تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819130908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس چشمانش را بر دولت نهم و دهم بست و آن غارت‌هاي بزرگ به وقوع پيوست


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مجلس چشمانش را بر دولت نهم و دهم بست و آن غارت‌هاي بزرگ به وقوع پيوست
شكوري‌راد با بيان اينكه مجلس بايد بر حق نظارتي خود پافشاري كند تا جلوي بروز مسائل و مشكلاتي همانند آنچه در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد، گرفته شود، اظهار كرد: متأسفانه در آن دوره‌ها نمايندگان مجلس كه قرار بود چشم بيدار ملت باشند، چشمان‌شان را بستند و آن غارت‌هاي بزرگ از منابع كشور به وقوع پيوست.
به گزارش نامه‌نیوز، علي شكوري‌راد عصر سه‌شنبه در جمع شماري از دانشجويان دانشگاه زنجان به ضرورت نظارت مردم بر نهاد قدرت اشاره كرد و افزود: در قانون اساسي تضمين‌هاي لازم براي نظارت مردم بر نهاد قدرت تعبيه شده و فصل «حقوق ملت» در آن از پيشرفته‌ترين قوانين دنيا است.

وي ادامه داد: وجود مكانيسم‌هاي كنترل و نظارت موجب مي‌شود تا افرادي كه با راي مردم صاحب قدرت مي‌شوند، در مسند قدرت طغيان نكنند.

شكوري‌راد افزود: بر اساس ديدگاه حضرت امام خميني (ره) كه به عنوان ملاك و معيار براي ما مطرح است، خارج از نظر مردم هيچكس نمي تواند بر آنها حكومت كند.

وي به انواع مكانيسم‌هاي نظارت مردم بر نهاد قدرت اشاره كرد و افزود: تحقق نظارت مستقيم شهروندان بر قدرت با سازمان‌يابي كه همان تشكيل تشكل‌ها و احزاب مختلف است، امكان‌پذير مي‌شود.

شكوري‌راد فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي را در راستاي نظارت بر نهاد قدرت برشمرد و گفت: متاسفانه با اعمال نظارت و مشروط كردن برگزاري برنامه‌ها به اعطاي مجوزهاي گوناگون، فعاليت‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي در دانشگاه‌ها با محدوديت مواجه شده است.

وي خاطرنشان كرد: طبق تجربه در جوامعي كه در خصوص فعاليت تشكل‌ها برخورد بازتري صورت مي‌گيرد، انگيزه‌هاي عصيان‌گري افراد، گروه‌ها و تشكل‌هاي اجتماعي نيز در آنها محدود مي‌شود.

دبير كل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي گفت: يكي ديگر از وجوه نظارت، نظارت نمايندگان مجلس بر دولت است كه به نمايندگي از ملت اين نظارت را اعمال مي‌كنند.

شكوري‌راد با بيان اينكه مجلس بايد بر حق نظارتي خود پافشاري كند تا جلوي بروز مسائل و مشكلاتي همانند آنچه در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد، گرفته شود، اظهار كرد: متأسفانه در آن دوره‌ها نمايندگان مجلس كه قرار بود چشم بيدار ملت باشند، چشمان‌شان را بستند و آن غارت‌هاي بزرگ از منابع كشور به وقوع پيوست.

وي با بيان اينكه ظرفيت موجود در قانون اساسي مي‌تواند ضامن مطالبات مردم باشد، ابراز اميدواري كرد، در مجلس دهم شوراي اسلامي ابزارهاي لازم براي جلوگيري از رانت‌ها و همچنين پيگيري مطالبات مردم فراهم شود.


منبع: ایرنا


۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن