تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804398453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی روند بازارسرمایه ازنگاه کارشناسان


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: "تعیین تکلیف قراردادهای خارجی شرکت‌های خودرو سازی می‌تواند بازار را از این وضعیت خارج کند"، "بازار سرمایه در راستای تامین مالی برنامه های خوبی را تا مروزاجرا کرده امااز این به بعد نیز باید برای توسعه تامین مالی از این بستر تلاش بیشتری داشته باشد"،"کاهش سرعت ورود نقدینگی جدید از یک سو و نیز عرضه سنگین برخی سهامداران عمده برای شناسایی سود از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که معاملات این روزهای بورس را تحت تاثیر خود قرار داده است"، "به نظر من بازار سرمایه در این سال به طور میانگین بازدهی 35 درصدی را خواهد داشت"

 "تعیین تکلیف قراردادهای خارجی شرکت‌های خودرو سازی می‌تواند بازار را از این وضعیت خارج کند"، "بازار سرمایه در راستای تامین مالی برنامه های خوبی را تا مروزاجرا کرده امااز این به بعد نیز باید برای توسعه تامین مالی از این بستر تلاش بیشتری داشته باشد"،"کاهش سرعت ورود نقدینگی جدید از یک سو و نیز عرضه سنگین برخی سهامداران عمده برای شناسایی سود از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که معاملات این روزهای بورس را تحت تاثیر خود قرار داده است"، "به نظر من بازار سرمایه در این سال به طور میانگین بازدهی 35 درصدی را خواهد داشت"
این جملات تنها بخش از اظهار نظر کارشناسان بازار سرمایه درباره روند معاملات ماه های آینده و دلایل روزهای منفی بورس ،که برخی از سهامداران را دچار تردید و نگرانی کرده است.
خودرو همه کار کردبه گزارش تراز ،علیرضا قنبرعباسی کارگزار بورس یشترین دلیل وضعیت چند روز گذشته بورس که با تعدیل‌های منفی همراه است را ناشی از وضعیت سهام خودرویی‌ها می‌داند و می‌گوید: تعیین تکلیف قراردادهای خارجی شرکت‌های خودرو سازی می‌تواند بازار را از این وضعیت خارج کند.
قنبرعباسی  گفت: بازار وارد فاز اصلاح قیمت‌ سهام خودرویی‌ها شده است که پیش از این به طور شارپی بالا رفته بودند. همچنین وضعیت کنونی تا به نتیجه رسیدن شایعات موجود در خصوص قراردادهای خارجی این شرکت‌ها ادامه دارد. به این ترتیب اگر این اقدامات به نتیجه برسد سهام این شرکت‌ها رشد و اگر به نتیجه نرسد یا به تعویق بیافتد، خودرویی‌ها با نزول قیمت مواجه می‌شوند.
وی ادامه داد: بیشتر هیجانات از سال پیش بر سر سهام گروه خودرو سازی بوده و پول‌های داخل شده به بازار از این سمت ورود کرده است. بابراین این گروه رشد مناسبی داشته و بقیه گروه‌ها به نسبت رشد کمتری داشته‌اند. دلیل رشد کمتر دیگر گروه‌ها نیز وضعیت اقتصاد داخلی، قیمت‌های مواد اولیه جهانی و قیمت جهانی نفت است.
این کارشناس بازار با بیان اینکه توجهات روی گروه خودرو قرار گرفت و اکنون این رشد متوقف شده است،به «عصربازار» گفت: حالا نوبت آن است که تاثیرات بر روی صورت‌های مالی شرکت‌ها دیده شود و در بخش واقعی اقتصاد اتفاقات مثبت روی دهد. همچنین همانطور که گفته شد رشد خودرویی‌ها وابسته به قراردادهای خارجی و رشد بقیه بازار بسته به مسائل داخلی و جهانی است.
قنبرعباسی اضافه کرد: پس از برجام هنوز تاثیرات به طور واضح نمایان نشده است و مشکلات پا برجا است. البته در همین شرایط نیز گروه بانکی مستعد رشد است و اگر بدهی های دولتی به بانک‌ها پرداخت شود و قدرت وام‌دهی بانک‌ها افزایش یابد، این گروه پتانسیل رشد بالایی دارد.
  عرضه سنگین برخی سهامداران عمده
 در همین حال احمد محمودی در گفتگو با "تسنیم" در خصوص دلایل افت پیاپی این روزهای شاخص بورس گفت: کاهش سرعت ورود نقدینگی جدید از یک سو و نیز عرضه سنگین برخی سهامداران عمده برای شناسایی سود از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که معاملات این روزهای بورس را تحت تاثیر خود قرار داده است.
 این کارشناس بازار سرمایه افزود: تسویه خریدهای اعتباری و نیز نبود خبری ویژه و جدید در موارد تاثیرگذار بر بازار هم از دیگر عوامل افت شاخص بورس و درجا زدن آن در ارتفاع 80 هزار واحد است.
 وی اضافه کرد: مجموع این موضوعات موجب شده است تا این روزها افزایش قیمت و توجه معامله گران در نمادهای کوچک جایگزین بیشتر نمادهای بزرگ بورسی شود که در چند ماه گذشته افزایش چشمگیری قیمت داشته اند.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که معاملات بورس برای ادامه رشد و رونق نیاز به نقدینگی جدید دارد، ادامه داد: بررسی آمارها نشان می دهد در زمستان پارسال حدود 1500 میلیارد تومان نقدینگی از سوی معامله‌گران حقیقی وارد بازار شده است که برای حفظ این میزان نقدینگی در بورس، بازار دنبال بهانه می گردد، وگرنه در صورت افت بازار و عدم رونق آن نقدینگی رفته رفته از بورس خارج می شود.
وی افزود: از سوی دیگر رشد قیمتها در سه ماه پایانی سال گذشته بهانه مناسبی برای برخی سهامداران است تا اقدام به فروش سهام خود با هدف کسب سود و ذخیره آن کنند که این عامل هم موجب افت و رکود بازار در این روزها شده است.
 این کارشناس بازار سرمایه در خصوص توجه معامله گران بورس به نمادها و صنایع کوچک، اضافه کرد: وضعیت حاکم بر قیمت‌های جهانی برخی کالا و ارتباط آنها با صنایع و شرکتهای بورسی هم یکی دیگر از دلایل اقبال معامله گران به نمادهای کوچک بازار شده است.
بازدهی 35 درصدی بورس در سال 95
یکی دیگر کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه منظور از بازدهی بازار صرف رشد یا افت رقم شاخص نیست، افزود: منظور بازدهی صنایع پیش رو است که از نگاه من در برخی صنایع و شرکت ها بازار بازدهی بالغ بر 50 درصد هم می تواند داشته باشد.
 علیرضا مستقل، مدیر یکی از صندوق سرمایه گذاری در خصوص روند بازار سهام در سال جاری با  اشاره به اینکه سال 95سال بسیارخوبی برای بازار سهام خواهدبود،گفت:به نظرمن بازارسرمایه در این سال به طورمیانگین بازدهی 35 درصدی راخواهدداشت.
 وی که معتقد است به طور کلی امسال برای اقتصاد کشور و همچنین بازار سرمایه سال خوبی است، افزود: چشم انداز خوبی در صنایع بزرگ برای رشد و سودآوری وجود دارد.
وی درباره صنایع پیشرو بازار گفت: به نظر من گروه های بانکی، دارو و لیزینگی ها گروه هایی هستند که رشدی نداشتند و می توانند در بازار صعود کنند.
مستقل با پیش بینی نوسان قیمت ها در گروه خودرو برای هفته جاری گفت: هنوز تقاضا برای این گروه در بازار سنگین و قابل دفاع نیست.
 نقش پررنگ بازارسهام در تحقق اقتصاد مقاومتی
از طرفی دیگر علی سنگینیان،معقتد است بازار سرمایه با تامین مالی صنایع می تواند این فرصت را در اختیار بنگاه های اقتصادی و تولیدکنندگان قرار بدهد تا با اجرای طرح های توسعه ای و پروژه های نیمه تمام خود باعث افزایش تولید و رونق آن شوند.
این عضو اتاق بازرگانی ایران  تاکید دارد امسال درحالی ازسوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نام گذاری شد که بازار سرمایه می تواندجایگاه ویژه ای درتحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد. سنگینیان، معقتد است بازار سرمایه با تامین مالی صنایع می تواند این فرصت را در اختیار بنگاه های اقتصادی و تولیدکنندگان قرار بدهد تا با اجرای طرح های توسعه ای و پروژه های نیمه تمام خود باعث افزایش تولید و رونق آن شوند ورشد و رونق تولید باعث رشد اقتصادی و استحکام اقتصاد ملی می شود.  
نماینده بازار سرمایه در پارلمان بخش خصوصی با اشاره به اینکه تامین مالی تولید مهم ترین وظیفه بازار سرمایه است، افزود: بازار سرمایه با اجرای بهتر این وظیفه می تواند بزرگترین مشکل بخش تولید کشور که منابع مالی است را برطرف کند و با رونق تولید، تحقق اقتصاد مقاوتی امکان پذیر است. سنگینیان به تنوع بخشی در ابزارهای تامین مالی نیز اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه در این راستا برنامه های خوبی را تا امروز اجرا کرده اما از این به بعد نیز باید برای توسعه تامین مالی از این بستر تلاش بیشتری داشته باشد.









زمانبندی انتشار: 27 فروردين 1395 - 11:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن