تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801944277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه همکاری اقتصادی در حوزه بانکی،نفت و گاز/سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: توسعه همکاری اقتصادی در حوزه بانکی،نفت و گاز/سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر
در سفر نخست وزیر ایتالیا و هیات همراه به تهران 7 سند همكاری در زمینه های مختلف به امضا رسید.

توسعه همکاری اقتصادی در حوزه بانکی،نفت و گاز/سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران که از بامداد آغاز شده، 7 سند همكاری در زمینه های مختلف از جمله همكاری در زمینه گردشگری و فعالیت های فرهنگی، تفاهم نامه همكاری صنعتی بین وزارت نیروی ایران و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا و همچنین چارچوب همكاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن دولتی ایتالیا به امضا رسید.


لازم به ذکر است وزیر آموزش و پرورش و دانشگاه ها، برخی معاونان وزارتخانه ها، روسای موسسه بیمه ضمانت صادرات «ساچه»، شركت نفت «انی» و اتحادیه صنایع «كنفیندوستریا»، موسسه تجارت خارجی «ایچه» ، نمایندگان شركت های كوچك و متوسط، صاحبان صنایع و مدیران ارشد بانك های بزرگ ایتالیا نخست وزیر این كشور را در سفر به تهران همراهی می كنند. 


بر اساس این گزارش یادداشت تفاهم همكاری بین شركت انی و شركت ملی صادرات گاز ایران، یادداشت تفاهم همكاری بین شركت فرودگاه های ایران و شركت فرودگاه های میلان ایتالیا، یادداشت تفاهم همكاری بین شركت كارگاز سیستم ایران و شركت دانیلی ایتالیا در زمینه تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو از دیگر اسنادی است كه بین ایران و ایتالیا امضا شد.


مدیران شركت « انل ترید » ایتالیا و شركت ملی صادرات گاز ایران، امروز (سه شنبه ) در جریان سفر « متئو رنتزی » نخست وزیر ایتالیا به ایران تفاهمنامه ای را امضا كردند كه با نهایی شدن آن، ایتالیا به مشتری گاز و ال ان جی ایران تبدیل می شود.


ایتالیا خواستار دریافت گاز ایران شد


بر پایه این گزارش علیرضا كاملی مدیرعامل شركت ملی صادرات گاز ایران درباره امضای قرارداد با شركت ایتالیایی در بخش ال ان جی گفت: تفاهمنامه شركت ملی صادرات گاز ایران و شركت انل ترید ایتالیا در حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و متئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا امضا شد.


وی اظهار داشت :امضای یادداشت تفاهم با شركت «انل ترید» ایتالیا حاصل چندین ماه مذاكره با این شركت است و بررسی فرصت های عرضه بلند مدت، تبادل اطلاعات و همكاری در زمینه بازار گاز و ال ان جی و بهره برداری از امكانات دوره های آموزشی بین دو كشور را شامل می شود .


مدیرعامل شركت ملی صادرات گاز ایران درباره این كه آیا ایران می تواند در بلندمدت به این كشور اروپایی گاز مایع فشرده صادر كند، گفت: اجرای پروژهای ال ان جی می تواند زمینه ورود كشورمان را به این عرصه فراهم سازد.


به گفته كاملی، اجرای پروژه های ال ان جی موجب می شود تا شركت انل بعنوان یك شركت علاقه مند به خرید این گاز در كنار ایران حاضر شود.


امضای تفاهم‌نامه همکاری با انجمن نفت ایتالیا برای ساخت تجهیزات نفتی


رضا خیامیان رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در این باره گفت: پس از برجام و ورود کشورهای خارجی برای هماکری در صنعت نفت ایران این انجمن نیز مذاکرات خود را با کشورهای خارجی که امکان حضور آنها در صنعت نفت ایران تقریبا جدی شده است، آغاز کرده ایم.


وی ادامه داد: در اولین قدم تفاهم‌نامه ای را با انجمن نفت کشور ایتالیا امضا کرده ایم که با همکاری همدیگر اقدام به تولید تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور کنیم.



ایتالیا چند نیروگاه با مجموع ظرفیت 500 مگاوات در ایران می سازد


بر اساس این گزارش معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از امضای تفاهمنامه همكاری بین ایران و ایتالیا برای ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر به مجموع ظرفیت 500 مگاوات در كشورمان در پنج سال آینده خبر داد. 


علیرضا دائمی با اشاره به  امضای تفاهمنامه همكاری صنعتی بین وزارتخانه های نیرو ایران و توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: این تفاهمنامه برای ساخت چند نیروگاه تجدیدپذیر در ایران با مجموع 500 مگاوات به امضا رسید و قرار است شركت های ایتالیایی علاقمند به سرمایه گذاری در این زمینه، این برنامه را به سرانجام برسانند.


به گفته این مقام مسئول، نیروگاه های مورد نظر وزارت نیرو در زمینه های زیست توده، خورشیدی و زمین گرمایی هستند كه با توجه به ظرفیت های بسیار خوب در ایران از جمله بیش از 300 روز آفتابی در كشور، عملیاتی و اجرایی می شوند.


دائمی افزود: این تفاهم نامه پنج ساله است و مطابق یك برنامه زمانبندی تا سال 2021 میلادی محقق می شود و ایران محدودیتی برای سرعت عمل ایتالیایی ها در كار قائل نشده است.


وی ادامه داد: پس از گذشت پنج سال، این تفاهم نامه در دوره های پنج ساله دیگر نیز قابل تمدید است تا دستیابی به پنج هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر در كشور تحقق یابد.


معاون وزیر نیرو تصریح كرد: این مهم در روز جاری به عنوان یك تفاهمنامه بین مسئولان دو كشور امضا شد كه با تامین شدن همه شرایط از جمله موافقت های زیست محیطی، خرید تضمینی برق تولیدی آنها مطابق قوانین و مقررات و یا اعطای اجازه صادرات برق، تبدیل به قرارداد خواهد شد.


روابط بانکی ایران و ایتالیا وارد مرحله جدیدی می شود


جمعی از بانکداران ایتالیا عصر امروز در دیدار با رییس‌کل بانک مرکزی، ضمن تاکید بر تقویت روابط بانکی بین دو کشور از برقراری روابط کارگزاری بین برخی از بانک‌های ایران و ایتالیا خبر دادند.


بر اساس این گزارش  ولی‌اله سیف در این جلسه بر ارتقای روابط تجاری بین دو کشور با تقویت همکاری‌های بانکی تاکید کرد و گفت: کشور ایتالیا برای گسترش روابط با ایران علاقه‌مند است و در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام شده است.


رییس‌کل بانک مرکزی ضمن ابراز امیدواری برای آینده مثبت همکاری های دو کشور، تصریح کرد: خوشبختانه سفر رییس جمهور ایران به کشور ایتالیا دستاوردهای مثبتی داشته است و لازم است بانک‌های دو کشور به منظور تقویت بیش از پیش روابط تلاش کنند.


بازدید هیات ایتالیایی از آزاد راه تهران - پردیس


بر اساس این گزارش همزمان با سفر متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا به ایران، مسئولان شركت امور آزاد راه های ایتالیا از آزاد راه تهران - پردیس و سامانه های اخذ عوارض الكترونیكی این آزاد راه بازدید كردند.


حسین متولی حبیبی مدیر كل دفتر نظارت بر بهره برداری از آزادراه ها سازمان راهداری در این باره گفت: «ریكاردو استاراسه » قائم‌ مقام شركت امور آزادراه های عوارضی ایتالیا (آتلانتیا) به همراه «جوزپه كاسیگا» معاون امور بین‌الملل شركت اتواسترادا ایتالیا( شركت زیرمجموعه گروه آتلانتیا ) از مجموعه شركتهای بهره‌برداری بزرگراه ها و آزادراه های اروپا، از این آزاد راه بازدید كردند.


متولی حبیبی گفت: این شركت متولی بهره‌برداری بیش از نیمی از محورهای برون‌ شهری دارای عوارض در ایتالیا و همچنین مجری بیش از 2500 كیلومتر آزاد راه در دیگر كشورهای جهان است.


مدیركل دفتر نظارت بر بهره برداری از آزادراه ها سازمان راهداری گفت: پس از بازدید این هیات ایتالیایی از این آزاد راه ، در نشستی با مسئولان شركت آزادراه تهران- پردیس مسایل مورد نظر خود را مطرح كردند.


متولی حبیبی اظهار داشت: در این بازدید مسئولان ایتالیایی با نحوه بهره برداری از آزادراه ها، نحوه مشاركت و سامانه اخذ عوارض الكترونیكی (ETC) در كشورمان آشنایی شدند.





۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن