تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819599702




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رویترز: چشم‌اندازی از مصالحه روسیه بر سر آینده اسد دیده نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رویترز: چشم‌اندازی از مصالحه روسیه بر سر آینده اسد دیده نمی‌شود
یک خبرگزاری انگلیسی روز جمعه از قول برخی منابع گزارش داده چشم‌اندازی از مصالحه روسیه بر سر آینده رئیس‌جمهوری سوریه دیده نمی‌شود.
به گزارش نامه نیوز، یک رسانه انگلیسی از قول برخی منابع گزارش داده چشم‌اندازی از مصالحه روسیه بر سر آینده بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دیده نمی‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز روز جمعه این خبر را در شرایطی اعلام کرده که هفته پیش  روزنامه الحیات مدعی توافق آمریکا و روسیه بر سر آینده بشار اسد و عزیمت وی به کشور دیگر شده بود.
 
دیپلمات‌های غریی در گفت‌وگو با رویترز ادعا کرده‌اند هدف عملیات نظامی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سوریه، متقاعد کردن معارضان سوری به سازش با شرایط مسکو و دمشق است: یعنی موافقت با توسعه دولت فعلی سوریه به ریاست بشار اسد و گنجاندن برخی معارضان در آن؛ بدون انتقال قدرت، به مفهوم مد نظر آمریکا و متحدان آنها.
 
کشورهای غربی در ماه‌های گذشته بر لزوم کناره‌گیری بشار اسد از قدرت به عنوان پیش‌شرط پایان جنگ 5 ساله در این کشور تأکید کرده‌اند. روسیه و ایران معتقدند تنها مردم سوریه حق دارند دربارۀ دولت آینده و سرنوشت بشار اسد تصمیم‌گیری کنند.
 
خبرگزاری رویترز، درباره توافق بین مسکو و واشنگتن در همین باره نوشته است: «تا اینجا، چشم‌اندازی از مصالحه دیده نمی‌شود.»
 
یک دیپلمات اروپایی نزدیک به مذاکرات سوریه گفت: «لازم است که مسائل در هفته‌‌های آینده پیشرفت کنند. اگر فرایند سیاسی قرار باشد فقط درباره گنجاندن چند نفر در سمت‌های کابینه به صورت اسمی باشد، این ما را خیلی جلو نخواهد برد.»
 
وی افزود: «اگر انتقال سیاسی حاصل نشود، جنگ داخلی ادامه پیدا می‌کند و داعش از آن منتفع خواهد شد.»
 
«فواز گرگس»، تحلیلگر مسائل خاورمیانه به رویترز گفت: «در حال حاضر، روس‌ها بلای دیکته کردن راه حل، دست برتر را دارند. آمریکایی‌ها دارند در زمین روسیه بازی می‌کنند.»




منبع: فارس


۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن