تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812798913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش چشمگیر تولید قوانین در مجلس نهم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون قوانین مجلس خبر داد: كاهش چشمگیر تولید قوانین در مجلس نهم معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با اشاره به كاهش چشمگیر تولید قوانین در مجلس نهم گفت: كمترین تولید قانون مربوط به مجلس نهم است كه این یك امتیاز برای این مجلس محسوب می شود.
۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ساعت 14:19

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، امیدوار رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به این كه مجلس نهم تا كنون 185 قانون تولید و به دولت ابلاغ كرده است گفت: این یك امتیاز نسبت به بقیه مجالس برای مجلس نهم محسوب می شود زیرا تولید زیاد قانون از آسیب های قانونگذاری در كشور است و باید قانون كمتر و جامع تر تولید شود.
وی در ادامه با بیان این كه مجلس ششم بیشترین تولید قانون را در میان مجالس داشته است گفت: این مجلس 396 قانون تولید كرده است همچنین مجلس دوم كمترین طرح و لایحه وصولی را داشته كه تعداد آن 566 طرح و لایحه بوده است.
وی اضافه كرد: مجلس ششم بیشترین طرح و لایحه وصولی را داشته كه رقم آن 830 طرح و لایحه بوده است.
رضایی در ادامه به توضیحاتی در مورد مجلس نهم پرداخت و گفت: ما 418 جلسه در مجلس نهم برگزار كردیم كه در این جلسات 185 قانون ابلاغ شد همچنین سه هزار و 519 جلسه در كمیسیون ها و هزار و 846 جلسه در كمیته های كمیسیون ها برگزار كرده ایم.
معاون قوانین رییس مجلس گفت: طبق ماده 141 آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان می توانند بررسی طرح ها و لوایح را به مجلس بعدی واگذار كنند از این روز بیش از 500 طرح و لایحه به زمین مانده از مجلس نهم به مجلس دهم منتقل می شود كه البته آنها بر طبق این ماده اجباری بر ادامه بررسی این طرح ها و لوایح ندارند.
وی تاكید كرد: تنها در صورتی این 500 طرح و لایحه می تواند در مجلس دهم بررسی شود كه 25 نماینده یا دولت خواهان بررسی و به جریان افتادن این طرح ها یا لوایح باشند.
امیدوار رضایی خاطرنشان كرد: اگر این طرح ها و لوایح در مجلس بعدی بررسی نشود متروكه می ماند چون این حق نمایندگان مجلس است كه بررسی این طرح ها یا لوایح را ادامه دهند یا خیر، آنها می توانند طرح ها و لوایح جدید ارائه كنند.
رضایی در مورد موضوع تنقیح قوانین گفت: تنقیح قوانین از كارهای اساسی است كه باید حتما انجام شود اقدامات اساسی آن در مجلس نهم آغاز شده كه امیدواریم در مجلس دهم ادامه یابد.
وی اضافه كرد: از ابتدای شروع مجالس تا سال 36 ما حدود 30 هزار و 45 قانون داشتیم كه دو هزار و 732 قانون غیرضرور آن را تنقیح كردیم كه تقدیم هیات رییسه مجلس شده و باید در مجلس دهم بررسی های لازم بر روی آن انجام شود.
** نشست با منتخبان مجلس دهم برای آشنایی با روند قانونگذاری
معاون قوانین رییس مجلس با اشاره به نشست شنبه هفته آینده مجلس با منتخبان مجلس دهم برای آشنایی بیشتر آنان با روند قانونگذاری، گفت‌: مسائلی وجود دارد كه نیاز است منتخبان مجلس دهم از آن آگاهی لازم را داشته باشند. از این‌رو بنده در جلسه شنبه، برای منتخبان گزارش مفصلی در مورد این موضوع می‌دهم.
وی ادامه داد: در هر دوره مجلس، بیش از دو سوم نمایندگان تغییر می‌یابند و طبیعتا مجلس جدید شكل می‌گیرد. البته در دوره دهم نیز این قاعده وجود دارد و دو سوم نمایندگان تغییر كرده اند.
امیدوار رضایی خاطرنشان كرد: باتوجه به این كه آیین‌نامه داخلی در مجلس نهم دچار تغییرات جدی شده است به همین دلیل منتخبان باید آگاهی لازم را در این باره داشته باشند تا با قدرت بیشتری از حقوق مردم دفاع كنند.
وی در ادامه به روند شروع به كار مجلس اشاره كرد و گفت: در روز اول شعبات مختلف تشكیل می‌شوند و نمایندگان با قرعه كشی كه توسط معاونت قوانین انجام می‌شود، در این شعب تقسیم می‌شوند.
وی با اشاره به این كه 15 شعبه برای نمایندگان در نظر گرفته شده است، گفت: پس از حضور نمایندگان در شعبات، انتخابات هیات رییسه این شعبات برگزار می‌شود و این شعبات وظایفی دارند كه در طول چهار سال نمایندگی دایر هستند.
معاون قوانین رییس مجلس ادامه داد: برخلاف هیات رییسه كمیسیون‌های تخصصی مجلس، هیات رییسه این شعبات در طول چهار سال تغییر نمی‌یابد.
به گزارش پانا به نقل از ایرنا، وی یكی از وظایف این شعبات را بررسی اعتبارنامه نمایندگان دانست و گفت: همچنین این شعبات نظرات نمایندگان برای عضویت در كمیسیون‌ها را دریافت می‌كنند.
وی تاكید كرد: مشخصات نمایندگان داوطلب نیز توسط این شعبات توزیع می‌شود.
وی از منتخبان مجلس دهم خواست: تمام سوابق شخصی خود را به شعبات و معاونت قوانین ارائه كنند تا هنگام ارائه اطلاعات مربوط به آن مشكلی ایجاد نشود.
وی اضافه كرد: اگر اعتبارنامه‌ای مورد اعتراض قرار گیرد، آن اعتبارنامه در كمیسیون تحقیق مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
امیدوار رضایی اضافه كرد: همچنین منتخبان مجلس دهم دو یا سه كمیسیون تخصصی را به شعب پیشنهاد می‌كنند كه در شعب، تصمیم‌گیری در باره آن انجام می‌شود.
وی یكی از اقدامات جدی نمایندگان را قانونگذاری دانست و گفت: یك نماینده باید بداند كه وظیفه‌اش را چطور باید انجام دهد و باید با روند قانونگذاری آشنا شود.
وی در ادامه به برخی از آسیب‌های قانونگذاری اشاره كرد و گفت: ما آسیب‌هایی در روند قانونگذاری داریم و متاسفانه نقشه راهی برای قانونگذاری نداریم و سیاست‌های كلی به دستور رهبری برای قانونگذاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.
امیدوار رضایی تاكید كرد: حجم زیادی از قوانین در كشور وجود دارد كه بسیاری از این قوانین مغایر سیاست‌های كلی نظام و قوانین اسلامی است و با هم تناقض دارد كه مجلس بعدی باید به آن رسیدگی كند.
وی با تاكید بر این كه قوانین ما باید به صورت جامع و كامل باشد، گفت: یكی از آفت‌های قانونگذاری این است كه این قوانین به صورت جامع و كامل نیست.
وی اضافه كرد: نمایندگان باید بدانند مسائل و مشكلات زیاد است و باید برای هر طرح و لایحه‌ای اولویت‌بندی كنند. ** قوانین مزاحم اقتصاد مقاومتی باید حذف شود
وی تاكید كرد: ما باید قوانین مزاحم اقتصاد مقاومتی را حذف كنیم.
رضایی در ادامه گفت: ما در مجلس نهم قوانین را شناسنامه‌دار كردیم یعنی این كه برای هر قانون شناسنامه‌ای تهیه و به دولت ابلاغ شد تا دولت آن را رصد كند. سپس از دولت خواستیم پس از یك سال از اجرای آن قانون نتیجه را به مجلس ارائه كند.
وی افزود: ما یك سامانه قانونگذاری الكترونیكی در مجلس نهم تشكیل داده‌ایم تا مردم و مسئولان در روند قانونگذاری قرار گیرند تا از كاغذبازی و اشتباهات جلوگیری شود. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن