تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813249676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ال‌سی باز نمی‌شود که هیچ، حسابم را هم بستند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ال‌سی باز نمی‌شود که هیچ، حسابم را هم بستند
ال‌سی باز نمی‌شود که هیچ، حسابم را هم بستند یک تولید و صادرکننده سنگ‌های ساختمانی با بیان اینکه حواله‌ام به خاطر اینکه نام ایران روی آنها قید شده بود، برگشت خورد گفت: این حواله درحساب‌های ایران نیز نبوده، اما چون نام ایران در آنها درج شده بود، برگشت خورد و حساب را بستند.


به گزارش فرهنگ نیوز،ندا زمانی در خصوص مسائل پیرامون نقل و انتقال پول درعرصه بین الملی اظهار کرد: اخیرا سه حواله من را بخاطر اینکه نام ایران روی آنها قید شده بود، برگشت زدند.

وی افزود: این حواله درحساب‌های ایران نیز نبوده اما چون نام ایران در آنها درج شده بود، برگشت خورد و حساب را بستند و گفتند که چرا با ایران کار می‌کنید.

بازرس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: ما هنوز "ال سی" نمی‌توانیم باز کنیم و بانک‌ها زیر بار نمی‌روند و برای تجارت خود مجبور به استفاده  از روش DP  یا «مدارک در برابر پرداخت» هستیم و آخرین "ال سی" که باز کردم مربوط به سال 87 است.

وی تصریح کرد:  برای تجارت خود به این شکل، 40 درصد پیش‌پرداخت را از طریق صرافی دریافت می‌کنم و ما بقی را در قبال بارنامه و دوباره از طریق صرافی می‌گیرم. با توجه به اینکه بیمه و تبادلات بانکی وجود ندارد صرافی‌ها به وسط می آیند که تجارت به این شکل از امنیت لازم برخوردار نیست.

استفاده از سربرگ‌ کشورعربی برای تجارت در پساتحریم

رئیس کمیسیون فرهنگی، فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه‌های انجمن سنگ ایران گفت:برای نقل و انتقال پول مجبوریم که با سر برگ شرکت‌های عربی و از طریق امارات کار کنیم.

وی افزود: برخی از کشور‌ها مانند مصر نیز می‌گویند که  اگر قرار باشد با نام یک شرکت عربی با ایران کار کنیم، باید گواهی مبداء نیز به نام یک کشور عربی صادر شود که برای ما امکان پذیر نیست. به این خاطر، عملا برخی از کشور ها را نیز برای تجارت از دست می‌دهیم.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد:« 2 روز پیش برای چک کردن اینکه تحریم ها برداشته شده است و می‌توانم پرداخت کنم یا خیر، به بانک صادرات رفتم  که با جواب منفی رو به رو شدم.»

زمانی درباره بازشدن سوئیفت گفت: «با سوئفت کاری برای ما انجام نمی‌شود و به نظرمن بازشدن آن حقیقت ندارد. شما یک بانک به من معرفی کنید که پول خود را از آن طریق به ایران وارد کنم»

وی یادآورشد: در صورتی که روابط بانکی نیز باز شده باشد، بانک‌های ایرانی دلار به ما تحویل نمی‌دهند، بلکه مبلغ آن را به قیمت ارز مبادله‌ای که حدود 450 تومان از بازار آزاد کمتر است تبدیل کرده و بعد تحویل می‌دهند.

زمانی تاکید کرد: تجارت به این شکل به صرفه نیست، زیرا بانک های ایرانی در یک حواله 30 هزار دلاری حدود 13 میلیون و 500 هزار تومان کمتر به ما پرداخت می‌کنند و امکان رقابت را از فعالین بخش خصوصی می‌گیرند.
 

منبع: تسنیم


95/1/21 - 12:03 - 2016-4-9 12:03:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن