واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چرا شهرزاد به دلمان نشست؟
شهرزاد در طول تمامی 28 قسمت خود خوش درخشید، حرفی برای گفتن داشت، حوصله مخاطب را سر نبرد، پر از واژه و قصه و دیالوگ خاطره انگیز و اتفاق و هیجان بود.
خدیجه غبیشاوی، کمتر کسی در اطرافمان پیدا می شود که شهرزاد را ندیده و آن را دنبال نکرده باشد. قسمت آخر از فصل اول مجموعه نمایش خانگی شهرزاد روز گذشته توزیع شد تا همه کسانی که پس از مدتها پای یک سریال عاشقانه ایرانی نشسته بودند در انتظار پخش فصل دوم آن باشند. مجموعه شهرزاد در میان شلوغی شبکه پخش نمایش خانگی وارد بازار شد و در مدت بسیار کوتاهی با برند حسن فتحی، محسن چاووشی، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و علی نصیریان توانست همه توجهات را به خود جلب کند، سریالی که توانست با بهره گیری درست از برندهای خود دوشنبه های خانه های ایرانی را از آن خود کند. شهرزاد را اما فقط قشر و یا طبقه خاصی نپسندیدند، سنین مختلف نوجوان تا بزرگسال، خانم ها و آقایان، تماشاگران شهرزاد بودند، چه همه کسانی که مدت ها بود با صدا و سیما و سریال های بی سر و ته این رسانه خداحافظی کرده بودند و چه کسانی که پای ثابت تماشای سریال های ماهواره ای بودند این بار شهرزاد را ترجیح دادند و با صدای محسن چاوشی و بازی زیبای ترانه علیدوستی و شهاب حسینی خاطره ساختند. شهرزاد در طول تمامی 28 قسمت خود خوش درخشید، حرفی برای گفتن داشت، حوصله مخاطب را سر نبرد، پر از واژه و قصه و دیالوگ خاطره انگیز و اتفاق و هیجان بود، کلیشه های معمول سریال های ایرانی را نداشت، نه خط قرمزی را شکست و نه به اصطلاح بدآموزی داشت، از خیانت و بی اخلاقی خبری نبود. شهرزاد عاشقانه سیاسی ناآرامی را در بستر فرهنگ ایرانی نشان داد که به عاشقانه آرام حداقل با پایان فصل اول رسید. شهرزاد با صدای محسن چاوشی هرچند هفته یک بار برای مخاطبانش یک به اصطلاح سوپرایز هم داشت و مخاطبانش را به همراهی با خود وادار می کرد، از ترانه «همخواب»، تا «قلاش» و «شهرزاد»، چاوشی با سرودن و خواندن «رفیقم کجایی؟» خود روایتی عاشقانه بر داستان شهرزاد افزود تا مخاطبان دل به شهرزاد بدهند و هر هفته با پرداخت 4 هزارتومان به تماشای آن بنشینند. کارگردانی حسن فتحی با کارنامه موفق «کیف انگلیسی»، «مدار صفر درجه» «میوه ممنوعه» و ... خود مهر دیگری بر اعتبار شهرزاد بود، چرا که مردم دوست دارند پای فیلم و سریالی بنشینند که می دانند کارگردان آن برای ساخت این فیلم بهترین هایش را به کار گرفته است، از بازیگر و صدا و موسیقی و متن و صحنه؛ مردم دوست دارند پای سریالی بنشینند که می دانند قرار نیست به آنها دروغ بگوید، قرار نیست از اعتماد آنها سوء استفاده کند. شهرزاد نشان داد که می توان با رعایت تمامی خط قرمزها، با استفاده از همین امکانات در دسترس سریالی خوب را خلق کرد، این درسی بود که شهرزاد با جذب قابل توجه و رضایت مندانه مخاطبان به دیگر کارگردان ها و رسانه ها از جمله رسانه ملی نشان دهد.
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]