تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805266759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان امورمالیاتی طبق قانون مالیات وصول می كند/از حقوق بالای مدیران آگاهیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سازمان امورمالیاتی طبق قانون مالیات وصول می كند/از حقوق بالای مدیران آگاهیم
رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور با بیان اینكه اخذ مالیات توسط این سازمان طبق قانون انجام می شود، گفت: از حقوق بالای برخی مدیران آگاهی داریم اما مسئولیتی در این زمینه نداریم.
آفتاب : به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدكامل تقوی نژاد امروز (سه شنبه) در پایان پنجمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران افزود: هر نوع فعالیت و پرداخت حقوق در كشور مشمول مالیات است.

وی «مالیات تكلیفی حقوق» ر ااز اقسام مالیات ها برشمرد و گفت: با توجه به اینكه پس از پرداخت هر مالیات باید صورت وضعیت آن تا ماه بعد به سازمان امور مالیاتی اعلام شود، ذی حسابان و مدیران مالی باید نسبت به پرداخت مالیات و كسر مالیات از آن حساب اقدام كنند.
وی ادامه داد: هركسی به میزان حقوق پرداختی خود، باید طبق جدولی كه بخشی از آن شامل معافیت مالیاتی 10 و 20 درصدی است، مالیات پرداخت كند.

رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور، موضوع یكسان شدن مالیات بر حقوق اشخاص دولتی و غیردولتی (كه در گذشته دولتی ها كمتر پرداخت می كردند)، را یادآورشد و گفت: حقوق و دریافتی افراد تا سطح 13 میلیون و 500 هزار ریال در ماه از پرداخت مالیات معاف است؛ مابه التفاوت آن تا هفت برابر این رقم مشمول مالیات 10 درصدی و بیشتر از آن مشمول مالیات 20 درصدی خواهد شد.

وی تصریح كرد: این سازمان متوجه دریافت حقوق بالای برخی از افراد و مدیران است، اما به چنین مسائلی ورود نكرده و هیچگاه این حقوق ها را اعلام نمی كند. در واقع سازمان امور مالیاتی مسئول سطح حقوق دریافتی افراد نیست و طبق قانون به دریافت مالیات از افراد می پردازد.

** چگونگی محاسبه مالیات سال 94
رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: مبنای دریافت مالیات سال گذشته، مالیات قطعی سال پیش از آن است؛ چنانچه مالیات برخی افراد در سال 93 مشخص نبوده و برگ قطعی صادر نشده باشد، برگ قطعی سال 1392 ملاك عمل قرار گرفته و علاوه بر آن، اضافه هایی كه در سال 93 نسبت به 92 توافق شده بود، محاسبه می شود.
این مقام مسئول خاطرنشان كرد: چنانچه افرادی نسبت به پرداخت همه مالیات تعلق یافته تا خردادماه امسال اقدام كنند، برگ قطعی آنها تا 15 مرداد ماه صادر می شود؛ اما چنانچه بخواهند بخشی از مالیات را در خرداد و بخشی دیگر را در تیرماه پرداخت كنند، برگ قطعی آنها تا 15 شهریورماه صادر می شود.

وی اضافه كرد: افرادی كه بخشی از مالیات را در خردادماه، بخشی دیگر را در تیرماه و بقیه را در چهار قسط تا مهرماه پرداخت كنند، در آبان ماه از این مزیت (صدور برگ قطعی) برخوردار می شوند.
به گزارش ایرنا، درآمد مالیاتی در قالب بودجه 1395 افزایش 110 هزار میلیارد ریالی (11 هزار میلیارد تومانی) دارد و درواقع دولت برای تأمین منابع بودجه امسال با كاهش معافیت‌های مالیاتی و گسترش چترمالیاتی - نه با افزایش مالیات كسانی كه هم‌اكنون مالیات می‌پردازند- نسبت به رشد مالیات اقدام كرده و سهم درآمدهای مالیاتی افزوده شده و منابع آن را از 740 هزار میلیارد ریال ( 74 هزار میلیارد تومان) به 850 هزار میلیارد ریال (85 هزار میلیارد تومان) افزایش داده است.
براساس احكامی كه در ضوابط اجرایی بودجه 95 و همچنین سیاست‌های كلی برنامه ششم آمده است، بسیاری از نهادهایی كه تاكنون از پرداخت مالیات معاف بوده‌اند یا از تخفیف‌های مالیاتی برخوردار بوده‌اند، باید همانند سایر بخش‌ها مالیات بپردازند. این احكام یكی از مهمترین دلایل رشد 14 درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه امسال است.



تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن