تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804444132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرداني از مديران بيمه كه باعث قدرداني از ديوان محاسبات شدند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قدرداني از مديران بيمه كه باعث قدرداني از ديوان محاسبات شدند!
نویسنده : اولاد آدم 
به شما خوانندگان محترم بشارت بدهم كه در مورد مديران بيمه‌اي، اولاد آدم همان كاري را مي‌كند كه جهانگيري كرد. يعني اولاد آدم كار ديگري نمي‌تواند بكند. يعني همين كاري كه جهانگيري كرد، كلي كار است. معاون اول رئيس‌جمهور در واكنش به حقوق‌هاي چند ده ميليون توماني مديران ارشد بيمه مركزي، گفت: ديوان محاسبات از اين تخلف جلوگيري كرد و به همين دليل از اين ديوان قدرداني مي‌كنم. اولاد آدم هم همين كار را مي‌كند: قدرداني! البته نه از ديوان كه از مديران. يعني اگر آن كار را اينها نمي‌كردند و يك كار ديگري مي‌كردند، آن وقت چگونه ديواني‌ها مورد تشويق قرار مي‌گرفتند؟ پس جا دارد كه اول از متخلفين قدرداني شود و بعد از آنهايي كه به واسطه فشار اخبار منتشره، فهميدند كه بايد يك كاري بكنند! (منتظر نباشيد كه بروند و يقه مديران را بگيرند و تنبيه كنند و شما ببينيد...! اينجا تلويزيون نيست كه پشت صحنه‌اش را براي شما ضبط كنند تا ببينيد!)
البته فكر نكنيد كه جهانگيري همين يك كار را در ارتباط با فساد در دستگاه‌هاي دولتي كرده است. راستش را بخواهيد كارهاي ديگري هم كرده است كه اولاد آدم در همين‌جا از او قدرداني مي‌كند. (نگوييد كه انجام وظيفه كه منت ندارد و نبايد قدرداني كرد!) مثلاً يكي از كارهاي او اين است كه از دستگاه‌هاي اجرايي خواسته شده كه كارگروه پيشگيري تشكيل دهند و مراقبت‌هاي لازم را انجام دهند تا از وقوع تخلفات پيشگيري شود.
نگوييد كه باز يك مغازه جديد راه انداخته‌اند و در دولت مي‌خواهند كميته مراقبت محسوس، بگذارند! اين كارها لازم است بالاخره بايد دولتي‌ها هم خودشان را بپايند، هم رابطينشان را، هم لابي بين خودشان را و هم واسطه‌ها و دلال‌ها و... آخر مي‌دانيد، يك راه‌هاي جديدي در مورد جيب مردم و خزانه مملكت، راه افتاده كه فقط مثل مديران ارشد بيمه‌اي در روز روشن، از آن، پول را بالا نمي‌كشند. يعني خود جهانگيري يك كلام بسيار سنجيده دارد كه نشان مي‌دهد اولاد آدم، در فهم آن بايد استمرار داشته باشد و با مداومت و پيگيري به نتيجه غايي برسد.
مي‌دانم كه منتظريد نمونه‌اي از كلام شيواي جهانگيري را بشنويد. مثلاً او در مورد آنهايي كه پول بانك‌ها را در ساعات غيراداري يا اداري بالا كشيده‌اند، گفته است: «اقدامات جديد بدهكاران بانكي براي فرار از پرداخت بدهي‌شان نشان مي‌دهد كه افراد سوء‌استفاده‌گر و متخلف همواره تلاش مي‌كنند تا راه‌هاي جديدي براي دستيابي به اهداف خود پيدا كنند.»
ديديد كه چه نفوذ كلامي دارد اين سخنان! باز بگوييد كه اولاد آدم در سبك نوشتاري خود نبايد از كسي تقليد كند! مگر مي‌شود اولاد آدم زنده باشد و از اهالي كابينه تدبير و اميد در نوشتارش اقتباس نكند. همين الان كه من و شما نشسته‌ايم و دل و قلوه مي‌دهيم، هاليوود 40 درصد توليداتش از محل اقتباس است! البته حالا ما فيلم بازي نمي‌كنيم، اما اگر پا داد، چراكه نه!
الغرض! اولاد آدم اين روزها به هر كاري دست مي‌زند تا نگويند كه اهل سياه‌نمايي است. به عنوان نمونه همين اقدامات جهانگيري را گل درشت نشان مي‌دهد تا بفهميد كه مملكت همه‌اش بخور بخور نيست و هستند افرادي كه كميته تشكيل مي‌دهند تا پيشگيري كنند. يعني اصل بر وقوع جرم است! ما نمي‌آييم كميته بهبود يا ترويج يا مناسب‌سازي يا فرهنگسازي در محيط كار تشكيل بدهيم تا مايه رشد و ارتقاي كار شويم! بلكه كميته جلوگيري از دزدي راه مي‌اندازيم كه به همه پالس مي‌دهد كه مي‌توانيد دزدي كنيد! به همه پالس مي‌دهد كه راه‌هاي جديد را پيدا كنيد تا ما هم بيكار نباشيم و بنشينيم ببينيم مي‌توانيم راه‌هاي جديد دزدي شما را كشف كنيم!
اولاد آدم با اينكه نقدهايي به اين رفتار ويژه دارد، اما باز هم قدرداني مي‌كند كه مدل جديدي از كارآفريني در بدنه اين دولت توليد شده است كه منجر به بازتوليد مي‌شود! (گاهي از من هم سخنان قابل اقتباس خوبي صادر مي‌شود!) فكرش را بكنيد كه اين كميته‌ها هر روز به جهانگيري گزارش بدهند، آن وقت چه بشود؟ بگذاريد يك نمونه‌اش را بررسي كنيم تا بفهميد كه بعد از گزارش هر كميته چه مي‌شود. اصلاً تريبون را مي‌سپارم به جهانگيري!
معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به گزارش كميته وصول معوقات بانكي و پيشنهادات اين كميته براي مقابله با كساني كه براي فرار از پرداخت بدهي و اقدامات متعددي از جمله اعلام ورشكستگي گفت: بايد اين پيشنهادات را هرچه سريع‌تر بررسي و در مدت زماني اندك تدابير لازم را براي مقابله با آن بينديشيم.... .
حالا اولاد آدم برود دنبال بررسي و بعد ببيند از تنور تدبير، جه تدابيري بيرون مي‌آيد، بعد در فرصت مقتضي از زحمات اين كميته قدرداني مي‌شود!



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن