تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813102656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبزیجات ترش مزه و کاهش وزن


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
534865



با استفاده از برخی سبزیجات ترش مزه می توانید چربی خونتان را کاهش دهید و وزن خود را تنظیم کنید و از شر چاقی خلاص شوید و اندام خود را زیباتر کنید
کلم ترش یا سبزیجات ترش خواص سلامتی فراوانی همچون تقویت گوارش، پیشگیری از سرطان, حمله مغزی, حمله قلبی و مشکلات قلبی عروقی دارند که به طور علمی اثبات شده است.

کلم ترش یا همان سبزیجات ترش خواص پروبیوتیک دارد و علت آن فرآیندی است که مزه آن ترش می‌شود و تخمیر طبیعی آن باعث می‌شود باکتری‌های مفیدی در دستگاه گوارش بوجود آید به همین علت توصیه می‌شود به منظور بازیابی باکتری‌های مفید و سالم در روده‌ها، آن را بعد از فرآیند‌های درمانی آنتی‌بیوتیکی مصرف کنید.

این سبزی سرشار از ویتامین ث است و از بیماری‌هایی که بر اثر کمبود ویتامین ث در بدن به وجود می‌آید به شدت جلوگیری می‌کند. گفته می‌شود که مصرف غذاهای تخمیرشده همچون سبزیجات ترش در فرآیند کاهش وزن به خصوص در ناحیه شکم و باسن و ران بسیار موثر است.

غذاهای تخمیرشده متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و از تورم و التهاب اندام‌های داخلی و خارجی بدن جلوگیری می‌کند و به همین دلیل حتی از چاقی‌های ظاهری نیز جلوگیری می‌کند.

سبزیجات ترش محتویاتی دارد که از باریک شدن رگ‌ها و تنگ شدن شریان‌های بدن جلوگیری می‌کند و آنزیم‌های آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی را فعال می‌کند، به همین علت خطر حمله‌های قلبی و عروقی را به شدت کاهش می‌دهد.

علاوه بر این سبزیجات ترش حاوی موادی با خواص ضد سرطان است و به همین دلیل می‌تواند از سرطان جلوگیری کند و در صورت ابتلا آن را مهار یا متوقف کند. این نوع سبزی به علت داشتن مواد معدنی و ویتامین K در استحکام و تقویت استخوان‌ها نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

برای تهیه آن در خانه می‌توانید 2 عدد کلم سبز را با دو قاشق نمک دریایی تصفیه‌شده را ترکیب کنید و سپس همه موارد را ظرفی بزرگ بریزید و با دست آن‌ها را هم بزنید تا یکدست شود و ساختار سلولی‌اش شکسته شود. به محض شکسته شدن ساختار سلولی کلم سبز، مایعی از آن خارج می‌شود که می‌توانید از کلم و مایع آن استفاده کنید.

منبع: Family Life Goals
Healthy Food House
Super Tasty recipes


26 فروردین 1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن