تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798443162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوچ راه‌آهن برای کاهش مشکلات شهری و حاشیه‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: کوچ راه‌آهن برای کاهش مشکلات شهری و حاشیه‌ای
بالاگرفتن اختلاف نظر بر سر انتقال راه‌آهن تهران از آنجا شروع شد كه اخيراً شهردار تهران اعلام كرده بود كه آماده همكاري براي خروج ايستگاه راه‌آهن تهران از اين كلانشهر است...
نویسنده : بیژن سورانی 


بالاگرفتن اختلاف نظر بر سر انتقال راه‌آهن تهران از آنجا شروع شد كه اخيراً شهردار تهران اعلام كرده بود كه آماده همكاري براي خروج ايستگاه راه‌آهن تهران از اين كلانشهر است و دو نقطه براي انتقال مجموعه راه‌آهن اعلام شد تا مسائل و معضلات ناشي از حضور مجموعه راه‌آهن در شهر و حاشيه آن كاهش يابد، اين در حالي است كه اين پيشنهاد شهرداري با مخالفت وزارت راه و شهرسازي روبه‌رو شد و دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي با استدلال اينكه شركت راه‌آهن در زمينه حمل و نقل حومه كلانشهرها ورود كرده برماندن راه‌آهن و توسعه آن تأکید کرد. با این‌حال رئيس شوراي شهر تهران شرط ماندن راه‌آهن را برقي كردن قطارها عنوان كرد.
 
اعلام آمادگي شهردار تهران بر‌اي انتقال مجموعه راه‌آهن از پايتخت و موضع‌گيري وزارت راه و شهر‌سازي نشان داد كه همچنان در حوزه شهرسازي و مسائل مربوط به آن در سياست‌‌هاي  كلان اختلاف‌نظر‌هاي فاحشي وجود دارد. در اين زمينه دبير شوراي عالي معماري و شهرسازي ايران ضمن ابراز مخالفت با خروج ايستگاه راه‌آهن از تهران گفت: با توجه به اينكه شركت راه‌آهن در زمينه حمل و نقل حومه كلانشهرها ورود كرده، نه تنها نبايد از شهر خارج شود بلكه بايد اتصالش را به مركز شهر تقويت كرد.
  
ماندن در پايتخت به هر دليلي
گويا يكي از دلايل مخالفت با خروج راه‌آهن انتقال شبكه عظيم راه‌آهن به خارج شهر‌ها است كه به مذاق وزارت راه و شهر‌سازي خوش نيامده است. در اين زمينه پيروز حناچي درباره پيشنهاد ارائه شده از سوي شهردار تهران مبني بر خروج ايستگاه راه‌آهن از شهر و انتقال آن به حومه تهران گفت: مسئله‌اي كه در دبيرخانه شوراي‌ عالي شهرسازي و معماري و وزارت راه و شهرسازي پيگيري مي‌شود و پيش از اين نيز در مطالعات مجموعه شهري تهران به آن اشاره شده، موضوع برخورداري از يك سيستم يكپارچه حمل و نقل در حوزه نفوذ كلانشهرها است. به اين معنا كه حمل و نقل درون، حومه و برون كلانشهرها با هماهنگي نسبت به يكديگر عمل كنند. وي اضافه كرد: اگر صرفاً راه‌آهن بخواهد حمل و نقل مسافري بين‌شهري و بار را عهده‌دار باشد شايد ايده خروج راه‌آهن از شهر پذيرفتني باشد، اما زماني كه مأموريت حمل و نقل حومه به كلانشهر تهران به آن سپرده مي‌شود بايد ايستگاه‌ها خيلي راحت‌تر براي مردم قابل دسترس باشد تا در نهايت رضايتمندي و آسايش شهروندان فراهم شود.  حناچي تصريح كرد: قانون مي‌گويد هزينه‌‌كرد شوراي شهر تهران خارج از محدوده شهري براي هر موردي غيرقانوني است و اين موضوع نه فقط براي تهران بلكه در خصوص تمام كلانشهرها صدق مي‌كند.
  
موافقت كارشناسان با انتقال راه‌آهن
اين مخالفت با خروج راه‌آهن در حالي بيان مي‌شود كه كارشناسان با انتقال راه‌آهن به بيرون از شهر تهران موافقت كرده‌اند. در اين زمينه رئيس مركز ارتباطات راهبردي و امور بين‌الملل شهرداري تهران گفت:شهرداري تهران بدون توجه به بحث‌هاي سطحي و روساختي، نظرات كارشناسي متعددي را جلب كرد و متوجه شديم كه بسياري از كارشناسان حوزه شهرسازي با انتقال راه‌آهن به بيرون از شهر موافق هستند.  شهرام گيل‌آبادي با اشاره به آخرين اظهارات آخوندي، وزير راه و شهرسازي در خصوص انتقال راه‌آهن به بيرون از شهر تهران اظهار داشت:برخي كارشناسان در حوزه شهرسازي ايده‌هايي دارند كه به محيط شهر و كاربري‌هاي آن كمك مي‌كند تا زيست براي شهروندان بهتر باشد.
وي گفت:در همين راستا انتقال فرودگاه مهرآباد و راه‌آهن از تهران نيز دو ايده كارشناسان است كه نظرات مختلفي در اين خصوص مطرح شد.

وي تصريح كرد: وجود آسيب‌هاي اجتماعي، آلودگي صوتي و هوا از جمله دلايلي هستند كه خروج اين دو مجموعه حمل و نقلي را از پايتخت براي شهرداري ضروري مي‌كند.
 
برقي شدن قطار شرط ماندن در پايتخت
چنانچه قطارها برقي شوند، مي‌توان ايستگاه راه‌آهن را حتي در وسط پايتخت تثبيت كرد. اين سخنان رئيس شوراي شهر است كه در خصوص انتقال ايستگاه مركزي راه‌آهن  اعلام شد تا موضوع مديريت شهري در اين بحث مشخص شود. مهدي چمران گفت:  البته بنده با شرايط به خصوصي موافق انتقال ايستگاه راه‌آهن هستم. زماني كه ايستگاه‌ها و پايانه‌هاي مسافربري را به بيرون از شهر منتقل كنيم، آن دسته از افرادي كه قصد مسافرت دارند، بايستي به جاي يك سفر، دو سفر انجام دهند. نمونه بارز آن فرودگاه حضرت امام(ره) است كه مسافت طولاني بايستي طي شود تا به فرودگاه رسيد.  رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: نمي‌توان فرودگاه بزرگ در وسط شهر ساخت و دليل آن هم اين است كه نيازمند باند فرود بزرگ است، حتي به نظر بنده براي قطار هم زيرساخت‌ها آماده نشده است. چنانچه بخواهيم تردد قطارها از روي زمين نباشد، بايستي از داخل تونل به سمت بيرون شهر هدايت شوند كه با توجه به سوخت ديزلي قطارها، فعلاً اين امر نيز تحقق‌پذير نيست.  چمران در ادامه تصريح داشت: بنده تأكيد مي‌كنم چنانچه قطارها برقي شوند، مي‌توان ايستگاه راه‌آهن را حتي در وسط شهر تثبيت كرد، حتي در طرح تفصيلي آمده است كه ناوگان قطار تهران بايستي سه ايستگاه مجزا داشته باشد كه حتي سفرهاي ريلي نيز با قطار انجام شود و از ترددهاي درون شهري كاسته شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن