تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815588414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باد و خاك و برق و خورشيد و وَن همه در كارند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: باد و خاك و برق و خورشيد و وَن همه در كارند!
بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از روز 15 ارديبهشت با حضور مردم در حالي آغاز شد كه روز قبل از آن با حضور چهره‌هاي سياسي مانند رئيس جمهور و شهردار تهران افتتاح شد. نمايشگاهي كه قرار است پنج سال به صورت رايگان مهمان شهر آفتاب باشد.
نویسنده : حسام آبنوس 


مهم‌ترين نكته‌اي كه در روزهاي برگزاري نمايشگاه بيشتر از همه به چشم آمد، ترافيك خودروهاي ورودي به نمايشگاه كتاب واقع در شهر آفتاب بود. خودروهايي كه از مسير بزرگراه خليج فارس تردد مي‌كردند كمي بيش از زمان عادي در اين مسير در ترافيك ماندند و زمان رسيدن به اين مكان طولاني شد و علاوه بر آن بايد حجم بالاي ترافيك در مبادي ورودي پاركينگ‌ها را نيز اضافه كرد كه موجب ايجاد نارضايتي در ميان مراجعه‌كنندگان شده بود. در حالي كه قرار بود با جابه‌جايي نمايشگاه كتاب ترافيك از بين برود، ولي اين بار ترافيك به بيرون از شهر و در بزرگراه خليج فارس ايجاد شد.

با توجه به اينكه در روزهاي ارديبهشت قرار داريم، گرماي هوا نكته‌اي است كه موجب اذيت بازديدكنندگان شده و پيش‌بيني مناسب نكردن براي اين موضوع موجب شده تا مراجعه‌كنندگان دچار سختي شوند. نبود سايه‌بان و محيطي براي استراحت به اندازه كافي صحنه‌هايي ايجاد كرد كه در شأن مجموعه بزرگي چون شهر آفتاب نبود. همچنين نبود خنك كننده هوا در غرفه بخش كودك و نوجوان، بازديدكنندگان اين بخش را بي رمق كرده بود. در حالي كه مخاطبان اين بخش اغلب كم سن و سال بودند و بايد براي اين مسئله فكري مي‌شد تا آنها دچار گرمازدگي نشوند. وسايل حمل و نقل ديگر نكته‌اي بود كه در اين روزها كمبودش به خصوص در روز اول به چشم آمد و موجب ايجاد هرج و مرج در دسترسي‌هاي خروجي شد و ازدحام جمعيت ايجاد كرد. اين وسايل به منظور جابه‌جايي مخاطبان براي رسيدن به خودروهاي شخصي تعبيه شده بود، ولي ظاهراً به اندازه كافي پيش‌بيني نشده بود.
ديگر نكته‌اي كه بايد مورد اشاره قرار گيرد بي‌نظمي در نامگذاري غرفه‌ها بود و در روزهاي ابتدايي غرفه‌ها فاقد سردر بودند و مراجعه‌كنندگان دچار سردرگمي شده بودند، اما با اين حال مخاطبان استقبال خوبي از نمايشگاه كرده بودند و برخلاف پيش‌بيني‌ها اقبال خوبي به نمايشگاه نشان دادند و شايد همين استقبال خوب موجب شد كه برخي بي‌نظمي‌ها ايجاد شود. فضاي ساختماني نمايشگاه در شهر آفتاب بسيار مناسب فضاي نمايشگاه است و خب طبيعي است براي اولين بار وقتي در اين محيط، بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي كشور برگزار شود، برخي ناهماهنگي‌ها رخ دهد. اما در مجموع نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب نويد بخش روزهاي خوب براي كتاب است.

قطع چهار ساعته برق نمايشگاه نيز موجب نشد تا مردم از كتاب دست بردارند و شاهد بوديم با وجود گرما و قطعي برق دست از نمايشگاه نكشيدند. با وجود گذشت سه روز از آغاز نمايشگاه كتاب تهران، اما غرفه‌هايي بودند كه خالي از ناشر بود و اين سبب شد تا مسئولان تصميم بگيرند آنها را به ناشران ديگر واگذار كنند.

روز دوم در حالي به پايان رسيد كه غرفه‌هاي اطلاع رساني هنوز نمي‌توانستند مردم را به درستي راهنمايي كنند؛ چراكه اصلي‌ترين و ضروري‌ترين لوازم كار چون سيستم كامپيوتري و اطلاعات ناشران و كتاب‌ها را در اختيار نداشتند و اين ناشي از برخي شيطنت‌هاي مديران ارشاد در ارائه اطلاعات به كميته اطلاع رساني نمايشگاه بود.

گرد و خاك و باد ديگر معضل نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب است كه با وزش باد، گرد و خاك بيداد مي‌كرد و مراجعه‌كنندگان از آن در امان نبودند.

سامان‌يافتن اغذيه‌فروشي‌ها از نكات مثبت نمايشگاه در شهر آفتاب است. هر چند غذاي بي‌كيفيت و بعضاً سرد موجب ايجاد نارضايتي در مردم مي‌شد، ولي همين كه نمايشگاه رنگ و چهره غذا‌فروشي‌ها را مانند مصلاي تهران نداشت، جاي خوشحالي داشت و بايد آن را ستود.
در مجموع با جلو رفتن نمايشگاه، اميد است كه شاهد بهبود اوضاع و سامان يافتن شرايط باشيم و اتفاقات با نظم بهتري رقم بخورد و كتاب در متن اتفاقات نمايشگاه بيست و نهم در شهر آفتاب قرار بگيرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن