تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815331725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سونامي سرطان با پيري جمعيت مي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سونامي سرطان با پيري جمعيت مي‌آيد
بايد منتظر بالا رفتن سطح سرطان باشيم»؛ اين جمله رئيس انجمن متخصصان داخلي ايران است.
«بايد منتظر بالا رفتن سطح سرطان باشيم»؛ اين جمله رئيس انجمن متخصصان داخلي ايران است. ايرج خسرونيا از سونامي سرطان طي سال‌هاي آينده خبر مي‌دهد. به گفته وي بيماري سرطان سومين عامل مرگ و مير است و از هر 100 هزار نفر در دنيا 135 نفر به سرطان مبتلا مي‌شوند و هر چه سن جمعيتي بالاتر مي‌رود، مرگ ناشي از آن بيشتر مي‌شود. در كشور ما 8. 6 درصد جمعيت مسن است كه اگر به 11 درصد برسد، بايد منتظر بالا رفتن سطح سرطان باشيم.

به گزارش «جوان» آمار دقيقي از ميزان ابتلا به سرطان در كشور در دسترس نيست. رئيس انجمن پزشكان داخلي هم در نشست خبري بيست و هفتمين كنگره متخصصان داخلي كه از 14 تا 17 ارديبهشت برگزار مي‌شود، در اين باره گفت: آماري كه از سوي دولت اعلام شده 4 هزار مبتلا را نشان مي‌دهد، چراكه اكثر بيماران زماني مراجعه مي‌كنند كه درمان جوابگو نيست، پس آمار واقعي خيلي بيشتر از آن است. خسرونيا عامل آب و خاك را 25 درصد مؤثر در ايجاد سرطان دانست و گفت: كودهاي شيميايي و فاضلابي كه در برخي شهرستان‌ها با آب شرب مخلوط مي‌شود و استعمال دخانيات از موارد تأثير‌گذار در ابتلا به سرطان است. هم‌اكنون استعمال دخانيات در 90 درصد افراد سيگاري به زير 18 سالگي رسيده است.  وي نسبت به وقوع سونامي سرطان در دهه‌هاي آينده در كشور هشدار داد و گفت: 10 هزار ميليارد تومان سالانه صرف واردات دخانيات مي‌شود و حدود 30 هزار ميليارد تومان هزينه درمان ناشي از آن مي‌شود، همچنين 90 درصد فوتي‌هاي ناشي از دخانيات، خانواده و اطرافيان سيگاري‌ها هستند.

به گفته رئيس انجمن متخصصان داخلي ايران سطح نيترات در چاه‌هاي آبي كه در كنار چاه‌هاي فاضلاب وجود دارد بالاست، در نتيجه سبزيجاتي كه از اين آب تغذيه مي‌شوند آلوده است.
خسرونيا گفت: 90 درصد مبتلايان سرطان ريه، 40 درصد ساير سرطان‌ها، 50 درصد بيماري‌هاي قلبي و 75 درصد بيماري‌هاي مزمن ريوي ناشي از دخانيات است. همچنين 29 درصد دانش‌آموزان بين 13 تا 15 سال سيگار و قليان مصرف مي‌كنند كه 3 درصد سيگار و 26 درصد قليان است.

رئيس انجمن متخصصان داخلي ايران در رابطه با عدم اجراي برنامه پزشك خانواده گفت: پزشك خانواده يا هر پروژه ديگري، در دست يك وزارتخانه و بودجه آن در دست وزارتخانه ديگر است، بنابراين معضل برنامه پزشك خانواده فقط به اجرا برنمي‌گردد بلكه بايد بودجه داشته باشد.  وي افزود: اين برنامه مشكلش با 10 هزار پزشك عمومي حل نمي‌شود، بلكه بايد متخصصان داخلي و جراحاني نيز به استخدام آن درآيند و بيماران بتوانند به بخش خصوصي هم بروند كه البته اين هزينه‌بر است. خسرونيا در پاسخ به اين سؤال كه آيا اجراي پزشك خانواده نسبت به طرح تحول سلامت اولويت نداشت، پاسخ داد: اين را از وزير بهداشت بپرسيد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن