب بوده، طراحي جدي ما نيز برنامه‌ريزي از توليد كتاب تا به دست مشتري رسيدن است. گام‌هاي خوبي برداشتيم، اما با سطح ايده‌آل فاصله داريم. ولي در كشور ممتازيم. محسن مؤمني در پايان گفت: وقتي كه كتاب به دست مشتري برسد و استقبال كند، ما هم به سوددهي خواهيم رسيد. ما حتماً دنبال سوددهي هستيم، چون اين امر يعني اينكه مردم كار را ديده و خوانده‌اند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن