تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821040776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با علیرضا علیا بازیگر سریال «تبریز در مه»


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: علیرضا علیا در حال حاضر سریال تبریز در مه را به روی آنتن شبكه یك سیما دارد كه در آن در 2 نقش متفاوت ظاهر شده است. البته او پیش از این كار در سریال‌های سال‌های مشروطه با محمدرضا ورزی (كارگردان)‌ همكاری كرده بود. به این بهانه به سراغش رفتیم تا از خودش بیشتر برایمان بگوید. اولین جرقه بازیگری برای شما چطور زده شد و در چه شرایطی؟ شاید باور نكنید. اما این اتفاق در كلاس چهارم دبستان برایم افتاد. آن زمان یك معلم قرآن داشتم كه علاوه بر تدریس قرآن، در تئاتر هم فعالیت می‌كرد. یك روز ایشان به من گفت می‌خواهم تو را با خودم به كلاس‌های تئاتر ببرم. من خیلی تعجب كردم چون ذهنیتی در مورد این كار نداشتم و برایم جالب بود. به هر حال با معلم قرآنم به یكی از تمرینات تئاتر رفتم و خیلی اتفاقی یكی از نقش‌های اصلی را ایفا كردم. از آن به بعد جرقه بازیگری در من زده شد و بعد‌ها توانستم در تئاترهای شهر، نصر، سنگلج و ... به روی صحنه بروم. اولین كار تصویری‌تان چه كاری بود؟ با فیلم آخرین شناسایی ساخته علی شاه حاتمی. وقتی بازی خودتان را روی پرده سینما دیدید چه حسی پیدا كردید؟ به نظرم اساسا در كارهای تصویری بازی‌ها بسیار غلو شده هستند و این اتفاق در تئاتر خیلی كم وجود دارد. چرا بازیگرانی كه در تئاتر بازی می‌كنند با وسواس به سمت كارهای تصویری می‌آیند؟ چون تئاتر بسیار صادقانه‌تر از سینما و تلویزیون است. البته هنرمندان تئاتر هرگز از این كه در قاب سینما یا تلویزیون بتوانند خودشان را ببینند بدشان نمی‌آید. بخصوص در حال حاضر كه شرایط در تئاتر ما اصلا خوب نیست و در حق بازیگران اجحاف می‌شود. شما خودتان را یك بازیگر حسی می‌دانید یا تكنیكی؟ به نظر من تكنیك خیلی خوب است و هرچه دانش انسان زیادتر باشد با تكنیك‌های بیشتری می‌تواند آشنا شود. اما به نظرم در بازیگری حس، حرف اول را می‌زند. برای همین بسیاری از بازیگران كه تنها تكنیك را در كارشان لحاظ می‌كنند خندیدن یا گریه كردن برایشان دشوار است. به هر حال من حس بازی كردن را بیشتر دوست دارم و احساس می‌كنم خودم هم در ارائه بازی‌های حسی موفق‌ترم. و اما تبریز در مه. از اولین آشنایی‌تان با محمدرضا ورزی برایمان بگویید. آشنایی من با ایشان به زمانی برمی‌گردد كه داشتند مجموعه‌ «سال‌های مشروطه» را می‌ساختند. سر آن كار با ورزی آشنا شدم و همین آشنایی باعث شد كه در سریال‌ سال‌های مشروطه در چند سكانس بازی كنم و به نظرم محمدرضا ورزی یكی از كارگردان‌هایی است كه در همه كارهایش حرفی برای گفتن دارد. پس احتمالا همین آشنایی هم باعث حضور شما در سریال تبریز در مه شده است؟ شاید. یادم است زمانی كه پلان آخر سریال «سال‌های مشروطه» را ضبط می‌كردیم ورزی به من گفت من برای كار بعدی‌‌ام حتما خودم با تو تماس می‌گیرم. اسفند 88 بود كه با من تماس گرفت و گفت من دارم شخصیت قائم‌مقام فراهانی را در كار جدیدم براساس تو می‌نویسم، اما بعدها كه تست گریم دادم این امكان میسر نشد و تصمیم بر این گرفته شد كه من نقش عسگرخان را ایفا كنم. ولی شما 2 نقش را در این سریال ایفا كردید. بله. آقای ورزی نقش نماینده انگلیس را هم به من واگذار كردند. خب همزمان بازی در 2 نقش برایتان سخت نبود؟ خیر. گریم متفاوتی كه داشتم در این مورد خیلی به من كمك كرد. ضمن این كه سعی كردم در میمیك صورت و حتی صدایم هم تفاوت‌هایی ایجاد كنم تا شخصیت‌هایی كه بازی می‌كنم شبیه به یكدیگر نباشند. بازی در این كار چقدر زمان برد؟ نزدیك به 8 ماه بازی‌ام در این سریال طول كشید. آیا برایتان پیش آمده كه وسط كار خسته شوید؟ بله. این حسی است كه ممكن است هر بازیگری آن را تجربه كرده باشد، اما چون یك عشقی پشت این كار وجود دارد آن خستگی كمتر در جسم آدم باقی می‌ماند. شما در این سریال گریم متفاوتی هم دارید. معمولا گریم شما چقدر زمان می‌برد؟ نزیك به 2 ساعت گریمم طول می‌كشید. گاهی آنقدر خسته می‌شدم. كه وسط كار می‌رفتم تا كمی قدم بزنم. قصه تبریز در مه را چقدر دوست داشتید؟ به نظرم قصه جذابی دارد. البته فیلمنامه دستخوش تغییراتی شد و فكر می‌كنم مهم‌ترین حسن این سریال در این است كه قصه آن، هم روایی است و هم عاشقانه. این سریال بسیار پربازیگر است. در ابتدا به این مساله فكر نمی‌كردید كه ممكن است به دلیل تعدد بازیگران این مجموعه شما كمتر دیده شوید؟ خیر. چون به نظرم تمام بازیگران در این سریال نقش اول هستند و هر كدام از آنها حرفی برای گفتن دارند. تبریز در مه را بیشتر دوست دارید یا سال‌های مشروطه را؟ به نظرم هر دوی این سریال‌ها در جای خود قابل دفاع هستند، اما به نظرم تبریز در مه قوی‌تر از سال‌های مشروطه شده است. فكر می‌كنید مخاطبان این سریال هم چنین نظری دارند؟ تا به حال كه با بازخوردهای مثبتی روبه‌رو شده‌ایم و فكر می‌كنم چون قصه این كار در مورد تاریخ معاصر ایران است توانسته نظر خیلی از مخاطبان را به دست آورد. معمولا برای انتخاب كارهایتان چه چیزهایی را مدنظر قرار می‌دهید؟ فیلمنامه و كارگردان برایم خیلی اهمیت دارند چون اگر این دو خوب باشند طبیعتا نقش هم درست طراحی شده است و می‌توان با اعتماد سراغ آن كار رفت. تا به حال شده از اعتماد نسبت به كاری كه كرده‌اید پشیمان شده باشید؟ بله، اما اجازه بدهید نام نبرم. آیا توانسته‌اید در طول این سال‌ها هم تجربه‌هایی را كه می‌خواستید به دست آورید؟ خیر. البته به خیلی از خواسته‌هایم رسیده‌ام، اما دریای هنر آنقدر گسترده است كه تو همیشه تشنه‌تر می‌شوی و نیاز داری چیزهای تازه‌ای را تجربه كنی. از كدام كارگردان بیشتر آموختید؟ همه كارگردان‌هایی كه با آنها كار كرده‌ام طبیعتا دریچه‌ تازه‌ای را به روی من گشوده‌اند، اما به شخصه محمدرضا ورزی را خیلی دوست دارم، چرا كه تفكرات خاص و ویژه‌ای دارد. بازی كدام یك از همكارانتان را در سریال تبریز در مه بیشتر می‌پسندید؟ به نظرم همه دوستان خوب بودند و تلاش خودشان را كرده‌اند و خوشحالم از این كه در كاری بازی كرده‌ام كه اساتیدم همه در آن حضور داشته‌اند مانند استاد جمشید مشایخی، محمد مطیع، رضا فیاضی و ... در آینده چه كارهایی از شما شاهد خواهیم بود؟ در یك سریال 90 قسمتی به كارگردانی محمد درمنش به نام تلنگر بازی كرده‌ام كه البته قصه‌های این سریال به صورت اپیزودی است و من به عنوان یكی از شخصیت‌های اصلی در این كار ظاهر شده‌ام. آیا حاضرید باز هم در تئاتر بازی كنید؟ بله. من خاطرات خوبی در تئاتر دارم، اما به شرط آن كه شرایط مهیا باشد. متاسفانه به مراتب دیده‌ام كه یا حقوق بازیگران تئاتر را نمی‌دهند یا با تاخیر می‌دهند، اما گاهی هم به دلیل نبودن شرایط اجرای نمایش‌ها لغو می‌شود. هیچ‌گاه نخواسته‌اید بجز بازیگری كار دیگری انجام دهید؟ البته من كارهای دیگری هم بجز بازیگری انجام می‌دهم مثل نوشتن خط. مثلا تیتراژ سریال تبریز در مه را من خطاطی كرده‌ام، اما خوشبختانه دنیای بازیگری همه چیزهایی را كه می‌خواستم به من داده و اگر هزار بار دیگر هم به دنیا بیایم باز هم همین حرفه را دنبال خواهم كرد. به نظر شما آدم‌های معمولی می‌توانند روزی بازیگر شوند؟ بله، امكانش وجود دارد. برای مثال حسین عابدینی یك نوجوان معمولی بود، اما دیدیم كه در فیلم‌های مجید مجیدی چقدر خوب درخشید و چقدر با احساس بازی می‌كرد. در صورتی كه حتی تحصیلات آكادمیك هم نداشت. بنابراین این مساله خیلی دور از ذهن نیست. و بهترین بازی شما از نگاه خودتان؟ نمی‌دانم، این دیگر به سلیقه مخاطب برمی‌گردد. اما برای ارائه نقش‌هایم در سریال تبریز در مه بسیار زحمت كشیدم و آ‌نها را دوست دارم. منبع: jamejamonline.ir




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 621]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن