تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820460094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قند نوشابه‌ها بايد 10 درصد کم شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قند نوشابه‌ها بايد 10 درصد کم شود
رئيس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت ميزان استاندارد نمك، قند و چربي در مواد غذايي و نوشيدني‌ها را اعلام كرد و گفت: اين استانداردها بايد در صنايع غذايي و در الگوي مصرفي مردم رعايت شود.
زهرا عبداللهي در رابطه با برنامه‌هاي تغذيه‌اي در سال 95 گفت: برنامه‌هاي سال گذشته بايد به صورت مداوم ادامه پيدا كند كه مهم‌ترين آن اصلاح الگوي مصرف و كاهش ميزان قند، نمك و چربي در سبد تغذيه مردم است. علت اجراي اين برنامه و پيگيري آن وجود بيماري‌هاي غيرواگير مانند سرطان، ديابت، بيماري قلبي و اضافه وزن است كه مشكل عمده‌اي شده است.
رئيس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت افزود: با صنايع غذايي وارد كار شديم تا محصولاتي توليد شود كه سلامت محور بوده، كم قند، كم‌ نمك و چربي كمي داشته باشد به همين دليل ستاد ملي كاهش مصرف نمك، قند و چربي تشكيل و استانداردهاي محصولات غذايي و نوشيدني بازنگري شد.  وي افزود: به اين ترتيب استاندارد قند نوشابه 10 درصد بايد كاهش پيدا كند و استاندارد نمك در نان، پنير، دوغ و انواع سس‌ها نيز بايد تغيير كند. هم اكنون نمك موجود در نان از 2/3 درصد در فاز اول به 1/8 درصد و در فاز دوم به 1/6 درصد كاهش پيدا كرد اما بايد به كمتر از يك درصد كاهش يابد چراكه اين رقم تصويب شده و بايد حتماً اجرا شود.
عبداللهي گفت: استاندارد انواع آبميوه‌ها، ميزان افزودني در نوشيدني‌هاي صنعتي و ميزان قند در نوشابه‌هاي گازدار بايد كمتر شود. اين روند ادامه پيدا مي‌كند تا استانداردهاي غذايي و نوشيدني بازنگري شود و چون اولويت مهم ما است حتماً دنبال مي‌شود.





تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن