واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: تغییرات زیر ذره بین
مروری بر حاشیه های تلویزیون
شبکه های مختلف تلویزیون آرام آرام به سمت تغییرات در فرم و محتوای تولیدات حرکت می کنند که برخی از این تغییرات را در 48 ساعت گذشته رصد کرده ایم.
روزنامه سینما: شبکه های مختلف تلویزیون آرام آرام به سمت تغییرات در فرم و محتوای تولیدات حرکت می کنند که برخی از این تغییرات را در 48 ساعت گذشته رصد کرده ایم.
قطار مهمان های فوتبالی
هر چند کام فوتبال دوستان در روزهای پایانی هفته حسابی تلخ بود اما بر و بچه های شبکه نسیم ترجیح دادند کنداکتور عیدانه خود هم زمان با روز پدر را به مهمانان ویژه فوتبالی اختصاص دهند تا حال و هوای فوتبالی ها هم تغییر کند.
برنامه «دورهمی» که به دلیل هم زمانی باکس پخش هفتگی اش با شب وفات حضرت زیبت (س) یک شب زودتر روی آنتن رفت، میزبان برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس بود. البته گفتگوی مدیری با برانکو در حال و هوای روز پدر به اندازه حضور احمدرضا عابدزاده در برنامه «خندوانه» در فضای مجازی بازتاب نداشت. رامبد جوان در حالی برنامه آرشیویی گفتگو با عقاب آسیا را روانه آنتن کرد که این گفتگو به دلیل رنگ و بوی نوستالژیک برخی آیتم ها و بخش ها، حسابی مورد استقبال مخاطبان فوتبالی و حتی غیرفوتبالی شبکه نسیم قرار گرفت. نکته جالب درباره این دو برنامه، سهم غالب پرسپولیسی ها از آنتن عیدانه شبکه نسیم بود!
لطفا کپی کنید!
باید اذعان کنیم که کم آوردیم و پشیمان شده ایم از خرده گرفتن به لوگوهای کپی برداری شده شبکه 3 و مستند تلویزیون! شاید اگر رسانه ها تا این اندازه نسبت به این کپی برداری حساسیت نشان نمی دادند، حالا شاهد این سطح از سلیقه و خلاقیت اورجینال در طراحی لوگوی دو بخش تازه رونمایی شده شبکه کودک یعنی «نهال» و «پویا» نبودیم! لوگوهای عجیب و غریب و بدقواره ای که بدون هیچ ظرافتی حجم قابل توجهی از گوشه تصویر این شبکه را از روز سه شنبه هفته گذشته اشغال کرده و نه فقط خوش خوان نیست که بیشتر نشان از بدسلیقگی طراحان آن دارد.
طبیعتا اگر می دانستیم خروجی اورجینال خلاقیت بروبچه های سیما تا این اندازه بدفرم و بی تناسب با قاب تلویزیون از آب در می آید، اصلا به آنها سخت نمی گرفتیم. لطفا برای شبکه کودک هم سرچی در گوگل بزنید شاید به نمونه های زیباتری برای کپی برداری برسید!
تغییرات تبلیغاتی برای هویت تازه؟
لبه ورودی آگهی های بازرگانی در شبکه های مختلف، گرافیک مشترکی دارد که باکس تبلیغات را با نشانه ای خاص از تولیدات روتین هر شبکه مجزا می کند و نشان می دهد که «تبلیغات بازرگانی» در شبکه های مختلف در واقع محصولی مشترک از واحد بازرگانی و تبلیغات سیماست. به همین دلیل هم شبکه های برون مرزی از این قاعده مستثنا هستند و به عنوان نمونه تا همین چند وقت پیش گرافیک آگهی های بازرگانی در شبکه «آی فیلم» سروشکلی مستقل داشت.
این تفاوت اما دو سه روزی است از میان برداشته شده و تبلیغات آی فیلم هم قالبی مشابه با گرافیک مشترک واحد بازرگانی سیما پیدا کرده است. این تغییر به ظاهر ساده می تواند نشانه ای از نزدیک شدن بیشتر «آی فیلم» به فهرست شبکه های داخلی باشد. آیا در فرآیند تعدیل و ترکیب شبکه های دیجیتال قرار است شاهد هویتی تازه از «آی فیلم» باشیم؟
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]