تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803635409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدفگذاری5 هزار هکتار عرصه های طبیعی سمنان برای کشت نهال و گیاهان دارویی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: هدفگذاری5 هزار هکتار عرصه های طبیعی سمنان برای کشت نهال و گیاهان دارویی استان‌ها > سمنان - علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با تاکید بر ادامه طرح های مشارکت مردم نهاد برای کاشت نهال و بذر گیاهان دارویی در استان گفت: اکنون برای زیر کشت بردن پنج هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان هدف گذاری شده است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین علينقي حيدريان روز گذشته در حاشيه كاشت گياهان دارويي در منطقه جنگلي رودبارك مهديشهر كه با مشاركت مردم انجام شد،افزود : از آذرماه سال گذشته تاكنون در 15 نقطه از مراتع استان بيش از يكهزار 200 هكتار با مشاركت مردم، بذر و نهال هاي گياهان دارويي كشت شده كه بسيار با ارزش است.
وي اظهار داشت : كاشت بيش از سه هزار نهال و سه كيلو بذر در جنگل هاي رود بارك امروز باحضور استاندار سمنان دکتر خباز ،مسئولان استاني و مشاركت مردم، زمينه دلگرمي براي افزايش كشت گياهان دارويي در اراضي جنگلي را در پي خواهد داشت.
وي ادامه داد : در 25 هكتار از جنگل هاي اراضي رود بارك بيش از سه هزار نهال و سه كيلو بذر با مشاركت مردم و مسئولان كشت شده است.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري سمنان بذر كتيرا را يكي از بهترين نوع گياهان دارويي اعلام و اضافه كرد: با همكاري و مشاركت مردم در بيش از 927 هكتار از اراضي و مراتع استان، طرح حفاظت از جنگل شكل گرفت كه اين عمل بسيار در خور توجه است.
حيدريان خاطرنشان كرد : هدف از ايجاد جمعيت هاي پرشور نهال كاري، ايجاد مشاركت همگاني براي كاشت و نگهداري نهال و بذرهاي جنگل و مراتع است كه اين كار از سال 93 شروع و تاكنون ادامه دارد كه تاثيرات مطلوبي درافزايش فضاي سبز به همراه داشته است.
وي ادامه داد : ايجاد مرتع براي دامداران استان و آموزش در حفظ و نگهداري از علوفه در مراتع به دليل كاهش قيمت توليد، مي تواند نقش مهمي در اقتصاد مقاومتي ايفا كند و حفظ مراتع از مهم ترين كار در اين حوزه است.
حيدريان بيان داشت : بهره از كاشت نهال از جمله راهكاري است كه ثمره آن در دراز مدت مشخص مي شود و ادامه و افزايش مشاركت مردم در طرح هاي خدا پسندانه وانساني مي تواند در بهبود طراوت و شادابي جامعه اهميت داشته باشد.
حيدريان حضور استاندار در آيين كاشت نهال را مايه دلگرمي براي ترويج درختكاري اعلام كرد.
مساحت مراتع كل كشور 86 ميليون هكتار است كه از اين مقدار سه ميليون 700 هزار هكتار آن در استان سمنان قرار دارد
كاشت گياهان دارويي نمونه بارز رونق اقتصاد مقاومتي در جامعه است
محمدرضا خباز روزگذشته در حاشيه كاشت نهال در منطقه جنگلي رودبارك مهديشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : كاشت درخت و توليد گياهان دارويي كمك شاياني در پيشبرد اقتصاد مقاومتي دارد چرا كه اين گياهان جنبه صادرات دارند.
وي باريجه ،كتيرا و آنغوزه را از گياهان دارويي استان سمنان برشمرد و اظهار داشت : مردم مي تواند با توليد آن به صورت طبيعي نقش مهمي در اقتصاد داشته باشند و اقتصاد مقاومتي در محور نعمت هاي خدا مي چرخد و از آنچه كه برخوردار هستيم به رشد و بالندگي خواهيم رسيد.
استاندار سمنان خاطرنشان كرد : استان سمنان اكنون 500 دانش آموخته رشته گياهان دارويي داردكه بايد به شكل درست از آن ها بهره گرفت و با ايجاد فضاي كار براي آن ها گامي مهم براي ايجاد اين اقتصاد نوبنياد برداريم.
خباز به تاسيس انجمن صادرات، توليد و تهيه گياهان دارويي در اين استان در سال گذشته اشاره و اضافه كرد : اعتبار دادن به اين انجمن مي تواند اشتغال پايدار و رونق اقتصادي را فراهم كند.
استاندار سمنان تاكيد كرد : اسلام توصيه دارد كه انسان به طور دايم درختكاري كند و رشد و طراوات درخت، نشاط و آسايش در جامعه را فراهم مي كند.
وي خاطرنشان كرد : همه بايد در امر درختكاري شركت كنند و حضور اقشار مختلف در كاشت نهال ، مبين مسئوليت پذيري در ترويج درختكاري است.
خباز تصريح كرد : نبايد كارهاي عمراني وطبيعت پنداري به طور كامل به دستگاه هاي اجرايي واگذار شود وادارات كل منابع طبيعي و محيط زيست بايد در حفظ و نگهداري جنگل ها بكوشند و مردم با حضور يكپارچه به افزايش فضاي سبز در استان گام بردارند.
وي بيان داشت : در دولت هاي گذشته بر اثر غفلت ، زمينه تخريب جنگل ها فراهم شد اما امروز با فراهم شدن شناخت و برگزاري همايش هاي اصول جنگل داري و كاشت درخت ها از سوي مردم بارديگر شاهد شكوفايي جنگل ها و مراتع استان هستيم.
سال گذشته در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی بيش از يكهزار 200 هكتار در 15 منطقه طبيعي استان سمنان، نهال گياهان دارويي كاشت شد.

کلید واژه ها: استان سمنان -




شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 14:16:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن