تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803947821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احداث شبكه فاضلاب شهري تهران تكميل نشده فرسوده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: احداث شبكه فاضلاب شهري تهران تكميل نشده فرسوده مي‌شود
نبود شبكه فاضلاب جمع‌آوري آب‌هاي سطحي و سرعت كند احداث آن سبب شده است در صورت تكميل شبكه فاضلاب شهري تأسيسات و لوله‌هاي آن رنگ فرسودگي به خود بگيرد.
نویسنده : بيژن يانچشمه 
نبود شبكه فاضلاب جمع‌آوري آب‌هاي سطحي و سرعت كند احداث آن سبب شده است در صورت تكميل شبكه فاضلاب شهري تأسيسات و لوله‌هاي آن رنگ فرسودگي به خود بگيرد. بر اين اساس تاكنون 60 درصد شبكه فاضلاب شهري طي 22‌سال ساخته شده و اين امر سبب شده است مسائل و مشكلات بسياري دامان شهر و شهروندان را بگيرد و كمبود آب و آلودگي آب سلامت شهروندان و شهر را در معرض تهديد قرار دهد.

روز گذشته در جلسه علني شوراي پايتخت موضوع كندي احداث شبكه فاضلاب و نبود تصفيه‌خانه مورد بحث و بررسي اعضاي شورا قرار گرفت. در اين زمينه محمد سالاري، رئيس كميسيون معماري شهرسازي افزود: عمر لوله‌هاي فاضلاب حدود 50 سال است، از آغاز احداث شبكه فاضلاب شهر تهران كه از سال 73 شروع شده است، 22 سال مي‌گذرد، 60 درصد كار انجام شده و هنوز ادامه دارد. با اين روند هنگامي كه شبكه فاضلاب تكميل شود با توجه به اينكه عمر 50 ساله لوله‌ها تمام شده مجدداً بايد نسبت به تعويض لوله‌ها اقدام كنيم.
 
فاجعه زيست‌محيطي در مزارع كشاورزي
همچنين در جلسه شورا رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با بيان اينكه چندين هكتار از مزارع كشاورزي جنوب تهران توسط فاضلاب خام آبياري مي‌شود و اين فاجعه زيست محيطي است، گفت: شهرك رسالت در جنوب شهر تهران به شبكه آب شرب شهري متصل نيست.  رحمت‌الله حافظي، با اشاره به اعلام آمادگي شوراي شهر تهران براي حل مشكلات اين مجموعه با مناطق شهرداري تهران، اظهار كرد: پيش از اين نيز مشكلات شركت آب و فاضلاب با برپايي نشست‌هايي با شهرداران مناطق در كميسيون سلامت شوراي شهر حل و فصل شده بود.
 
وي با بيان اينكه در جنوب بزرگراه آزادگان، غرب اتوبان بهشت زهرا و شرق اتوبان شهيد كاظمي، مجموعه مسكوني به نام رسالت وجود دارد، گفت: در اين شهرك 15 هزار نفر از شهروندان زندگي مي‌كند كه به شبكه آب شهري متصل نيستند و فاقد شبكه فاضلاب نيز هستند. 

رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه چاه‌هاي فاضلاب اين محدوده جذبي هستند، تصريح كرد: آب شرب اين محله از چاه‌هاي عميق تأمين مي‌شود و اين نگراني وجود دارد كه در برخي از ماه‌هاي سال ميزان نيترات آب اين چاه‌ها از حد استاندارد بيشتر شود كه اين موضوع تهديد كننده است.  حافظي با بيان اينكه بخشي از فاضلاب منازل اين محله از كوچه‌ها جاري است و در مزارع كشاورزي كه در حاشيه آن قرار دارد، مورد استفاده قرار مي‌گيرد، گفت: چندين هكتار از مزارع كشاورزي توسط فاضلاب خام آبياري مي‌شود و اين يك فاجعه زيست محيطي است.
 
وي گفت: وزارتخانه‌هاي بهداشت و درمان، جهاد كشاورزي، نيرو و سازمان محيط‌زيست در اين خصوص مسئول هستند و انتظار پاسخگويي و اقدام در اين زمينه داريم.
 
نبود تصفيه‌خانه و هدر رفت آب‌هاي سطحي
گلايه از هدر رفت بخش عمده‌اي از نزولات جوي كه به فاضلاب مي‌ريزد بخشي از سخنان رئيس شوراي اسلامي شهر تهران بود كه در جلسه شورا مطرح شد.

در اين زمينه مهدي چمران همچنين به موضوع تصفيه‌خانه‌هاي ميان‌راهي اشاره كرد و گفت: پيش‌بيني شورا ايجاد اين تصفيه خانه‌ها در شهر بود، نه در جنوب شهر كه اين پيش‌بيني هم به صلاح شهر است و هم صرفه اقتصادي را به همراه خواهد داشت.   وي افزود: بخش عمده‌اي از نزولات جوي به فاضلاب مي‌ريزد كه متأسفانه از اين منبع مهم استفاده‌اي نمي‌شود، با ايجاد تصفيه‌خانه‌هاي ميان‌راهي بايد از اين منابع مهم آبي نيز استفاده شود
 
خريد پساب راهكار مقابله با بحران خشكسالي
پيشنهاد خريد پساب از شركت آب و فاضلاب به عنوان راهكاري براي مقابله با بحران خشكسالي از سوي رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران مطرح شد.   عليرضا دبير در اين خصوص گفت: مشكلاتي كه در اين جلسه مطرح شد نياز به مصوبه شورا ندارد، فقط نياز به پيگيري دارد و پيشنهاد مي‌كنم يكي از اعضاي شورا پيگير اين مشكلات باشد كه در شهرداري تهران حل شود.  وي به بحران كمبود آب اشاره كرد و گفت: مطمئن باشيد 10 سال آينده در پايتخت با بحران آب روبه‌رو خواهيم شد و يكي از راه‌هاي مقابله با خشكسالي خريد پساب از شركت آب و فاضلاب است كه بايد در دستور كار قرار گيرد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن