تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798429116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كفش تنگ يا گشاد بلاي پاي ديابتي ها / پياده روي با پاي برهنه براي ديابتي ها ممنوع


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: كفش تنگ يا گشاد بلاي پاي ديابتي ها / پياده روي با پاي برهنه براي ديابتي ها ممنوع
استاد دانشگاه علوم پزشكي شيراز و فوق تخصص جراحي عروق و داپلر سونو موضوع پاي ديابتي را در يم همايش علمي مطرح كرد و گفت: ساده انگاري در برخورد با اين بيماري، فرد را دچار آسيب پاي ديابتي مي كند ، كفش بيماران ديابتي نبايد تنگ و يا گشاد باشد و بيش از دو ساعت در كفش قرار نگيرد.


به گزارش ايرنا ، دكتر حسين حجتي امروز در همايش ديابت در شيراز بهداشت را گامي موثر براي مهار آسيب هاي ديابت و پيشگيري از ابتلا به پاي ديابتي عنوان كرد و افزود: پياده روي بيش از حد و پا برهنه راه رفتن در منزل، خطر ابتلا به اين مشكل را در بيماران افزايش مي دهد.


اين جراح عروق، نبود نبض در پشت پا، زخم پاشنه و كف پا و سرد بودن پا را از مشكلاتي دانست كه بايد بي درنگ پيگيري شود و اضافه كرد: با ارايه توضيح كامل به بيماران و همراهان آنان، مي توانيم فرايند مراقبت و پيشگيري از بروز مشكلات، كه گامي در راستاي سلامت كشور و همچنين، اقتصاد درمان است را تقويت كنيم.


دكتر محمود سويد فوق تخصص غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي شيراز هم با تاكيد بر لزوم شناسايي افراد پرخطر، از چگونگي برخورد با بيماران "پره ديابتيك" كه در مرحله پيش از ديابت قرار دارند، گفت.


وي با اشاره به افزايش ابتلا به ديابت در دنيا كه در خاورميانه خطر جدي تري محسوب مي شود، چاق و كم تحركي را زنگ خطري براي ديابت عنوان كرد.


اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، تغيير در سبك زندگي، رژيم غذايي، ورزش را راهكارهايي برشمرد كه بايد براي افراد در معرض خطر و همراه با دارودرماني براي مبتلايان، اجرا شود.


دكتر سويد در خصوص راهكار ورزش، به انجام حداقل 150دقيقه ورزش در هفته، مانند تند راه رفتن، توصيه كرد.


تغذيه و ارتباط آن با ديايت، ديگر مبحث اين سمينار بود كه از سوي دكتر "مريم اكرام زاده" استاديار دانشگاه علوم پزشكي شيراز، مطرح شد.به گفته اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، تغذيه علاوه بر نقش موثر در پيشگيري از ابتلا به ديابت، براي افرادي كه در مرحله پره ديابت هستند، براي مهار آسيب هاي ديابت هم نقش تاثيرگذاري دارد.


وي حفظ و نگهداري گلوكز خود در سطح محدوده طبيعي، حفظ چربي هاي خون در حد مطلوب، تامين كالري كافي براي حفظ وزن در بزرگسالان، تامين رشد طبيعي در كودكان و نوجوانان، تامين نيازهاي دوران بارداري و شيردهي، پيشگيري و درمان عوارض حاد درمان با انسولين مانند هيپوگليسمي و مشكلات در ارتباط با ورزش و بيماري هاي كوتاه مدت و جلوگيري و درمان عوارض درازمدت ديابت مانند نفروپاتي ديابتي، نوروپاتيف افزايش فشارخون و بيماري هاي قلبي عروقي را از مهم ترين اهداف تغذيه درماني در ديابت برشمرد.


در سمينار يك روزه ديابت در شيراز: شركت كنندگان مهم ترين راهكارهاي پيشگيري اوليه و ثانويه در ديابت را آموختند و توصيه هايي در خصوص پاي ديابتي، تغذيه در ديابت و زندگي بيماران ديابتي ارائه شد.


اين سمينار يك روزه، با محورهايي پيرامون اپيدميولوژي ديابت، تغذيه مبتلايان، نحوه برخورد با اين بيماران، ديابت در بارداري، مشكلات چشم و كليه در اين بيماري، انسولين درماني، داروهاي خوراكي، پاي ديابتي و تاثير فعاليت بدني در اين بيماران، در تالار اجتماعات سينا و صدرا، برگزار شد.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن