تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820260654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشی از همایش نیمه علنی فراکسیون فراگیر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گزارشی از همایش نیمه علنی "فراکسیون فراگیر"
همایش "فراکسیون فراگیر" عصر امروز (دوشنبه 18 اردیبهشت) به ریاست آیت الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در محل مجلس قدیم برگزار شد.
به گزارش نامه نیوز، این نشست ابتدا به صورت غیر علنی و بدون حضور خبرنگاران با سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی آغاز شد. پس از آن درها برای خبرنگاران باز شده و علی لاریجانی رییس مجلس به سخنرانی پرداخت.

لاریجانی: نیازی به پدربزرگ‌های سیاسی بیرون مجلس نداریم

رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان خود با تاکید بر لزوم داشتن روحیه انقلابی در بین افراد به خصوص مسئولان گفت:‌ ما نیازی به گروه‌های سیاسی بیرون نداریم که بخواهد خودشان را در مجلس بیندازند، در مجلس افراد نخبه‌ای هستند و پس دیگر چه نیازی به پدربزرگ‌های سیاسی بیرون داریم؟

علی لاریجانی با تاکید بر اینکه منافع و موضوعات مربوط به امنیت کشور باید بر منافع شخصی و گروهی ارجحیت پیدا کند‌ گفت: ‌باید بر روی منافع و امنیت ملی تمرکز داشت چون این موارد دیگر جای چانه زنی ندارد. گروه‌هایی که توجه به این موضوعات ندارند کشور را دچار چالش کردند و این در اوایل انقلاب دیده می‌شد. گاهی این گروهها مرزهای منافع ملی را خوب تشخیص نمی دادند و با این موضوعات بازی می‌کردند. در برابر منافع و امنیت ملی باید از مسائل و منافع خود گذشت.

وی خطاب به منتخبان اظهار کرد: شما افراد نخبه هستید. پس چه نیازی به پدربزرگ‌های سیاسی بیرون داریم که به ما چیز یاد بدهند. شما افراد بالغ هستید و امروز در صحنه ایران مهم آن است که به این نتیجه برسیم که انقلاب حرکت ریشه‌ای و مبنایی است و روحیه انقلابی لازم است .

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط منطقه و استراتژی جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در چند دهه اخیر استراتژی عاقلانه ای در پیش گرفت و با حرکت در مسیری درست ظرفیت های جدیدی در منطقه ایجاد کرد. اکنون حزب الله یکی از بازیگران بزرگ خاورمیانه شده است و در عراق نیز مردم به سرنوشت خود حاکم هستند. این ظرفیتی است که باید از آن حفاظت و صیانت شود.

به گفته لاریجانی، سیاست ایران در حوزه بین‌المللی حمایت از مستضعفان به خصوص ملت فلسطین و مبارزه با استکبار است که این مبنای عملکرد انقلاب اسلامی است و باید زنده نگه داشته شود.از این جهت نباید تصور شود که آمریکایی ها که در موضوع هسته‌ای توافقی ایجاد کردند دست از مبارزه بر می‌دارند، این تفکر ساده انگاری است.

رییس قوه مقننه همچنین تاکید کرد: این جلسات قبل از شروع رسمی مجلس دهم می‌تواند برای تبادل اطلاعات و آگاهی از وضعیت اقتصادی،‌امنیتی نظامی و شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و ... مفید باشد چون آنقدر پیچیدگی در منطقه وجود دارد که باید از آن آگاهی داشت.

حمایت 181 منتخب مجلس دهم از ریاست علی لاریجانی

علیرضا یوسفیان ملا منتخب مجلس دهم نیز بعد از پایان جلسه فراکسیون فراگیر گفت که181 منتخب برای عضویت در فراکسیون فراگیر و ریاست علی لاریجانی اعلام آمادگی‌ کرده‌اند.

وی پشت تریبون تاکید کرد که هدف این جلسه فقط برای ریاست علی لاریجانی بوده و جلسه فردا با حضور تمامی منتخبان و در ادامه جلسه هم اندیشی صبح برگزار می‌شود.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اصلی‌ترین پیام نشست فراگیر منتخبان مجلس دهم را تاکید بر ریاست‌ علی لاریجانی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به ایسنا گفت: معتقدم صحبت کردن از ریاست مجلس آینده در شرایط فعلی زود است و این موضوع به صورت روشن در این جلسه مطرح نشد و باید صبر کرد تا فراکسیون واحد اصولگرایان اعلام موجودیت کند.

علاءالدین بروجردی نیز تاکید کرد: هرچند که شاکله جلسه فراگیر منتخبان مجلس دهم را اصولگرایان تشکیل دادند اما این جلسه مختص اصولگرایان نبود و در این نشست اعتدالیون و اصلاح طلبان نیز حضور داشتند.

وی همچنین گفت: جلسه امروز و حضور اکثریت قاطع نمایندگان اصولگرا در آن ریاست آقای لاریجانی در مجلس آینده را محرز کرد.


منبع: ایسنا


۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن