تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805284570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف 24 میلیون خانوار از دریافت یارانه غیرواقعی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس: حذف 24 میلیون خانوار از دریافت یارانه غیرواقعی است عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مصوبه روز گذشته نمایندگان درباره هدفمندی یارانه‌ها را غیرعادلانه و حذف 24 میلیون خانوار از دریافت یارانه نقدی، غیرواقعی دانست.
۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۵ فروردين ساعت 12:58

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، غلامرضا كاتب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به این سوال كه آیا حذف یارانه 24 میلیون سرپرست خانوار به معنای حذف تمامی مردم از دریافت یارانه اظهارداشت: مردم استرس نداشته باشند چون دولت بر اساس آیین‌نامه‌ای جامع و كامل به دنبال اجرای خواست مردم است و یارانه افراد پردرآمد قطع خواهد شد.
وی با بیان این كه در بررسی لایحه بودجه سال گذشته دولت چندین بار به كمیسیون تلفیق دعوت شد تا درباره حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه برنامه‌ریزی كند، ادامه داد: دولت پس از یك سال از این قانون اعلام كرد كه چهار و نیم میلیون خانوار را حذف كرده كه یك و نیم میلیون نفر آنها با اعتراضاتی كه كردند و بررسی‌هایی كه شده دوباره یارانه آنها برقرار شده است اما سه میلیون نفر آنها یارانه آنها كاملا حذف شد.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: در مصوبه روز گذشته مجلس مصادیق جامع و كامل بود یعنی در مصداق‌ها كارمندان و حقوق‌بگیر مشخص شده بودند كه زودتر از دیگر مشاغل شناسایی می‌شوند و سریع‌تر یارانه آنها قطع می‌شود.
كاتب یادآور شد: 17 میلیون سرپرست خانوار نیز وجود دارند كه در قالب مصادیق قرار نمی‌گیرند مانند تجار و دارندگان مشاغل آزاد چون دولت نمی‌تواند آنها را شناسایی كند وگرنه دولت در طی سال گذشته این اختیار را داشت كه افراد جدید را شناسایی و حذف كند.
به گزارش ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در بخش درآمدی تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 كل كشور كه مربوط به هدفمندی یارانه ها است موافقت كردند كه سه دهك بالای جامعه از دریافت یارانه حذف شوند.
نماینده مردم گرمسار در مجلس همچنین درمورد حضور خود در برنامه شب گذشته برنامه گفت و گوی ویژه خبری اظهارداشت: تعدادی از نمایندگان موافق و مخالف این مصوبه بودند كه این موضوع منجر شد شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری بحثی در قالب گفتمان داشته باشیم.
وی افزود: روز گذشته قبل از ساعت 14 با من تماس گرفته شد و گفتم كه مخالف این تبصره هستم، به همین دلیل دعوتم كردند تا در گفت‌وگوی ویژه خبری حضور پیدا كنم.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین گفت: دلیلم بر اجرایی‌نشدن این قانون این است كه چون شناسایی 24 میلیون نفر غیرممكن است و همین موضوع را در سال 93 به صورت قانون تصویب كردیم اما دولت نتوانست افراد با درآمد بالا را شناسایی كند، به همین دلیل اجرایی هم نشد و گفت كه من اطلاعات جامع و كاملی درباره افراد پردرآمد جامعه ندارم.
نماینده مردم گرمسار در مجلس ادامه داد: در جلسه علنی صبح امروز، سخنگوی كمیسیون تلفیق با مخاطب قرار دادن صداوسیما گفت: انصاف نبود شب گذشته وی در گفت‌وگوی ویژه خبری حضور نیابد اما صداوسیما یك مخالف و یك موافق را دعوت كرده بود و سخنگو را نیز به‌عنوان موافق و تبیین‌كننده مصوبه روز گذشته دعوت كرد.
كاتب خاطرنشان كرد: سخنگوی كمیسیون حتی تا داخل استودیو آمد ولی از حضور در برنامه شب گذشته خودداری كرد و صداوسیما را ترك كرد اما باید انصاف داشته باشیم چون مجری به شدت موافق این موضوع بود و از مصوبه حمایت می‌كرد.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه گفت: صداوسیما مكلف به دعوت از موافقین و مخالفین است تا مردم بدانند و نظرات موافق و مخالف را بشنوند. البته مجلس، مجلسی است كه همه افراد می‌توانند نظرات خود را بگویند و اگر در مجلس مصوبه‌ای تعدادی موافق و مخالف داشته باشد، ایرادی ندارد و بهتر بود سخنگوی كمیسیون تلفیق دیشب در این برنامه شركت می‌كرد نه این كه مجلس را ترك كند.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین در پاسخ به این سوال كه خنگوی كمیسیون تلفیق اظهار داشت دولت در جلسات این كمیسیون از پیشنهاد حذف یارانه‌ها حمایت كرد ولی در جلسه علنی حرف دیگری گفت، اظهار داشت: دیشب معاون تقنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت‌ من به‌عنوان نماینده دولت می‌گویم كه هر كس این حرف را زده، درست نیست و آن تكذیب می‌شود.
كاتب در عین حال حذف 24 میلیون خانوار از دریافت یارانه را غیرواقعی و غیركارشناسی دانست.
محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی كمیسیون تلفیق در جلسه علنی امروز مجلس از صدا و سیما به دلیل دعوت نكردن از این كمیسیون در گفت و گوی ویژه خبری انتقاد كرد.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز با تاكید بر این كه صدا و سیما سخنگوی كمیسیون تلفیق را برای تبیین مصوبات دعوت كند، گفت: مصوبات مجلس را باید سخنگوی این كمیسیون بیان كند. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن