تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804083700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا و روسیه برای تدوین پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه همکاری می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: آمریکا و روسیه برای تدوین پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه همکاری می‌کنند بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: نشریه بلومبرگ مدعی شده است که مسکو و واشنگتن در تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

در شفاف‌ترین نشانه از تصمیم قاطعانه روسیه و آمریکا در خصوص دستیابی به راه حلی برای جنگ پنج ساله سوریه که موجی از آوارگان را روانه اروپا کرده، دیپلمات‌های غربی و روسی اعلام کردند، مسکو و واشنگتن در تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

 به نوشته روزنامه بلومبرگ، یکی از دیپلمات‌های غربی در این باره گفت: این تلاش‌های مشترک همچنان در مراحل اولیه هستند و پیشنهادات کنونی روسیه به موضع دولت سوریه نزدیک‌تر است.

یکی دیگر از دیپلمات‌های روس نیز گفت: روسیه و آمریکا به تبادل ایده‌های خود ادامه می‌دهند.

این دیپلمات‌ها که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که این موضوعات "محرمانه" هستند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا 24 مارس سال جاری میلادی پس از مذاکرات در کرملین گفت: آمریکا با روسیه در خصوص تعیین ماه اوت به منظور ایجاد چهارچوبی برای یک گذار سیاسی و پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه موافق است.

سازمان ملل رهبری مذاکرات صلح در ژنو را برعهده دارد؛ جایی که دولت دمشق و مخالفان سوری حول محور دستیابی به یک سازش مذاکره می‌کنند.

منابع آمریکا و روسیه همگرا هستند؛ چرا که آن‌ها کمپینی را علیه داعش به راه انداخته‌اند که از پایگاهش در سوریه و عراق برای دست‌اندازی به سراسر منطقه و انجام حملات تروریستی استفاده کرده است. از نظر اروپا دستیابی به یک راه حل برای جنگ داخلی سوریه به شدت ضروری و فوری است زیرا این قاره با افزایش تهدید افراط گرایی خشونت آمیز و بزرگترین سیل آوارگان از زمان جنگ دوم دست و پنجه نرم می‌کند.

آتش بس موقتی حاصل شده در فوریه سال جاری میلادی توسط آمریکا و روسیه به طور چشمگیری خشونت‌ها در جنگ داخلی سوریه را متوقف کرد. براساس برخی آمارها در جریان جنگ داخلی سوریه 250 هزار تن کشته و میلیون‌ها تن دیگر مجبور به فرار از خانه‌هایشان شدند. اما روسیه و آمریکا همچنان در خصوص سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اختلاف نظر دارند.

جان کری ماه گذشته میلادی در شبکه سی بی اس مدعی شد: بدون برکناری اسد هیچ صلحی در سوریه برقرار نخواهد شد. در حالی که اسد همچنان بر مسند قدرت است نمی‌توانید به جنگ پایان دهید!

کمیته عالی مذاکرات، اصلی‌ترین گروه مخالفان سوری نیز اعلام کرده با روند تدوین قانون اساسی جدید سوریه که توسط آمریکا و روسیه صورت می‌گیرد مخالف است.

سخنگوی این کمیته گفت: قانون اساسی سوریه متعلق به مردم سوریه است نه آمریکا یا روسیه. هنگامی که هیات دولت موقت را با قدرت‌های اجرایی کامل شکل دهیم قانونگذاران قضات و کارشناسانی را برای پیش نویس یک قانون اساسی جدید منصوب خواهیم کرد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت: آمریکا و روسیه با چارچوبی که برای گذار سیاسی تحت رهبری سوریه تا اوت سال جاری میلادی برنامه ریزی شده که شامل تدوین یک قانون اساسی جدید نیز می‌شود، موافقند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرده روسیه و آمریکا با پیشنهاد ایده‌های خود آماده کمک به این روند هستند. تلاش‌های ما برای کمک به این روند است و قطعا مردم سوریه هستند که تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند. 52310

کلید واژه ها: ایالات متحده آمریکا - سوریه - روسیه -




شنبه 21 فروردین 1395 - 14:30:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن