تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802799161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوین سند پیشگیری بیماری های غیرواگیردر لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: تدوین سند پیشگیری بیماری های غیرواگیردر لرستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی لرستان از تدوین سند پیشگیری بیماری های غیر واگیردر این استان خبر داد .
۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين ساعت 13:12

به گزارش پانا از لرستان ،محمد علی دریك روز دوشنبه درسلامت و امنیت غذایی افزود: این سند در راستای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و ارتقا سطح بهداشت جامعه با همكاری دستگاه های مربوطه تا پایان اردیبهشت ماه تدوین می شود .
وی اظهار كرد :در حال حاضر با توجه به اقدامات انجام شده در وزارت بهداشت بیماری های واگیر تحت كنترل هستند ومرگ و میر بسیار پایینی دارند و با تغییر سبك زندگی عدم تحرك و تغذیه ناسالم روند بیماریها از بیماری های واگیر به بیماری های غیرواگیر سوق داده شده است .
وی ادامه داد : شناسایی عوامل باعث بیماریهای غیر واگیر بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها تا حدود زیادی قابل پیشگیری هستند .
وی بیان كرد : در حال حاضر در لرستان اولین علت مرگ و میر سكته های قلبی ،سكته های مغزی ،فشار خون ،سوانح و حوادث و 9 علت اول مرگ و میر در این استان بر اثر بیماری های غیر واگیر است .
دریك گفت : میزان الودگی های صنعتی ومصرف سموم در محصولات كشاورزی به حدی است كه به راحتی طعم آنها در محصولات حس می شود .
وی افزود : با توجه به اینكه سرطان دومین عامل مرگ و میر در كشور است سموم تاثیر مستقیمی بر افزایش این بیماری ها در سطح جامعه دارند .
وی اظهار كرد : این در حالی است كه در حال حاضر قیمت سموم در سطح كشور افزایش یافته است و تاحدودی میزان مصرف در كشاورزی كاهش یافته است اما این مسیر درستی نیست و باید كشاورزان از طریق آموزش در این راستا آگاه شوند .
همچنین معاون تربیت بدنی آموزش پرورش لرستان گفت :درراستای هفته سلامت به مدت یك هفته برنامه هایی در سطح مدارس استان از یكم تا هفتم اردیبهشت ماه آینده اجرا می شود .
فرید بهرامی افزود : همایش سفیران سلامت با حضور 300 دانش آموز درشهرستان خرم آباد ،برنامه نمادین هفته سلامت در آموزشگاه شاهد دختران ،تجلیل از مراقبان و كارشناسان برتر،همایش سفیران لامت پسر درهفتم اردیبهشت ماه آینده با حضور 300 دانش آموزدر مقطع متوسطه پسراجرا می شود .
وی برگزاری دومین جشنواره آوای سلامت ،برگزاری كارگاه های آموزشی با عنوان غلبه بر دیابت با تغذیه سالم را از دیگر برنامه های هفته سلامت در سطح مدارس استان برشمرد .
بهرامی بیان كرد : با توجه به اهمیت بهداشت و سلامت دانش آموزان استان علاوه بر زنگ آغاز سال تحصیلی زنگ سلامت به صورت نمادین در مدارس نواخته می شود .
وی اضافه كرد :علاوه براین ورزش صبحگاهی نیز طبق سند تحول بنیادین از آغاز سال تحصیلی جاری در كلیه مدارس اجرا می شود . ***راه اندازی بازارچه های ارائه محصولات سالم در لرستان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی لرستان گفت :در راستای تامین مواد غذایی لبنی و پروتئینی در استان اقدامات خوبی انجام شده و مشكلات به حداقل رسیده است.
حسین پیرحیاتی افزود: در بحث محصولات زراعی و باغی مشكلاتی وجود دارد و این در حالی است كه كنترل بسیار سخت است .
وی اظهار كرد: تعیین استان و مكان تولید و عرضه محصولات در صورت كد دار شدن محصولات میسر است.
وی بیان كرد : در این راستا در10سال گذشته اقدامات خوبی در استان اقدام شده است و مصرف سم در محصولات كشاورزی از 750 تن به 370 تن یعنی حدود 50 درصد رسیده است .
پیرحیاتی اظهار كرد :در دو سال گذشته با همكاری دانشگاه علوم پزشكی واستاندارد استان اقدامات خوبی برای رد یابی محصولات انجام شده است.
وی بیان كرد : هرساله حدود 170 نمونه محصول به آزمایشگاه مرجع فرستاده می شود و 16 محصول گواهی سلامت تشویقی كسب می كند .
وی اضافه كرد : در سال گذشته نیز در همه شهرستان ها سیستم سامانه ای مصرف سموم نصب شده است و مزان سموم وارد شده به استان ،فروشگاه و میزان مصرف سم در مناطق توسط كشاورزان قابل دسترسی است .
معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی لرستان گفت:لرستان یكی از استان های پایلوت این اقدام است و اما بازار این محصولات در سطح استان وجود ندارد .
وی با بیان اینكه در حال حاضر تنها یك بازارچه ارایه محصولات دارای گواهی سلامت به مساحت یك هزار متر مربع در شهرستان خرم آبادراه اندازی شده است افزود : شهرداری هاباید با دعوت از كار آفرینان و سرمایه گذاران در این راستا درسطح استان اقدام كنند . ***تجهیزات بازی درپارك ها و شهربازی های لرستان استاندارد نیست
مدیر كل استاندارد لرستان گفت :در راستای ارایه محصولات غذایی سالم وتولید استاندارد موادغذایی مشمول استاندارد اجباری وهمچنین سطح بازار و مراكز عرضه نظارت می شود .
مرضیه قنبریان گفت : نظارت اداره كل استاندارد بر میزان استاندارد مواد غذایی در سطح استان با آزمون های انجام شده در این اداره كل پیگیری می شود .
وی اظهار كرد : استاندارد سازی وسایل بازی شهربازی ها اقدامات زیادی شده است و شهربازی ها قابل كنترل هستند اما در پارك ها باید شهرداری ها نظارت داشته باشند .
وی بیان كرد : در این راستا تاكنون موفقیتی حاصل نشده است و در حال حاضر در شهر بازی كیو هفت دستگاه دارای استاندارد نیستند .
وی اضافه كرد : در حال حاضر تجهیزات بازی هیچكدام از پارك ها و شهربازی های استان استاندارد نیستند .  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن