تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819914491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای حمایت از آتش‌بس سوریه بر مخالفان و دولت فشار می‌آوریم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کری: برای حمایت از آتش‌بس سوریه بر مخالفان و دولت فشار می‌آوریم وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که واشنگتن و مسکو بر دولت سوریه و مخالفان برای پایبندی به آتش‌بس شکننده اعمال فشار می‌کنند.
۱۳۹۵ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ساعت 10:12

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در پاریس به خبرنگاران گفت: این وظیفه و مسئولیت ماست که از پایبندی مخالفان به آتش‌بس در سوریه اطمینان حاصل کنیم. روسیه و ایران نیز مسئولیت تضمین پایبندی نظام سوریه به آتش‌بس را برعهده دارند. وی افزود: پس از مذاکراتی که حدود چند ساعت طول کشید روس‌ها توضیح دادند این همان مسیری است که آماده رفتن در آن هستند. تجربه بزرگترین برهان و دلیل خواهد بود. اظهارات کری در حالی ایراد شد که آتش‌بس در حلب و لاذقیه برای دو روز دیگر تمدید شده است. این در حالی است که وزیر خارجه فرانسه، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و وزیر خارجه آلمان و دیگر مقامات از متن بیانیه مشترک روسیه و آمریکا در زمینه تعهدات گرو‌ه‌ها تقدیر کردند. این بیانیه یک ساعت قبل از نشست پاریس منتشر شد. موگرینی این بیانیه را مثبت ارزیاب کرد. وزیر خارجه فرانسه گفت: مهم این است که این بیانیه اجرایی شود. ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه نیز در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای کشورهای حامی سوریه درباره بیانیه مسکو و واشنگتن برای تضمین پایبندی طرف‌های سوری به آتش‌بس گفت: ما این اقدام را مثبت می‌خوانیم. هدف مشترک ما اجرای بیانیه واشنگتن و مسکو در این باره است. وی نتایج گفتگوهای تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با جان کری را ستود و پیشنهادات آن ها برای تقویت آتش‌بس را مثبت ارزیابی کرد. روز دوشنبه کری و لاوروف در گفتگوی تلفنی بر لزوم ادامه مذاکرات میان طرف‌های سوری و پایبندی به آتش‌بس تأکید کردند. روزنامه الشرق الاوسط نوشت:‌ شرکت کنندگان در نشست پاریس از هیات عالی مذاکرات خواستند به طور جدی مخالفان میانه رو را از مواضع جببه النصره دور نگه دارد و ریاض حجاب نیز متعهد به آن شد. موگرینی در این باره افزود: این درخواست تنها روسیه نیست بلکه درخواست تمامی شرکت کنندگان در نشست است. نشست پاریس حمایت خود را از مخالفان سوریه و برقراری آتش‌بس فراگیر در سوریه اعلام کرد و متعهد شد به راه حلی براساس بیانیه ژنو یک و قطعنامه 2254 دست یابد. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن