تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه گزارش وزارت علوم از رشد و شتاب علمي ايران اسلامي در جهان/رشد شاخص‌هاي علمي ايران در جهان از آغاز فعاليت دولت يازدهم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ارائه گزارش وزارت علوم از رشد و شتاب علمي ايران اسلامي در جهان/رشد شاخص‌هاي علمي ايران در جهان از آغاز فعاليت دولت يازدهم
هيأت وزيران در جلسه عصر امروز (يكشنبه) خود به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس‌ جمهوري، گزارش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص وضعيت علم و فناوري كشور در سال‌هاي اخير را مورد بحث و بررسي قرار داد.
آفتاب : به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، اين گزارش، با اشاره به درصد رشد علمي 20 كشور برتر دنيا در سال 2014 براساس تعداد مقالات منتشر شده در پايگاه‌هاي بين‌المللي، به رتبه چهارم ايران از نظر شتاب علمي در جهان اشاره دارد.

همچنين براساس رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي جهان توسط پايگاه «يو.اس.نيوز» در 22 حيطه موضوعي، ايران در 8 حيطه موضوعي مهندسي، علم مواد، شيمي، فيزيك، رياضي، علوم كشاورزي، علوم كامپيوتر و علوم گياهي – دامي داراي دانشگاه، در جمع 250 دانشگاه برتر دنياست.
آمار ارايه شده در گزارش مذكور، نشان مي‌دهد كه شاخص‌هاي علمي ايران در جهان از آغاز فعاليت دولت يازدهم تاكنون با رشد قابل توجهي همراه بوده است و در اين ميان مي‌توان به رشد حدود 0.2 درصدي در توليد مقالات علمي دنيا، رشد 0.06 درصدي در توليد علم دنيا، ارتقاي قابل توجه در دو سال اخير و كسب رتبه سوم دنيا از نظر تعداد مقالات علمي در رشته مهندسي، شيمي، كسب رتبه هفتم دنيا از نظر تعداد مقالات علمي در رشته نانوتكنولوژي و نيز ارتقاي رتبه كشور در رشته‌هاي سلول‌هاي بنيادي، فيزيك هسته‌اي و مكانيك در دنيا اشاره كرد.
در بخش ديگري از اين گزارش، به رشد 9 پله‌اي ايران در رتبه‌بندي جهاني تايمز به لحاظ تعداد دانشگاه‌هاي برتر اشاره شده كه از رتبه 32 در سال 2012 به رتبه 23 در سال 2015 ارتقا يافته است.

همچنين در نظام رتبه‌بندي لايدن براساس دانشگاه‌هاي يك درصد برتر دنيا، در حالي كه در سال 2012 هيچ‌يك از دانشگاه‌هاي ايران در اين رتبه‌بندي جايگاهي نداشتند اما در سال 2015ايران داراي 13 دانشگاه در ميان دانشگاه‌هاي برتر دنياست.
رشد سهم توليد علم و مقالات منتشر شده توسط ايران به صورت مشترك با محققان كشورهاي ديگر از 17 درصد در سال 2011 به 22 درصد در سال 2016، افزايش تعداد دانشمندان ايراني قرار گرفته در زمره دانشمندان يك درصد برتر دنيا در پايگاه آي.اس.آي از 173نفر در سال 2014 به 200 نفر در سال 2015، افزايش تعداد پارك‌هاي علم و فناوري و مراكز رشد فناوري به ترتيب از 31 و 113 در سال 1390 به 38 و 167 در سال 1394 و نيز افزايش تعداد واحدهاي مستقر و تعداد فناوران شاغل در اين مراكز به ترتيب از 3 هزار و 22 هزار و 35 در سال 1391 به 4 هزار و 400 و 29 هزار و 606 در سال 1394، از ديگر موارد اشاره شده در گزارش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است.

با تصويب هيأت وزيران و با هدف صرفحه‌جويي در انرژي مصرفي كشور، صدور پروانه توليد جديد يا افزايش ظرفيت خطوط توليد موجود لامپ‌هاي التهابي رشته‌اي بالاي 40 وات و همچنين ثبت سفارش و ورود اين لامپ‌ها از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين تصويب‌نامه ممنوع است.
همچنين بانك صنعت و معدن موظف است نسبت به اعطاي تسهيلات لازم به منظور تغيير خطوط توليد لامپ‌هاي التهابي رشته‌اي بالاي 40 وات به لامپ‌هاي پربازده اقدام نمايد و يارانه سود و كارمزد اين تسهيلات به ميزان 8 واحد درصد توسط سازمان بهره‌وري انرژي ايران در اختيار بانك عامل قرار گيرد.
دولت همچنين در اجراي قانون دو دوازدهم بودجه سال 1395 كل كشور، تمام آيين‌نامه‌هاي اجرايي و مقررات مربوط، قانون بودجه سال 1394 را تا زمان تصويب لايحه بودجه سال 1395 در مجلس شوراي اسلامي تمديد كرد.

برقراري مقررات لغو رواديد 90 روزه براي دارندگان گذرنامه‌هاي سياسي، خدمت و خاص بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري مالت نيز از ديگر مصوبات جلسه عصر يكشنبه هيأت وزيران بود.
با تصويب هيأت وزيران، استانداردها و حدود مجاز خروج آلاينده‌هاي هوا در صنايع تعيين گرديد. دولت اين تصميم را با هدف كاهش و كنترل پراكنش آلودگي هوا ناشي از فعاليت واحدهاي صنعتي و ايجاد يك اهرم فشار براي ملزم نمودن صنايع به استفاده از سيستم هاي كنترل آلودگي هوا يا روش هاي بهسازي سيستم هاي احتراقي و استفاده بهينه از مواد و انرژي اتخاذ كرد.
در ادامه، هيات وزيران آيين نامه همكاري وزارتخانه ها، سازمان ها و مراكز توليدي و آموزشي در اجراي نظام جديد آموزش و پرورش را اصلاح كرد. براساس اين اصلاحيه، همه ساله اعتبار مورد نياز جهت آموزش مهارت توسط مراكز مربوطه متناسب با توسعه متوازن اين آموزش ها تامين و در رديف مستقل ذيل اعتبارات آموزش و پرورش قرار مي گيرد.

اعضاي دولت همچنين آيين نامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرف كنندگان خودرو را اصلاح نمودند. براساس اصلاح اين آيين نامه، عرضه كننده انواع وسايل نقليه موتوري اعم از سواري، ميني بوس، ميدل باس، اتوبوس، ون، وانت، كاميونت، كاميون، كشنده، تريلر و انواع موتورسيكلت ساخت داخل يا خارج كشور موظف است در سامانه اطلاع رساني خود نسبت به فروش اينترنتي محصولات با قيد مشخصات خودرو و شرايط فروش از قبيل قيمت نهايي محصولات، نشان تجاري، نوع، تيپ، رنگ، تجهيزات درخواستي، سود مشاركت، زمان تحويل و ساير موارد مرتبط اقدام نمايد. همچنين عرضه كننده موظف است در قرارداد پيش فروش، سود مشاركت وجوه دريافتي را از تاريخ دريافت وديعه تا تاريخ تحويل مندرج در قرارداد پرداخت كند و در صورت تاخير در تحويل خودرو، از تاريخ تحويل مندرج در قرارداد تا زمان تحويل خودرو به مصرف كننده، مبلغ خسارت تاخير در تحويل را نسبت به وجوه پرداختي محاسبه و بپردازد.

در صورت بروز مشكل در فرآيند رعايت استانداردهاي مصوب و تاخير در تحويل خودرو، عرضه كننده مسئول جبران خسارات وارده و كسب رضايت مصرف كننده خواهد بود.
علاوه بر اين، دوره تضمين براي انواع خودروها با اصلاحاتي همراه شد كه به موجب آن، براي خودروهاي سنگين شامل ميني بوس، ميدل باس، اتوبوس، كاميونت، كاميون و كشنده از تاريخ تحويل به مصرف كننده حداقل دو سال و براي انواع موتورسيكلت از تاريخ تحويل حداقل يكسال تعيين شده است. تشريح ضوابط پرداخت خسارت توقف خودرو به استثناي خسارات ناشي از موارد حادثه و تصادف، از ديگر تصميمات اين موضوع بوده است.



تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن