تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804066848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توفیقی: بی دردی مشكل عقب ماندگی صنعت نفت است/ نگران غفلت از فناوری هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: توفیقی: بی دردی مشكل عقب ماندگی صنعت نفت است/ نگران غفلت از فناوری هستیم
دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینكه بی دردی و ناآگاهی گذشته مشكل عقب ماندگی صنعت نفت است، گفت: نگران غفلت از فناوری در شرایطی هستیم كه پای شركت های خارجی به كشور باز شده است.
آفتاب : جعفر توفیقی روز سه شنبه در نشست تخصصی توسعه و تجاری سازی فناوری های نفت و گاز استان آذربایجان شرقی در تبریز افزود: ورود شركت های خارجی هر چند می تواند فرصتی برای رقابت باشد اما در صورت غفلت از فناوری ، گرفتار مشكلات گذشته خواهیم شد .
وی با بیان اینكه در این صورت دیگر صنعت نفت نمی تواند سرپا بایستد ، اظهاركرد: بر این اساس در قراردادهای جدید نفتی كه در مرحله نهایی تصویب است حضور شركت های خارجی منوط به انتقال فناوری شده است.


وزیر پیشین علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینكه دریافت و یادگیری فناوری شركت های خارجی، دریافت كننده می خواهد ، گفت: شركت های خصوصی داخلی نقش مهمی در جذب این دانش و فناوری دارند .


وی اظهاركرد: هر چند كپی سازی گام اول در فعالیت صنعتی است ولی برای موفقیت پایدار باید به سمت تولید فن رفت .


توفیقی با تاكید بر ضرورت هماهنگی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گفت: عنصر آگاهی موتور محركه پیشرفت است زیرا كه با تلاش و مسوولیت پذیری همراه است .


وی مهمترین دلیل عقب ماندگی را غفلت دانست و گفت: آگاهی به غفلت تاریخی، پیش نیاز پیدا كردن راه حل مشكلات است .


توفیقی با اشاره به تك محصولی بودن اقتصاد كشور و خام فروشی های صورت گرفته در حوزه نفت و گاز ، گفت: برای تكمیل زنجیره ارزش در این حوزه اقتصادی نیازمند همكاری بخش خصوصی هستیم .
وی با اشاره به اینكه هر بشكه نفت را 100 دلار فروخته و هر بشكه محصولات نفتی را یكهزار دلار خریده ایم ، گفت: به این ترتیب ارزش اقتصادی نفت نصیب دیگران شده است .


توفیقی با اشاره به اینكه صنعت نفت كشور ما منهای فناوری و عملیات محور است ، گفت: دانش محور نبودن این صنعت نتیجه ناآگاهی است .


وی با اشاره به اینكه امروزه داشتن دانش نفت و گاز مهمتر از ذخایر آن است ، اظهاركرد: در زمان حاضر در مسیر آگاهی قرار گرفته ایم و این آگاهی در كنار نیروی انسانی مستعد و مصمم ما را به هدف می رساند.


توفیقی با اشاره به بزرگ بودن میدان فعالیت در حوزه نفت و گاز و زیاد بودن شركت های فعال گفت: تلاش ما در ستاد فناوری، وصل كردن تولیدكننده ها و استفاده كننده هاست و برای ارتقای فناوری حمایت مادی و معنوی می كنیم .


وی با بیان اینكه توانمندی شركت های داخلی محدود به مهندسی معكوس است ، گفت: این در حالی است كه برای موفقیت به توان طراحی نیازمندیم .


توفیقی با اشاره به اینكه كمك به توسعه و تحقیق و رسیدن به توانمندی فناوری از اهداف ستاد فناوری است ، افزود: برای ورود شركت های داخلی به بازارهای بین المللی كمك می كنیم .
وی با اشاره به اینكه نبود استاندارد مشكل فعالیت خارجی شركت های داخلی است، گفت: در این زمینه هم آماده كمك هستیم .


توفیقی با بیان اینكه دانشگاه ها نیرو تربیت می كنند اما نیروها سرگردانند و شركت های دانش بنیان كالا تولید می كنند اما استفاده نمی شود ، گفت: بازیگران نظام نوآوری باید چرخه علم تا ثروت را تكمیل كنند و برای موفقیت نیازمند شكل گیری نظام ملی نوآوری هستیم .


وی با اعلام اینكه نخستین تجربه این نظام در خوزستان در حال شكل گیری است، گفت: آذربایجان شرقی هم می تواند در این مسیر گام بردارد . 


توفیقی با اشاره به اینكه یكی از موانع توسعه نبود بازار است ، گفت: برای اتصال شركت های داخلی به بازار نفت جهانی در استان خوزستان اقدام هایی صورت گرفته است .


توفیقی با بیان اینكه تبریز در زمینه تجاری سازی فناوری هم می تواند اولین و الگو باشد ، گفت: پیشینه تاریخی تبریز نشانگر این ظرفیت و استعداد است .


دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغال سنگ ریاست جمهوری با بیان اینكه بار اقتصاد مقاومتی بر دوش بخش خصوصی است ، گفت: دولت میدان فعالیت بخش خصوصی را فراهم می كند .


نشست تخصصی توسعه و تجاری سازی فناوری های نفت و گاز استان آذربایجان شرقی به عنوان پنجمین نشست از سلسله نشست های توسعه و تجاری سازی فناوری به همت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی برگزار شد .


به گزارش ایرنا،‌سلسله همایش های توسعه و تجاری سازی فناوری در آذربایجان شرقی از 14 اردیبهشت شروع شده و تا 30 همین ماه ادامه دارد .




 




تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن