تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805760353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولویت سازمان دانش آموزی، هویت بخشی نسبت به جایگاه خود است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس سازمان دانش آموزی یزد: اولویت سازمان دانش آموزی، هویت بخشی نسبت به جایگاه خود است حسینعلی ملانوری رییس سازمان دانش آموزی یزد در گفتگویی که به مناسبت 21 اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی انجام شد، با اشاره به اهمیت فلسفه وجودی سازمان دانش آموزی گفت: اولویت اصلی باید هویت بخشی نسبت به جایگاه سازمان دانش آموزی در بدنه آموزش و پرورش باشد. به عنوان نهادی که در آموزش و پرورش متولد شده و باید جایگاه قوی تری در فعالیت های پرورشی داشته باشد.
۱۳۹۵ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ساعت 13:34

خبرگزاری پانا+

  - فلسفه وجودی سازمان دانش آموزی چیست؟  وجود سازمان دانش آموزی در حیطه تربیت اجتماعی اجتناب ناپذیر بوده و حلقه واسط اتصال دانش آموزان از مدرسه به جامعه است و به گونه ای باید دانش آموزان را با هدایت و نظارت مربیان برای فعالیت های اجتماعی، آماده کند.
مقام معظم رهبری می فرمایند: تا می توانید تشکل ایجاد کنید و در ذیل آن نیز باز به ایجاد تشکل ها اقدام نمایید تا دایره های بیشتری از دانش آموزان تحت پوشش قرار گیرند.
هم اکنون نیز ما با سلیقه انبوهی مواجه هستیم و کثرت سلیقه ها ایجاب می کند که فعالیت های متکثر را تعریف کنیم و تعداد بیشتری از دانش آموزان را تحت تربیت و آموزش های تربیتی قرار دهیم.

   - آیا سازمان دانش آموزی در کشور تاکنون در راستای اهداف خود، موفق عمل کرده است؟ سازمان دانش آموزی، اگر از لحاظ سیاسی و نگرشی، دچار فراز و نشیب های زیاد نشده بود، قطعا روند مثبتی در فعالیت های سازمان شاهد بودیم اما این روند ثابت نبوده و با افت و خیز مواجه شده است. باید بتوانیم فعالیت های دانش آموزی را به گونه ای تعریف کنیم تا در سنین بالاتر بتوانیم ادامه پیدا کند و بتوان با اطمینان گفت که این دانش آموزان دست پرورده سازمان دانش آموزی هستند. ولی متاسفانه در یک مقطع، این فعالیت ها متوقف شد. گرچه می توان گفت سازمان دانش آموزی در هر حوزه ای ورود پیدا کرده، موفق عمل بوده است.

   -برای بهبود کارکرد این سازمان چه پیشنهادی دارید؟ اولین کار در این حوزه باید هویت بخشی نسبت به جایگاه سازمان دانش آموزی در بدنه آموزش و پرورش باشد. به عنوان نهادی که در آموزش و پرورش متولد شده و باید جایگاه قوی تری در فعالیت های پرورشی داشته باشد. من با احترام به سایر تشکل ها عقیده دارم باید نگاه جدی تری از سوی مسئولان به این سازمان صورت گیرد چرا که رسالت خطیر سازمان، تربیت اجتماعی دانش آموزان است و اگر مورد بی مهری قرار گیرد در جامعه مشهود و نمایان خواهد بود.

  - فعالیت های شاخص سازمان دانش آموزی یزد در سال گذشته چه بوده است؟ فعالیت ها منطبق بر کتابچه فعالیت های سازمان مرکز و طبق زمانبندی بوده و برنامه های ابتکاری نیز در یزد برگزار شده است. جذب و ساماندهی دانش آموزان و مربیان عضو تشکیلات پیشاهنگان که از 8 هزار نفر در سال تحصیلی 94-93 به 11 هزار نفر در سال 95-94 افزایش کمّی پیدا کرده است. در زمینه کیفی نیز با بازدیدهای صورت گرفته در شهرستان ها و مناطق و به اذعان همکاران، نمود فعالیت ها در سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است. ساماندهی اردوهای ویژه تشکیلاتی با حضور دانش آموزان و فعالیت های متعدد در زمینه برگزاری کرسی آزاد اندیشی در خصوص پرسش مهر ریاست جمهوری، همایش بزرگ فصل حضور، برگزاری خوب برنامه های گردشگری دانش آموزان و فرهنگیان، اعزام به عتبات و مشهدمقدس، پذیرش دانش آموزان شهرستانی در سفر به یزد، برپایی موکب عشاق الحسین با اعزام مریبان در ورودی مرزهای عراق ویژه زائران، برگزاری کارگاه های آموزشی خبرنگاری در شهرستان ها و مناطق استان و جذب دانش آموزان علاقمند، برگزاری جنگ شادی در دهه فجر، و برگزاری 28 شب جشن شب های رمضان در یزد، تفت و اردکان و جمع آوری 120 میلیون ریال عواید خیریه که به مصرف خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند رسید. همچنین اعزام دانش آموزان مشهد اولی به مشهد مقدس، برگزاری اردوهای تشکیلاتی به صورت منطقه ای و استانی، با حضور 1200 نفر از دانش آموزان به مدت 8 روز در تابستان گذشته در اردوگاه سانیج، ساماندهی آموزش و اعزام مربیان و همکاران و دانش آموزان به اردوی ملی که مربیان توانستند در بسیاری از فعالیت ها رتبه شاخص را به دست بیاورند و از مدرسین کشوری، لوح افتخار دریافت کنند، از برنامه های سازمان در سال گذشته بوده است. فعالیت های جنبی دیگر مانند خوداتکایی و خودکفایی سازمان نیز به خوبی انجام شده که با سیاست گذاری های سازمان، تولید لباس و اقلام جشن تکلیف و برگزاری این جشن برای دانش آموزانِ 88 مدرسه برای اولین بار و استقبال از این جشن خاطره انگیز، برگزاری جشن تولد برای دانش آموزان مدارس متقاضی طرح انجام شده و همچنین استان یزد در سال گذشته از یک واردکننده لباس فرم تشکیلاتی به یک صاردکننده تبدیل شد و در سال گذشته توزیع بیش از یک میلیون و300 هزار پاکت شیر استریل در مدارس و تولید وتوزیع صبحانه مدارس روزانه 1000 پرس صبحانه سالم با همکاری کانون بازنشستگان انجام شده است.
    - برنامه های آتی سازمان چیست؟ در راستای تربیت اجتماعی دانش آموزان، و ورود به حوزه های کسب کار، راه اندازی مدرسه کسب و کار در دستور کار است. راه اندازی مرکز مشاوره در سازمان با رویکرد مشاوره به خانواده ها و دانش آموزان با همکاری اداره کل از برنامه های این سازمان است. همچنین ایجاد سامانه کارت رفاه دانش آموزی برای سال آینده که با رایزنی معاونت اقتصادی، با 400 مرکز تجاری صنعتی و خدماتی قرارداد منعقد شده است و از 5 تا 50 درصد تحفیف لحاظ شده است. بیمه تکمیلی دانش آموزان از دیگر موارد موردنظر است که دانش آموزانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستند، در این طرح قرار می گیرند. راه اندازی مرکز نیکوکاری سازمان با همکاری کمیته امداد که در آینده نزدیک مجمع خیرین دانش آموز در راستای ایجاد روحیه نوع دوستی و کمک به همنوع در میان دانش آموزان ایجاد خواهد شد دانش آموزان نیازمند تحت حمایت قرار می گیرند.

    - کدام واحدهای سازمان دانش آموزی یزد موفق تر عمل کرده اند؟ حوزه های مختلف، رشد متوازن داشته است اما در حوزه جذب و سازماندهی اعضا و مربیان تشکیلات موفق بوده ایم و 475 مربی، بیش از 10 هزار دانش آموز را در سطح استان آموزش می دهند و فعالیت های هویت بخشی به سازمان به گونه ای پیش رفته که اکنون کمتر فعالیتی در مدرسه و آموزش و پرورش استان انجام می شود که دانش آموزان عضو تشکیلات در آن مشارکت نداشته باشند و این عزم استانی پس از آن فراز و فرودها سازمان را به جایگاه خود نزدیک می کند. در راستای گردشگری حوزه دانش آموزان و فرهنگیان نیز قدم های بزرگی برداشته شده است.
- مهم ترین مشکل سازمان دانش آموزی در کل چیست؟ کمبود نیروی انسانی و مالی. در 4 سال گذشته، اقدام عملی برای پرداخت حق الزحمه مربیان انجام نشده است و تاکنون مربیان با عشق و علاقه کار کرده اند و اگر بتوانیم در نیروی انسانی به استقلال نسبی رسیده و نیروی تمام وقت در اختیار داشته باشیم، فعالیت های قابل توجهی صورت خواهد گرفت.
- در راستای تقویت خبرگزاری دانش آموزی (پانا) چه راهکاری دارید؟ شایسته است که استان یزد با رتبه های بالا در زمینه علمی، در حوزه های اجتماعی، پرورشی و تربیتی نیز سرامد باشد و انتظار داریم مسئولان استان در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت ها سیاستگذاری کرده و با کمک های فکری و حمایت های بین بخشی، ما را در این مهم یاری رسانند.
در مورد پانا نیز که مدرسه تربیت اجتماعی دانش آموزان است و جایگاه بالایی در ورود دانش آموزان به فعالیت های اجتماعی دارد، برنامه های آموزشی در شهرستان های استان در نظر داریم و امیدواریم با تجهیز این خبرگزاری، شاهد رشد کیفی جایگاه آن باشیم. در اولین برنامه سال جاری نیز، با توجه به برگزاری آزمون کشوری خبرنگاری مقدماتی در اردیبهشت ماه سال جاری، که با حدود 300 دانش آموز-خبرنگار از سطح استان برگزار شد، از برترین های این آزمون در استان توسط سازمان دانش آموزی یزد تقدیر می گردد.      













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن