تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821141048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي: احياي ورزش باستاني نيازمند عزم ملي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي: احياي ورزش باستاني نيازمند عزم ملي است
تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي با بيان اينكه توسعه ورزش ملي باستاني و زورخانه اي جزء با عزم ملي امكان پذير نيست، گفت:احياي اين رشته ورزشي را رسالت فدراسيون مي دانيم.
به گزارس روز شنبه خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز"، عليرضا صفارزاده گفت: در سالي كه مقام معظم رهبري آن را سال نو آوري و شكوفايي نام گذاري كرده است، مسوولان فدراسيون نيز با شعار گسترش آموزش در راستاي شكوفايي ، برنامه هاي خود را تدوين و تلاش خواهند كرد تا در سال جديد ورزش باستاني و كشتي پهلواني را به مرحله شكوفايي نزديك نمايند.
وي در ادامه به تاكيد مقام معظم رهبري و رييس سازمان تربيت بدني مبني بر توسعه همه جانبه ورزش هاي بومي محلي به ويژه ورزش باستاني اشاره كرد و گفت: رسالت ما احياء، اعتلا و توسعه اين رشته ورزشي در داخل و خارج از كشور است، چرا كه معتقديم اين رشته ورزشي متعلق به تاريخ و فرهنگ ايران است.
رييس قدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي تقويت ساختار مديريتي را يكي از اساسي ترين راهكارهاي احياء و اعتلاي اين رشته ورزشي نام برد و افزود: حركت توسعه اي در شرايطي كه اين رشته ورزشي قرار داشت ،در نخستين گام نيازمند تحول مديريتي در كليه سطوح بود، بنابراين اين تغييرات در اولين فرصت در سطح روساي كميته ها و هياتهاي ورزشي صورت گرفت .
وي درادامه با بيان اين كه ورود به عرصه تحول و توسعه، روزمرگي بر نمي‌تابد،اظهار داشت: يكي از افتخارات ما در فدراسيون اين است كه چشم‌انداز بيست ساله و طرح جامع احيا و گسترش اين رشته را تدوين و در دست اجرا داريم .
صفارزاده تقويت زير ساخت ها،احداث زورخانه ها وامكانات جديد را يكي از اقدامات اساسي فدراسيون در زمينه گسترش اين رشته در سطح كشور دانست وافزود: به دليل كم توجهي كه در سال هاي اخير نسبت به اين رشته صورت گرفته بود،تمامي امكانات نرم افزاري و سخت افزاري (اعم از زورخانه ها، لوازم وتجهيزات، مربيان،مرشدان وداوران)مستهلك شده بود كه در آغاز كار با رايزني هايي كه با استانداران سراسر كشور داشتيم مقرر شد، احداث زورخانه هاي جديد در دستور كار قرار بگيرد .
وي افزود:در نشستهايي كه با استانداران سراسر كشور،مسوولان نهادها،وزارتخانه ها، شهرداري ها و ارگانهاي دولتي و خصوصي داشتيم در مورد ساخت زورخانه هاي جديد و بازسازي زورخانه هاي قديمي به تعاملات خوبي دست يافتيم كه درصورت تحقق اين برنامه ها در زمينه احداث زورخانه ها،انقلاب بزرگي صورت خواهد گرفت.
رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي با تاكيد بر اين كه احياي اين رشته ورزشي نيازمند عزم ملي است ،گفت :براي دستيابي به توسعه همه جانبه بايد همه ارگان ها، نهادها، سازمان ها و وزارتخانه ها دراين حركت مهم و بزرگ سهيم شوند .
وي افزود:در اين راستا 39 ارگان ، نهاد و وزارتخانه كه توانمندي سهيم شدن در اين امر خطير و مهم را دارند،شناسايي شدند كه از اين تعداد برخي شان به عنوان نهادهاي هدف و برخي ديگر به عنوان نهادهاي پشتيبان در برنامه ريزي توسعه اي فدراسيون تقسيم شدند.
صفارزاده از آموزش و پرورش،وزارت علوم، دانشگاه آزاد، نيروهاي مسلح، بسيج و حوزه هاي علميه به عنوان نهادهاي هدف و از فرمانداري ها و استانداري ها، شهرداري ها ، وزارت كشور ، سازمان ملي جوانان، سازمان اوقاف و امور خيريه ،ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان مسكن و شهرسازي به عنوان نهادهاي پشتيبان نام برد .
رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي ،روزآمد نمودن قوانين و مقررات را از ديگر اقدامات فدراسيون نام برد واظهارداشت: براي برگزاري مسابقات در سطح مطلوب و جذاب، نيازمند شكل جديدي از قوانين ومقررات بوديم كه براي رسيدن به آنچه كه در مسابقات اخير مشاهده كرديد بيش از هفت هزار نفرساعت براي رسيدن به اين مرحله و استاندارد سازي قوانين، كار كردند .
وي از برگزاري ۵۰ دوره متمركز و غير متمركز آموزشي در بخش هاي داوري ومربيگري خبرداد و گفت: تلاش خواهيم كرد با برگزاري كلاس‌هاي آموزشي مربيگري و داوري ،استان هاي سراسر كشور را از اين حيث بي‌نياز نماييم .
سردار صفارزاده درادامه از برگزاري هشت دوره آموزشي و شناسايي 300 نفر از مستعدان مرشدي با هماهنگي،آموزش پرورش استان خراسان رضوي خبر داد و افزود :در اين راستا اقدامات اساسي ديگري در استان هاي سراسر كشور صورت گرفته است .
وي تقويت فعاليت هاي برون مرزي را يكي از راهكارهاي معرفي فرهنگ اصيل ايراني دانست و گفت:حضور در مسابقات ورزش هاي سنتي جهان به ميزباني كره و مسابقات آسيايي نپال و ثبت اين رشته در يونسكو از جمله فعاليت هاي فرا مرزي فدراسيون در اين راستا بوده است .
رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي در ادامه از زورخانه به عنوان نماد فرهنگي اثرگذار در جامعه پيشين ايران نام برد و افزود: با توجه به اهميت زورخانه ها در تصميم گيري هاي اجتماعي و نقش تاثير گذار پهلوانان در تصميم سازي ها ، استعمار حاكم در آن سال ها براي تخريب اين رشته اقدامات بسياري صورت داد. در واقع تا حدودي اين تبليغات منفي موثر نيز واقع شد. بنابراين براي از بين بردن اين چهره كاذب و دور از واقعيت نيازمند اقدامات فرهنگي و تبليغي بسيار گسترده اي هستيم .
وي نقش رسانه هاي گروهي به ويژه صدا وسيما و هنرمندان را در احياي اين رشته بسيار موثر دانست و ضمن قدرداني از تلاش هاي رييس صدا وسيما در خصوص پوشش تصويري مسابقات اين رشته اظهارداشت : بايد زمان بيشتري براي معرفي اين رشته به جوانان و نوجوانان كه تا حدودي با اين رشته ورزشي نا آشنا هستند، اختصاص داده شود .
وي از برگزاري جشنواره فيلم هاي كوتاه در زمينه اين رشته ورزشي خبر داد و افزود: اين جشنواره سيزدهم رجب برگزار خواهد شد .
صفارزاده با اعلام خبر طراحي لباس باستاني كاران (پيراهن ) در راستاي يكسان سازي پوشاك ورزشكاران اين رشته در تمامي زورخانه ها و استانداردسازي تجهيزات و لوازم اين رشته ورزشي، هدف از انجام اين كار را ساماندهي اين رشته ورزشي در تمام ابعاد اعلام كرد .
وي ادامه داد: توسعه همگاني اين رشته ورزشي از مهمترين راههاي گسترش ورزش باستاني و كشتي پهلواني است.
رييس فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي تاكيد كرد: ورزشي كه از خانه ها واذهان مردم بيرون رفته است بايد به خانه هاي ايرانيان باز گردد و ما تلاش خواهيم كرد كه اين رشته ورزشي را دوباره به دوران اوج خود بازگردانيم .
وي مهمترين مانع توسعه اين رشته را كمبود اعتبار و منابع مالي دانست وگفت :هر چند با تلاش هاي مسئولان سازمان تربيت بدني اعتبارات تخصيصي افزايش قابل توجهي داشته است اما هنوز متناسب با فعاليت هاي گسترده اين فدراسيون نيست .
وي خاطر نشان ساخت:احياي كشتي پهلواني در زورخانه ها از مهمترين اقداماتي است كه مي بايست در اين راستا صورت بگيرد اما براي اين كه بتوانيم در اين قضييه ورود پيدا كنيم، بايد ضمن برگزاري مسابقات كشتي پهلواني در اين زورخانه ها تعريف دقيقي از صفت پهلواني داشته باشيم .
وي تاكيد كرد: ورزش باستاني وكشتي پهلواني بخشي تفكيك ناپذير از تاريخ وفرهنگ اين كشور پهناور است با توجه به اين كه زورخانه ها به عنوان اولين باشگاه رسمي جهان محسوب مي شود رشته هاي مختلف اين رشته ورزشي قابليت اجرادر تمامي سنين را دارد .
صفارزاده در خصوص مسائل و مشكلات مرشدان و زورخانه دارها گفت: برنامه اي ويژه اي را در خصوص بيمه اين قشر در دست اجرا داريم دراين راستا گفت و گو هاي زيادي هم با صندوق حمايت از پيشكسوتان داشته ايم اما تا اجرايي شدن كامل آن نياز به زمان بيشتري وجود دارد به هرحال فدراسيون در تلاش است تا مسائل ومشكلات زير مجموعه خود را تا حد زيادي كاهش دهد./110
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن