تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819424767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش دستبرد آمریکا روی میز رئیس جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گزارش دستبرد آمریکا روی میز رئیس جمهور


سخنگوی وزارت امور خارجه از ارائه گزارش کمیته بررسی دستبرد امریکا به دارایی‌ های دو میلیارد دلاری کشورمان در جلسه صبح امروز شورای عالی امنیت ملی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جابری انصاری در نشست خبری امروز خود در خصوص آخرین بررسی‌های دستبرد امریکایی‌ ها به دو میلیارد دلار از دارایی های کشورمان گفت: کمیته کشوری که برای بررسی این موضوع تشکیل شده بود جلساتش را برگزار کرد و بررسی‌هایش را انجام داد و نتیجه این بررسی‌ها را به رئیس جمهور ارائه کرد. وی افزود: گزارشی از این بررسی ها نیز به جلسه امروز شورای عالی امنیت ملی ارائه شد که پس از جلسه این شورا نتیجه بررسی ها و اقدامات در قالب بیانیه ای منتشر می شود. سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره زمان سفر نخست وزیر ژاپن به کشورمان گفت: سفر نخست وزیر ژاپن به تهران در دستور کار دو کشور است که زمان آن قریب‌ الوقوع خواهد بود، اما به محض نهایی شدن زمان این سفر در این باره اطلاع رسانی می کنیم. وی افزود: همسر نخست وزیر ژاپن برای شرکت در اجلاسی که در دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه در حال برگزاری است اکنون در تهران حضور دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه تحولات اخیر در خان طومان سوریه را تأئید کننده پیش بینی و ارزیابی ایران از ملتزم نبودن گروه های مسلح به آتش بس دانست. جابری انصاری درباره نقض آتش بس در سوریه و آخرین مذاکرات ما با روسیه دراین باره گفت: طبعاً رایزنی های مستمری میان ایران و روسیه درباره مسائل و روابط دو جانبه و آخرین تحولات منطقه و بین المللی وجود دارد. وی افزود: در آخرین گفتگوها میان مقامات وزارت خارجه دو طرف تحولات صحنه سوریه و رویدادهای عمومی منطقه بررسی شد. جابری انصاری با اشاره به اعلام‌ آتش بس در طی نشست ها و مذاکرات مرتبط با این کشور و ساز و کارهای پیش بینی شده در این باره گفت: از ابتدا اعلام کرده بودیم یکی از مشکلات اساسی طرح های صلح این است که دولت سوریه به عنوان یک طرف بحران با آدرس مشخص به تعهدات پایبند است که قابل رسیدگی است اما طرف مقابل چون آدرس مشخصی ندارد عملاً تضمینی برای مراعات توافقات ندارد.
وی افزود: این از مشکلات اساسی در روند صلح و پیگیری توافقات مرتبط با نشست های بین المللی است که در رایزنی ایران و روسیه و برخی کشورهای دیگر در حال پیگیری است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی، در پی دیدار اخیر وزراء خارجه ایران و آمریکا در نیویورک تغییر جدی در موانع اجرای برجام از جانب طرف مقابل ایجاد شده است گفت: در مجموعه گفتگوها در حاشیه سفر ظریف به نیویورک دو دور مذاکره با وزیر خارجه امریکا انجام شد که بحث اصلی و دستور کار آن آخرین وضع اجرای برجام و بطور مشخص فعالیت های مرتبط با امور بانکی و مالی کشورمان بود.
جابری انصاری افزود: در نتیجه دور اول گفتگوها جان کری در آغاز دور دوم مذاکرات، مواضع آمریکا را در متنی که آماده کرده بود اعلام کرد و دستور کار این گفتگوها همین مسئله بود.
وی تأکید کرد: ما به طور جدی نتایج عملی برجام را در مراحل مختلف پیگیری می کنیم و برخی مسائل فنی موضوع نیز در حال پیگیری است.
جابری انصاری گفت: در موضوع اتصال به سیستم مالی بین المللی با توجه به اینکه پس از دوره ای چند ساله به این شبکه بین المللی مرتبط می شویم طبعاً ما باید اقداماتی انجام دهیم.
وی تصریح کرد: اما فضای سیاسی، اعمال فشارها و اقدامات کشورهای غربی و امریکا در این باره در دستور کار سیاست وزارت امور خارجه قرار دارد و ما در تلاشیم که این مشکلات هر چه سریعتر رفع شود تا امکان  استفاده بهینه از نتایج عملی برجام را هر چه بیشتر فراهم کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این مسیری است که مقداری زمان بر است اما قطعاً مسیر پیش روی ما خواهد بود و همانطور که ملت ایران برای تثبیت حقوقش اراده کرده است دولت به نمایندگی از ملت منافع ملی را پیگیری خواهد کرد.
جابری انصاری از رسانه ها خواست با توجه به منافع ملی کمک کننده باشند تا این مسیر برای تحقق اهداف و منافع ملت به درستی طی شود. وی درباره نقش ترکیه در تأمین سلاح تروریستها در سوریه هشدار داد: بارها اعلام کرده ایم سیاست مبتنی بر استفاده ابزاری از تروریسم در تحولات منطقه سیاست عقیمی است که به نتایج معکوس منجر خواهد شد.
جابری انصاری با اشاره به حضور جریانات تروریستی در کل منطقه افزود: آنان مایلند اوضاع را برهم بزنند به همین علت نقش آفرینی و قدرت گرفتن آنان به نفع هیچ یک از بازیگران منطقه ای و بین المللی نخواهد بود.
وی گفت: ممکن است وجود این جریانها در کوتاه مدت برای برخی کشورها منافعی داشته باشد اما این موضوع تبعات راهبردی و بلندمدتی برای این طرفها خواهد داشت.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: در همه گفتگوها و روابط با کشورهای منطقه بر این موضوع تأکید و همواره اعلام کرده ایم توقع ما از همسایگان این است که این مسائل را با ابعاد راهبردی در سیاست هایشان مد نظر قرار دهند و اجازه ندهند جریان های تروریستی که در پی برهم زدن اوضاع منطقه هستند موفق شوند چون این اتفاق ضد منافع و مصالح همه ملت ها و دولت های منطقه خواهد بود.
جابری انصاری ابراز امیدواری کرد: فهم مشترک در قبال تروریسم هرچه سریعتر میان کشورهای منطقه تحقق یابد و امکان برخورد با این پدیده فراگیر در منطقه و جهان فراهم شود تا آنان از اختلافات میان کشورهای منطقه فضای تنفس پیدا نکنند.

 


دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن