تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827310517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانات ولی‌فقیه فصل‌الخطاب است و بعد از آن نباید جدال‌ها ادامه یابد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بیانات ولی‌فقیه فصل‌الخطاب است و بعد از آن نباید جدال‌ها ادامه یابد
حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی با اشاره به اینکه اطاعت از ولایت‌فقیه اطاعت از پیامبر است گفت: بیانات ولی‌فقیه فصل‌الخطاب است و بعد از آن نباید جدال‌ها ادامه یابد.

//////
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسیباشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام سید على خمینى با اشاره به سالروز شهادت امام هادی(ع) گفت: امیدوارم با نشستن بر سر سفره‌ی ایشان تاثیرات مثبتی بر زندگی ما حاصل شود.

 
وی با اشاره به روایتى از امام هادی که می فرمایند "تمام دین، بازگشتش به تقوا، ورع و خداترسی است، تقوای الهی را پیشه کنید و این همان دینی است که ما داریم و از دوستدارانمان میخواهیم که داشته باشند" یکی از مهمترین تفاوتهای انسان متدین و بی دین را بازگشت او به همین موضوع دانست و گفت: مهم این است که در مقام عمل متقى باشیم و نسبت به دستورات شریعت ملتزم باشیم.  
 
سید على خمینى گفت: هنگامی که انسان متقی شد و تقوای الهی پیشه کرد به طور طبیعی اطمینان قلب نیز پیدا میکند و یکی از آثار تقوا و خداترسی این است که انسان اعتماد به نفس پیدا میکند ترس از کسی ندارد به دلیل اینکه میداند با کسی معامله میکند که فوق همه ی مخلوقات است.  
 
وى ادامه داد: امام هادی می فرمایند : کسی که اطاعت خدا را میکند او نسبت به عصبانیت مخلوق ارزشی قائل نیست و اظهار میکند که من با خدا معامله کردم حال میخواهد مخلوق خوشحال شود یا ناراحت فرقی نمیکند، آنچیزی که مدنظر من است رضایت خالق است.  
 
یادگار امام گفت: کسی که این نگاه را داشته باشد و بگوید من خدا را فقط مدنظر قرار می دهم، خداوند هم محبت او را در دل مخلوقین قرار میدهد.
 
سید على خمینى با اشاره به روایت دیگرى از امام هادى گفت: کسی که خدا را عصیان کند و نسبت به خداوند تقوا نداشته باشد شاید خیال کند که مثلا کاری بکنم مردم راضی میشوند در صورتی که دست تقدیر الهی است که اگر کسی خداوند را راضی نکند خدا او را از چشم مردم می اندازد و محبوبیت او را در چشم مردم پائین میاورد.
 
سید على خمینى ادامه داد: شما اگر بخاطر رضایت مردم کاری را انجام دهید و به خدا بی توجه باشید این نقض غرض است و همان هدفی که داشتید نیز برآورده نمی شود.

 
یادگار امام با اشاره به زندگى امام خمینى گفت: امام راحل ببینید چه کرد؟ نه دستگاه تبلیغاتی داشت، نه جوان بود که قدرتی داشته باشد چراکه امام زمانی که حرکت خود را شروع کرد بالغ بر 60 سال سن داشت، تازه انقلابش را شروع کرد تا قبل از آن مردم اقصی نقاط ایران کسی را به عنوان حاج آقا روح الله نمی شناختند.  
 
وى افزود: برای امام چه اتفاقی می افتد که در برهه ی کوتاهی عشق به خمینی در تمام کشور شعله ور میشود؟ شما اگر در روستاهای دوردست می رفتید می دید انقلاب جریان دارد و عامل موفقیت انقلاب ما هم همین مساله ی عشق به امام بود و اینکه ما کورانهای مختلفی را توانستیم رد کنیم به خاطر عشق به اسلام و انقلاب و امام بود.
 
سید على خمینى عامل محبوبیت امام را تقواى الهى دانست و گفت: نکته این است که او فقط برای خدا قدم برداشت و خدا نیز محبت او را در دل مردم قرار داد.
 
یادگار امام گفت: ممکن است در یک برهه‌ای رغبتی نسبت به کسى وجود داشته باشد اما اگر انسان در پیش خود و خدای خود تقواى الهی را پیشه نکند و خداترسی نداشته باشد هم آخرتش را خراب کرده هم دنیایش را خراب کرده و به نتیجه نمی رسد.
 
یادگار امام با اشاره به فرمایش امام هادی که می فرمایند: کسی که نسبت به خدا پرهیزکاری و تقوا داشته باشد بداند مردم هم نسبت به او همان حالت را دارند و کسی که اطاعت خدا میکند باید بداند که مردم هم اطاعتش میکنند، گفت: چنانچه می بینیم اگر بزرگان دینی ما مورد اطاعت مردم قرار می گیرند به خاطر اطاعت از خدا بوده است، امام به صراحت در صحبتهایشان دارند که مردم اگر ببینند من هم به اشتباه می روم من را نیز کنار می گذارند. مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند.
 
سید على خمینى ادامه داد: از نگاه ما اطاعت از عالم متقی در حقیقت اطاعت از پیامبر است و اینکه میگوئیم اطاعت از ولایت فقیه اطاعت از پیغمبر است یکی از معانی آن همین است که اطاعت ما از ولی فقیه اطاعت از شخص نیست بلکه از مکتب است، اطاعت از راه پیامبر است کسی که تقوا داشته باشد خداوند نیز دستور تشریعى و تکوینی داده و به این گونه تقدیر عالم را نوشته تا مردم از او پیروی کنندو کسی که از خداوند اطاعت کند مردم پیرو او خواهند بود.  
 
سید على خمینى یکی از آثار خداترسی اطمینان انسان به خدا دانست و با اشاره به روایت امام هادى که فرموده اند: اگر همه مردم به یک مسیر بروند، من مسیر فردی را می‌روم که او اطاعت خدا را کند، گفت: اگر همه ی مردم مسیر انحرافی را رفتند من نباید دنباله رو آنها باشم و من باید مسیری را که خدا گفته بروم.  
 
وى با اشاره به زندگى امام راحل که می فرمود اگر خمینی یکه و تنها بماند بازهم از این مسیر دست بر نمی‌دارد، گفت: بعضی اوقات ما فکر میکنیم امام همین شخصیتی است که به ایران وارد شد، چندهزار نفر آمدند و به او لبیک گفتند و سپس ده سال رهبری کرد و بعد با عظمت رفت و در همین مکان آرمید! اما واقعیت این است که امام دوره هایی را در زندگی گذراند مثل دوره ای که ایشان را از نجف بیرون کردند و معلوم نبود کجا ایشان را قبول می کنند و ایشان با همراهانشان آمدند و فقط همین قدر می‌دانستند که عراق دیگر تحمل ایشان را ندارد و اعلام کرده بودند شما یا باید سکوت کنی و یا اگر می‌خواهی برعلیه حکومت ایران حرف بزنی ما شما را تحمل نخواهیم کرد.  
 
سید على خمینى ادامه داد: آن وقت امام می فرماید من اگر تک تک فرودگاهها را بروم و مرا بازگردانند بازهم می‌روم تا حرفم را بزنم.  
 
سید على خمینى با توجه به روایت امام هادی که فرمودند کسی که پروردگار خود را با دلیل پرستش کند و نسبت به پروردگار بینه ای را داشته باشد هرچه مصیبت و مشکل برای او به وجود بیاید سخت نیست ولو اینکه تکه تکه شود، گفت: کسی که با خدا معامله کرده باشد غمی ندارد مانند شهدای انقلاب که وقتی با خداوند معامله کردند مصائب دنیا برایشان ساده است چراکه مصائب دنیا در پیشگاه خالق ارزشی ندارد.  
 
یادگار امام در بخش دیگرى از سخنانش به درسى دیگر از امام هادى اشاره کرد و افزود:در مسائل اجتماعی هم درسی که از امام هادی میگیرم بحث منع جدال و مراء است چراکه ایشان می فرمایند: جدال دوستی دیرین را فاسد میکند و پیمانهای محکم را از هم باز میکند و کمترین گناهی که در جدال وجود دارد این است که انسان به دنبال پیروزی است و این مغالبه مهمترین سبب دوری و جدایى هاست.  
 
سید على خمینى سپس در تفسیر معناى جدال گفت: جدال یعنی انسان فقط به خاطر شکست دادن رقیبش حرفهایی را بزند.
وى ادامه داد: وقتی جدال به وجود بیاید و ما فقط به دنبال ایرادها و دعوا برویم و شاخ و برگ بدهیم، جامعه پس رفت مى کند.
 
وى افزود: جدال در بین سطوح حاکمیت مردم را نسبت به نظام بدبین و ناامید میکند. جدال دوستیها را از بین برده و تبدیل به دشمنی می کند.  
 
سید على خمینى گفت: در نظام اسلامی نباید هیچ مجادله ای داشته باشیم یعنی دعوا بر سر قدرت و پیروزی و اختلافات دنباله دار در نظام جایى ندارد.
 
یادگار امام گفت: اینکه در جمهوری اسلامی بیانات حکیمانه ی ولی فقیه فصل الخطاب دعواها لحاظ میشود به این جهت است که این دعواها یک جایی تمام شود و به پایان برسد والا اگر ما همینطور دعواها را به خصوص در سطوح حاکمیتی ادامه دهیم ضربه ی مهمی را ما به نظام زدیم.
 
سید على خمینى با اشاره به فرق دقیق بین نقد و جدال گفت: جدال هدفش پیروز شدن بر خصم و طرف مقابل به هر قیمت است اما نقد هدفش اصلاح است. کسی که نقد میکند هدفش این است که امور اصلاح شود. دلسوز است. حاضر است هزینه دهد اما نقد کند و اشتباهات را اصلاح کند.  
 
اما در جدال کسی که جدل میکند هدفش اصلاح نیست بلکه با هدف پیروزی بر خصم و منکوب کردن طرف مقابل است که حرف مى زند و نقد مى کند.
 
وى افزود: خیلی وقتها دعواهایى که در سطوح حاکمیتی ما اتفاق می افتد بازگشتش به نقد نیست بازگشتش به جدال است یعنی ما وقتی به رقیبمان نگاه میکنیم منتظریم آتویی از او بگیریم تا او را منکوب کنیم و او را سیه رو و ساکت کنیم، شما هم وقتی به من نگاه بکنید دنبال این نیستید که نواقص من را بگوئی تا من اصلاح کنم بلکه دنبال این هستی که من را مفتضح و بی آبرو کنی و از چشم مردم بیندازی و تفاوت است بین نقد و جدال و اینکه امام هادی می‌فرمایند جدال دوستی‌های دیرینه را می‌پاشاند و پیمان‌های محکم را از هم باز میکند و سب اختلاف و نزاع در جامعه میشود اشاره به همین مطلب است.  
 
سید على خمینى یکی از تفاوت های حکومت فاسد و جامعه‌ی مریض با حکومت سالم را در این دانست که در جامعه ی فاسد جدال در جامعه وجود دارد و در حکومت صالح نقد در جامعه وجود دارد.
 
سید على خمینى ادامه داد: الحمدلله تا حد زیادی در میان مردم ما نقد وجود دارد و در شرایط مختلف که نگاه می کنیم مردم ایران نسبت به حاکمیت چشمان تیزبین دارند و بی تفاوت نیستند و این نعمت است.
 
سید على خمینى گفت:اگر می‌بینید مردم انتقاد میکنند به دلیل این است که مردم حکومت را دوست دارند و نظام را از خودشان میدانند و جمهوری اسلامی را از خودشان میدانند اما اگر حکومتی بود که هیچ ارزشی برایش قائل نبودند به همان اندازه که شرش به آنها نرسد کفایت میکردند. اینکه امروز در بین مردم ما اینقدر حساسیت نسبت به نظام و مسئولین وجود دارد به خاطر این است که مردم ما چندصدهزار شهید بابت این نظام دادند خون دادند جان دادند این نظام را از خودشان میدانند جمهوری اسلامی را متعلق به خودشان میدانند و هنوز مردم ما ین تصور را دارند. مردم ما غیر از این که میگویند کشور ایران برای ماست نسبت به نظام جمهوری اسلامی نیز همین عقیده را دارند و میگویند این مسئولان چند روزی هستند سپس می‌روند لذا نسبت به اصل نظام دغدغه داریم و آن را مورد عتاب و خطاب قرار میدهیم و این نشان دهنده ی صلابت یک حکومت است.

سید على خمینى در ابتداى این دیدار خطاب به کارمندان سازمان بهشت زهرا گفت: تلاش و خدمت شما به مردم بسیار ارزشمند است و رضایت مردم از مجموعه‌ی بهشت زهرا به طور حتم حاکی از رضایت خداوند است، تفاوتی که شما با دیگر سازمانها دارید این است که بقیه نیز به مردم خدمت می‌کنند اما کارکنان بهشت زهرا در سخت ترین شرایط مردم باید به آنها خدمت کنند، به دلیل اینکه زمانی که حادثه ای در خانواده ای رخ میدهد، حالت اعتدالی خانواده از بین میرود و ناراحتی پدید می‌آید و خدمت کردن در این شرایط بسیار دشوار است. 
 
سید على خمینى گفت: طبق آمارهایی که وجود دارد میزان رضایت بسیار بالایی نسبت به مجموعه ی بهشت زهرا در بین مردم وجود دارد و این بسیار با اهمیت است و نشان دهنده ی این است که این مجموعه موفق است و ما نیز این موفقیت را تبریک عرض میکنیم، شما در پیشگاه خداوند محبوب هستید که در این شرایط سخت به مردم کمک میکنید.
 
وی ضمن قدردانی از زحمات توکلی، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر امام راحل(س) تصریح کرد: زحمات زیادی در این راه کشیده شده و تاثیرات خوبی نیز داشته است.




۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن