تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815515095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت سوریه ادعای بانک جهانی را تکذیب کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دولت سوریه ادعای بانک جهانی را تکذیب کرد


وزارت اقتصاد سوریه ادعاهای بانک جهانی را مبنی بر اینکه ذخایر ارزی سوریه تقریبا از بین رفته است، تکذیب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از المنار؛ بانک جهانی به تازگی اعلام کرده است 96 درصد ذخایر ارزی سوریه از بین رفته است.
کارشناسان، هدف بانک جهانی را از چنین اظهار نظری، ایجاد هول و هراس در میان سوری ها می دانند.
در پی این اظهار نظر، وزارت اقتصاد و بازرگانی سوریه در گزارش رسمی از بهبود وضع اقتصادی در کشور خبر داد و اعلام کرد: آمار و ارقام از افزایش بیست درصدی صادرات و کاهش سی درصدی واردات در اوایل سال 2016 میلادی حکایت دارد به همین سبب باید دید بانک جهانی با این بیانه خود چه چیزی را دنبال می کند ؟
حسن مقلد؛ کارشناس ارشد اقتصادی سوری نیز در این باره گفت:« هر کسی که در ارتباط با مسائل مالی جهانی سررشته ای دارد می داند پس از گذشت پنج سال از جنگ جهانی علیه سوریه ، ارزش لیره سوریه در برابر دلار ، پانصد و بیست و پنج دلار است که این چیز کمی نیست و دولت سوریه طی این مدت حقوق همه کارمندانش را در مناطق تحت کنترل دولت یا تحت کنترل افراد مسلح پرداخته است. ناظران معتقدند سوری ها یاد گرفته اند از طریق بانک مرکزی چگونه عمل و نهادهای وارد کننده کالاها را سازماندهی کنند. وظیفه بانک جهانی نیز به عنوان ناظر باید گواهی دادن و توصیه کردن است چرا که بانک جهانی برای همین هم ایجاد شده است.»
مقلد در این خصوص گفت:« این بیانیه بخشی از جنگ روانی و نظامی علیه سوریه است. کارکرد و هدف بانک جهانی نیز از صدور چنین بیانیه ای آن است که القا کند سوری ها بلد نبودند جنگ و مسائل مالی را مدیریت کنند پس نیاز به قیمومیّت مالی دارند و فقط بانک جهانی می تواند آن را انجام دهد. بانک جهانی با این بیانیه می گوید که این بانک مسئول بازسازی است. اینهایی که می خواهند بازسازی کنند باید به این بانک و نهادهای مشابه ما مراجعه کنند تا بازسازی بر اساس شیوه و دستور کار بانک جهانی صورت بگیرد و کارگاههای سوری هستند که به دنبال منابع مالی برای بازسازی هستند.»
کارشناسان سوری معتقدند پنج سال از بحران می گذرد و این در حالیست که پول سوریه در برابر تلاطم اقتصادی مقاومت کرده و اوضاع اقتصادی پس از بازگشت تعداد زیادی از مناطق و شهرها به حاکمیت دولت سوریه، رو به بهبود است.
آنان می گویند: آنچه که با توسل به سلاح حاصل نشده است با توسل به اهرم اقتصادی حاصل نخواهد شد.
 


چهار شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن