تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820066193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه اسناد پاناما درباره ایران ادعا می کند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اسنادی که به "اوراق پاناما" مشهور شده اند شامل مدارکی، از جمله ایمیل های همکاران موسسه حقوقی "موساک فونسکا" (موسفون) است که بر اساس آنها شماری از شخصیت های سیاسی، هنری و ورزشی جهان مظنون به خلاف کاری هایی چون پول شویی، فرار مالیاتی و دور زدن تحریم هستند.
همه آنچه که در اسناد پاناما در ارتباط با ایران مطرح می شود درباره نقش ادعایی شرکت های ایرانی در دور زدن تحریم های یک جانبه و چند جانبه غربی هاست.
به گزارش تسنیم، تقریبا همه آنچه که در اسناد پاناما در ارتباط با ایران مطرح می شود درباره نقش ادعایی شرکت های ایرانی در دور زدن تحریم های یک جانبه و چند جانبه غربی ها و هشدار مدیر شرکت حقوقی موسفون درباره همکاری با چنین شرکت هایی است.
دویچه وله می نویسد اسنادی که به "اوراق پاناما" مشهور شده اند شامل مدارکی، از جمله ایمیل های همکاران موسسه حقوقی "موساک فونسکا" (موسفون) است که بر اساس آنها شماری از شخصیت های سیاسی، هنری و ورزشی جهان مظنون به خلاف کاری هایی چون پول شویی، فرار مالیاتی و دور زدن تحریم هستند.
بیش از 11 میلیون و 500 هزار سندی که کار بررسی آنها از یک سال پیش توسط شبکه ای بین المللی از روزنامه نگاران پژوهشگر آغاز شده جزئیاتی از فعالیت حدود 215 هزار شرکت صوری را فاش می کنند که در یکی از مراکز موسسه "موساک فونسکا" به ثبت رسیده اند.
این موسسه به هر شرکتی یک صندوق پستی اختصاص می دهد که آدرس دفتر این شرکت ها محسوب می شود. به همین علت شرکت های صوری به "شرکت های صندوق پستی" مشهورند.
دور زدن تحریم ها
اسناد یادشده ابتدا در اختیار روزنامه آلمانی "زود دویچه" قرار گرفت و توسط این نشریه برای بررسی در اختیار شماری از پژوهشگران و روزنامه نگاران در ده ها کشور مختلف گذاشته شد.
از چند روز پیش که انتشار این اسناد آغاز شد زلزله ای در جهان به وقوع پیوست که کناره گیری نخست وزیر ایسلند، یکی از پس لرزه ها و نه آخرین آنهاست.
در اسنادی که تا کنون افشا شده نام سیاستمداران و شخصیت های سرشناسی از کشورهایی چون آرژانتین، ایسلند، سوئیس، اوکراین، عربستان سعودی، روسیه، گینه، آلمان، سوریه، عراق، پاکستان، مصر و چین به چشم می خورد.
روزنامه "زود دویچه" روز دوشنبه (4 آوریل/ 16 فروردین) در گزارشی نوشته بود که در این مدارک نام شرکت هایی وجود دارد که متعلق یا وابسته به جمهوری اسلامی هستند و ظاهرا برای دور ...
[ مشاهده متن کامل خبر آنچه اسناد پاناما درباره ایران ادعا می کند در تابناک ]


جمعه ، ۲۰فروردین۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.ostanha.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن